Volkswagen Polo GTI | Znamy polskie ceny

Volkswagen Polo przeszedł lifting. Wersja sportowa nosząca oznaczenie GTI oprócz nowego wyglądu wchodzi w nowy sezon z nowym silnikiem o większej mocy. Znamy też już polskie ceny auta
Volkswagen Polo R WRC | Test | Być jak Sebastien OgierVolkswagen Polo R WRC | Test | Być jak Sebastien Ogier

Volkswagen kontynuuje zastępowanie nieudanego silnika 1.4 TSI większą jednostką 1.8 TSI. Dotyczy to też modelu Polo GTI, który był dotąd napędzany odmianą o mocy 180 KM. Teraz pod jego maską zagości większy silnik 1.8 TSI (serii EA888) osiągający 190 KM mocy (+10 KM) i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+70 Nm). Kolejna zmiana dotyczy skrzyni biegów. Przed modyfikacją Polo GTI można było zamówić wyłącznie ze skrzynią DSG, teraz miłośnicy ręcznych przekładni nie muszą przekreślać tego modelu. W standardzie auto otrzyma sześciobiegowy "manual".

Volkswagen Polo - Ogłoszenia

Mimo zastosowania silnika o większej pojemności, a więc i większej masie, osiągi nieco się poprawiły. Osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego zajmuje nowemu Polo GTI 6,7 s (-0,2 s), a prędkość maksymalna została określona na 236 km/h (+8 km/h).

Zmiany stylistyczne idą w tym samym kierunku, co w słabszych odmianach silnikowych, ale z zaznaczeniem sportowego charakteru GTI. Zastosowano nowe zderzaki, reflektory z przedłużonym czerwonym paskiem pasa przedniego, światła LED, czy czerwone zaciski hamulców. Na przednim błotniku umieszczono oznaczenie modelu. W środku znajdziemy klasyczną tapicerkę w kratę z czerwonymi przeszyciami, nowe zegary i dywaniki z czerwonym obszyciem.

Ceny Polo GTI w Polsce rozpoczynają się od 85 590 zł. W standardzie otrzymamy Polo w 3-drzwiowym nadwoziu i dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią DSG. Auto można już zamawiać, ale wersja z manualną przekładnią będzie w Polsce dostępna w późniejszym terminie.


ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Polo FL 1.2 TSI | Test | Jeszcze lepszy

Volkswagen Polo FL 1.2 TSI | Test | Jeszcze lepszy

Volkswagen Golf | 40 lat

Volkswagen Golf I

Więcej o:
Komentarze (25)
Volkswagen Polo GTI | Znamy polskie ceny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • 0apud0

    Oceniono 54 razy 38

    Silnik 1.8? Czyżby w końcu zmiany w dobrym kierunku? A już myślałem, że następna wersja będzie miała silnik 0.6 turbo, dwa cylindry, 215 KM.

  • Gość: cx

    Oceniono 34 razy 14

    Tja, 85 tysięcy ale jak to u Volkswagena wyposażenie seryjne skromne. W standardzie np. tylko manualna klima co jak na topową wersję nie przystaje.

  • eligiusz_podchrapek

    Oceniono 22 razy 12

    Nie to, żebym leciał kupować cokolwiek, ale seat leon fr z silnikiem 1.8 tsi kosztuje 88 tys. PLN. Nawet sekundy bym się nie wahał, gdybym akurat szukał czegoś w tym segmencie.

  • Gość: &

    Oceniono 31 razy 11

    żeby chociaż był ładny

  • Gość: wind

    Oceniono 14 razy 4

    W którym miejscu jest "bardzo fajny"? Autorze napisz, bo jakoś nie mogę dostrzec tej fajności.

  • xyz876

    Oceniono 5 razy 3

    Zastępowanie nieudanego silnika 1.4 TSI jeszcze bardziej nieudanym silnikiem 1.8 TSI , o czym VW poinformuje nas gdy będzie zastępował jeszcze bardziej nieudany 1.8 TSI kolejnym nieudanym silnikiem.

  • Gość: cezar85

    Oceniono 10 razy 2

    poczekam piętnaście lat

  • fides64

    Oceniono 8 razy 0

    a Michnik tak narzekal na cenzure. A teraz sam wycina moje posty. Gdzie wolnosc slowa?

  • aprox99

    Oceniono 46 razy 0

    Nie martwcie się,ludzie wszystko kupią.Takie pedalskie auto jak Nissan Juke też znalazł nabywców

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX