Unia będzie dopłacać do zakupu nowych aut w Polsce. Zobacz, jak z nich skorzystać

Od września br. po raz pierwszy w naszym kraju można uzyskać bezzwrotne dofinansowanie z Unii Europejskiej do zakupu nowego samochodu w ramach programu dotyczącego obniżenia wieku pojazdów na polskich drogach i poprawy ich parametrów środowiskowych. Są jednak ściśle określone warunki
Toyota Yaris 1.33 Prestige Toyota Yaris FL | Pierwsza jazda | Maksymalistyczne zmiany

Po pierwsze, z unijnych grantów na zakup nowego samochodu mogą skorzystać wyłącznie małe i średnie przedsiębiorstwa. Po drugie, firma zainteresowana udziałem w programie musi wybrać model Toyoty bądź Lexusa i skorzystać z finansowania Deutsche Banku. Wtedy otrzyma dopłatę w wysokości 9% od wartości zaciągniętego kredytu (oprocentowanie od 4,9%, prowizja 0%).

Sprawdź oferty specjalne na nowe Toyoty

Takie wymogi są wynikiem tego, że program ten nie jest rządowym rozwiązaniem (na takie wciąż nie możemy się doczekać, mimo tego, że u naszych zachodnich sąsiadów funkcjonują one od lat), a współpracą pomiędzy Toyota Motor Poland (dystrybutor również aut marki Lexus) i Deutsche Bank Polska S.A. Oferta jest zatem ograniczona, ale to dobry prognostyk na przyszłość.

Fundusz grantowy wynosi 39 mln euro. Ma to pozwolić na dofinansowanie zakupu przez polskie przedsiębiorstwa ok. 2 tys. samochodów. Firma otrzyma dopłatę, jeśli przedstawi dokumenty sprzedaży lub zezłomowania dotychczasowego pojazdu. Ponadto nowy samochód musi emitować przynajmniej o 20 proc. mniej CO2. Nie ma konieczności wyboru auta hybrydowego, ale ten rodzaj napędu będzie promowany.

Wszystkie procedury ograniczono jak to tylko możliwe, wszelkich formalności przy pomocy pracowników obu partnerów można dopełnić w salonach Toyoty lub Lexusa przy wyborze samochodu. Przy spełnieniu wszystkich warunków do końca bieżącego roku, dopłata zostanie udzielona w lutym 2015 roku. Następny termin upłynie przed czerwcem 2015 roku, ponieważ środki są wypłacane dwa razy do roku, wtedy firma uzyska dopłatę w sierpniu.

Witold Nowicki, Dyrektor Handlowy Toyota Motor Poland: Toyota i Deutsche Bank, dzięki funduszom Unii Europejskiej, po raz pierwszy w Polsce dopłacają do zakupu nowego samochodu przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Program jest bardzo prosty, cała procedura ogranicza się do wizyty na stacji dilerskiej Toyoty lub Lexusa i wypełnieniu na miejscu dokumentó. Docelowo chcemy wspólnie z Deutsche Bankiem spowodować, by przedsiębiorcy w Polsce zaczęli jeździć nowocześniejszymi samochodami, które nie tylko emitują mniej szkodliwych substancji, ale także zużywają mniej paliwa, są niezawodne, oraz bezpieczne. Przedsiębiorca, który zdecyduje się wymienić swój dotychczasowy samochód na Toyotę lub Lexusa, korzystając z kredytu Deutsche Bank, otrzyma bezzwrotnie grant w wysokości 9-procent zaciągniętego kredytu. Jest tylko jeden warunek Unii Europejskiej - nowy pojazd musi mieć o 20% niższą emisją CO2 niż dotychczasowy. Program Toyoty i Deutsche Bank jest unikatowym sposobem na wykorzystanie grantu ze środków unijnych. Dzięki bezzwrotnym dopłatom, małe i średnie firmy w Polsce będą mogły wymieniać teraz swoje samochody tak często, jak robią to wielkie korporacje obsługujące liczne floty pojazdów, tj. co 3-4 lata. Mam nadzieję, że ten program wymiany samochodów na bardziej ekologiczne i ekonomiczne spowoduje, że kilka tysięcy małych i średnich polskich firm drastycznie odmłodzi swoje pojazdy.

Paweł Dziekoński, Dyrektor Departamentu produktów Kredytowych w Deutsche Bank Polska: Z punktu widzenia przedsiębiorcy decydujące w ramach współpracy Deutsche Bank i Toyoty są korzyści z możliwości zakupu auta w kredycie z grantem ze środków Unii Europejskiej i preferencyjnym oprocentowaniem w porównaniu z typowym finansowaniem leasingu auta. Kredyt z dopłatą jest więc finansowo korzystniejszy, a grant i oszczędność na odsetkach przewyższają korzyści z tarczy podatkowej leasingu. Mam nadzieję, że wspólną ofertą trafiamy w preferencje biznesowe klientów MŚP, którzy, jak wynika z naszych obserwacji, wolą być właścicielami auta. Do tej pory zdecydowana większość firm, nawet decydując się na leasing, po kilku latach wykupywała samochody, stając się ich właścicielami. Nabywając auto na kredyt, przedsiębiorca staje się właścicielem od razu, a zakupiony samochód jest częścią majątku trwałego firmy budując jej wartość. Nie zapominajmy, że amortyzacja samochodu również buduje tarczę podatkową, więc łączna pula korzyści z nowego pojazdu w firmie jest naprawdę znaczna. Z punktu widzenia finansowania redukcji emisji CO2 to partner, z którym mogliśmy stworzyć produkt wyjątkowy i jednocześnie odpowiedzieć na zapotrzebowanie szerokiego rynku. W ramach naszego programu finansujemy auta hybrydowe oraz auta z jednostkami tradycyjnymi, o ile zapewniają co najmniej 20% redukcji poziomu CO2.

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota Prius | Osiemnaste urodziny

Toyota Prius | Osiemnaste urodziny

Więcej o:
Komentarze (88)
Unia będzie dopłacać do zakupu nowych aut w Polsce. Zobacz, jak z nich skorzystać
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: patryk

    0

    Unia dopłaca zaledwie kilka % i to do nowych aut, a ja jestem zdania że korzystniej kupić krótko używany samochód, ale nie starszy raczej niż 5 lat. Do takich właśnie pojazdów najwięcej dopłaca J&J GROUP (600 zł) i to nie jednorazowo, tylko co miesiąc przez cały okres kredytowania samochodu.

  • Gość: Michał

    0

    Fajnie, że J&J GROUP ma do zaoferowania tak samo auta z silnikiem diesla jak i benzynowym, będę mógł przerobić na gaz i jeździć jeszcze oszczędniej! Zamysł aby auto bylo spłacane ze środków pozyskiwanych wożąc reklamę bardzo mi się podoba.

  • Gość: Benq

    0

    Nawet jeżeli Unia faktycznie dopłaci, to jest to niewiele. Też jestem zdania, że propozycja J&J Group jest atrakcyjniejsza. Na pewno UE nie da nikomu 600 zł miesięcznie na auto, a J&J tyle właśnie płaci za dzierżawienie jego powierzchni pod reklamę. Mi na całą ratę wystarcza.

  • Gość: inga

    0

    Tak, jeśli od dłuższego czasu już masz taka umowę nie powinno być problemu w otrzymaniu auta od J&J GRUP. Ja mając umowę zlecenie i dochody 2400 netto od 2 lat dostałam pozytywną weryfikację wniosku i już za tydzień był mi przyznany samochód z dotacją 600 zł miesięcznie.

  • Gość: mbros

    0

    Zastanawiam się właśnie nad skorzystaniem z tej propozycji, o ile J&J Group honoruje umowę zlecenie jako źródło dochodu? Wiecie coś o tym. Pracuję w jednej i tej samej firmie 2 lata. Auto jest mi niezbędne, a jeśli mógłbym na nie zarabiać wożąc reklamę byłbym mega zadowolony.

  • Gość: Dante

    0

    Zaciekawiło mnie parę samochodów z oferty J&J Group. Fakt, możne te same auto kupić gdzie indziej, ale na pewno nie tak korzystnie, bo nie ma na rynku lepszego dofinansowania. J&J Group płaci 600 zł co miesiąc, przez cały czas obowiązywania umowy kredytowej, pewne, praktyczne rozwiązanie.

  • Gość: aaaaarek

    0

    eśli ktoś jeszcze się zastanawia nad ofertą firmy J&J Group to śmiało mogę polecić. Sam kilka miesiecy temu zastanawiałem się czy warto skorzystać ale dziś wiem, że to bardzo korzystna oferta. Mam na myśli ofertę 600za600, więcej informacji na stronie jjgroup.com.pl/index.php/pl/dotacje-do-kredytow. Działa to na zasadzie dotacji do kredytu na auto. Warunkiem jest przejechanie miesiecznie minimum 600km za co dostajemy 600zl i tym samym auto sie samo splaca.

  • Gość: Mundek

    0

    Po prostu klasa: J&J Group szybko rozpatruje wnioski, pomaga realizować formalności i bez najmniejszej zwłoki wypłaca należne środki za wykorzystanie powierzchni reklamowej na aucie.

  • Gość: mischa

    0

    Jedyny minus współpracy z J&J Group był taki, że musiałam fatygować się po auto do Warszawy aż z Kołobrzegu;) A serio, to drobiazg w stosunku do korzyści wynikających z oferty. Dosłownie, poprzez udostępnianie powierzchni samochodu pod reklamę auto samo na siebie zarabia.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX