Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo | Test długodystansowy cz. VIII | Ergonomiczne fotele
Samochód: Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo
Aktualny przebieg: 29 950 km
Problemy: brak
Powód testu: chcemy spędzić lato z "polskim" kabrioletem
Zobacz wszystkie części testu długodystansowego Opla Cascady
Bardzo wiele. Tuż po zajęciu miejsca za kierownicą Cascady, wiemy już, że jazda będzie wygodna. Testowany egzemplarz wyposażono w opcjonalne ergonomiczne fotele przednie. Posiadają one elektryczną regulację w aż sześciu kierunkach - w osi wzdłużnej zakres wynosi 280 mm. W połączeniu z dwupłaszczyznową regulacją kolumny kierownicy znalezienie odpowiedniej pozycji nie stanowi najmniejszego problemu.
Mocne wyprofilowanie foteli zapewnia przy tym skuteczne przytrzymanie ciała w chwili nagłej zmiany kierunku jazdy. Nie zabrakło także przedłużanego siedziska i pneumatycznego podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Opel chwali się, że jego fotele uzyskały atest niezależnej grupy ekspertów w dziedzinie zdrowia kręgosłupa zrzeszonych w AGR („Akcji na rzecz zdrowych pleców”).
W naszym długodystansowym kabriolecie przednie fotele są nie tylko podgrzewane, ale również wentylowane. Docenimy to decydując się na skórzaną tapicerkę, zimą fotele nie będą lodowate, a latem nie poparzymy sobie pleców.
W obydwu fotelach zastosowano również elektryczny system Easy Entry. Po odchyleniu oparcia fotel automatycznie przesuwa się maksymalnie do przodu, ułatwiając wsiadanie i wysiadanie pasażerom z tyłu. Po wyprostowaniu oparcia fotel wraca do poprzedniej pozycji, więc nie musimy za każdym razem ustawiać jego pozycji od nowa, gdy tylko wpuszczamy lub wypuszczamy pasażerów.
Ile to kosztuje?
Za ergonomiczne fotele przednie trzeba zapłacić przynajmniej 1 700 zł. W zamian otrzymujemy wariant z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego oraz regulacją długości siedziska. Za kolejne 1 400 zł fotele mogą zostać wyposażone w elektrycznie sterowany system Easy Entry i elektryczną regulację w pełnym zakresie. Bogatsza opcja poszerzona o system wentylacji kosztuje 2 800 zł.
Skórzana perforowana tapicerka w parze z podstawowymi ergonomicznymi fotelami to już wydatek 6 500 zł. Pełny pakiet, tak jak w naszej Cascadzie, kosztuje zatem 9 300 zł. Czy warto tyle zapłacić? Na to pytanie każdy powinien odpowiedzieć sobie sam. Producent podaje, że koszt wielostopniowego opracowania nowoczesnych, tak skomplikowanych foteli stanowi ok. 10 proc. kosztów produkcji samochodu. Nie ulega jednak wątpliwości, że topowe fotele Opla są świetne i możemy je z czystym sumieniem każdemu polecić.
Dane techniczne znajdziecie w pierwszej części testu długodystansowego.
ZOBACZ TAKŻE:
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
-
Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
TOP30 samochodów osobowych w listopadzie. Toyota Corolla depcze po piętach Skodzie Octavii
- Suzuki wspiera polskich bokserów. Marka rozszerza współpracę z Polskim Związkiem Bokserskim
- Nowe Renault Captur ma pięć gwiazdek NCAP i kosztuje od 66 900 zł
- Kamil Sokołowski na Rajdzie Barbórka - frajda jest najważniejsza
- Opinie Moto.pl: Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro. Na żywo robi jeszcze lepsze wrażenie
- Kiedy zakup hybrydy typu plug-in ma sens? Wtedy, gdy użytkownik będzie pamiętał o jej ładowaniu
Forum
- trzepanie kasy za brak OC (21)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (36)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
- Masło orzechowe (36)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)
- Woskowanie samochodów Koszalin (5)
- Jazda testowa - mazda 6 2.5 automat (24)
- [OT} Zakaz handlu w niedzielę - konkurencja (92)
Gość: ja
Oceniono 6 razy 2
Z doświadczenia wiem, że większośćią Opli dobrze się podróżuje. Widać, że ludzie z Opla sami jeździli na długich trasach a nie tylko czytali o tym w książce ;)