Salon Paryż 2014 | Nowa twarz Forda C-Max

Po pięciu latach od prezentacji drugiej generacji C-Maxa Ford pochwali się w Paryżu zmodyfikowaną wersją. Nowy jest nie tylko wygląd, nie zabraknie nowości technicznych, w tym nowych silników 1.5 EcoBoost i 1.5 TDCI

Pięciomiejscowy Ford C-Max i siedmiomiejscowy Grand C-Max to minivany zbudowane na platformie Focusa trzeciej generacji. Na rynku są już od ponad czterech lat, najwyższa pora więc na facelifting.

Salon Paryż 2014 | Nowy Ford S-MAX już oficjalnieNowy Ford S-MAX już oficjalnie

Zmiany zewnętrzne nawiązują do zmodernizowanego Focusa. Sporych rozmiarów grill został znacznie zmniejszony i umieszczony wyżej, pod nim pojawił się drugi wlot tradycyjnie łączący się ze światłami przeciwmgłowymi. Tym samym zniknął mały wlot powietrza umieszczony tuż pod maską. Tylne lampy zyskały nowy kształt i wygląd, ale tylko w C-Maxie, Grand C-Max w tylnej części pozostanie identyczny, jak dotąd.

Główną nowością w środku jest system Sync2 z nowym 8-calowym ekranem dotykowym zastępującym dotychczasową obsługę z użyciem przycisków. Ford obiecuje też lepszej jakości materiały oraz poprawę komfortu. Grubsze szyby boczne mają zapewniać niższy poziom hałasu, wersje z silnikami wysokoprężnymi otrzymają dodatkowe uszczelki w tym samym celu.

Od strony mechanicznej dzieje się o wiele więcej. Znany z rynku amerykańskiego silnik benzynowy 1.5 EcoBoost trafi w końcu do Europy. Będzie oferowany w dwóch wariantach mocy: 150KM i 180 KM. W palecie Forda zastąpi docelowo jednostkę 1.6 EcoBoost. Oczywiście podstawowe trzycylindrowe silniki benzynowe 1.0 EcoBoost pozostaną w ofercie (100 KM i 125 KM).

Ford C-Max - Ogłoszenia

Także paleta silników wysokoprężnych ulegnie modyfikacjom. Ford przygotował nową jednostkę 1.5 TDCi o mocy 120 KM. Także w tym wypadku ma ona docelowo zastąpić silnik 1.6 TDCi. Największy motor stosowany w rodzinie C-Max, 2.0 TDCi oferuje dotychczasową moc, ale ma zużywać do 20% mniej paliwa. Co ciekawe, C-Max ma być pierwszym modelem w swojej klasie, którego cała paleta silników będzie od początku spełniać normę Euro6.


ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Ford Mondeo | Od października w Europie

Nowy Ford Mondeo | Od października w Europie

Więcej o: