Unia będzie dopłacać do zakupu nowych aut w Polsce. Zobacz, jak z nich skorzystać

Od września br. po raz pierwszy w naszym kraju można uzyskać bezzwrotne dofinansowanie z Unii Europejskiej do zakupu nowego samochodu w ramach programu dotyczącego obniżenia wieku pojazdów na polskich drogach i poprawy ich parametrów środowiskowych. Są jednak ściśle określone warunki

Toyota Yaris FL | Pierwsza jazda | Maksymalistyczne zmiany

Po pierwsze, z unijnych grantów na zakup nowego samochodu mogą skorzystać wyłącznie małe i średnie przedsiębiorstwa. Po drugie, firma zainteresowana udziałem w programie musi wybrać model Toyoty bądź Lexusa i skorzystać z finansowania Deutsche Banku. Wtedy otrzyma dopłatę w wysokości 9% od wartości zaciągniętego kredytu (oprocentowanie od 4,9%, prowizja 0%).

Sprawdź oferty specjalne na nowe Toyoty

Takie wymogi są wynikiem tego, że program ten nie jest rządowym rozwiązaniem (na takie wciąż nie możemy się doczekać, mimo tego, że u naszych zachodnich sąsiadów funkcjonują one od lat), a współpracą pomiędzy Toyota Motor Poland (dystrybutor również aut marki Lexus) i Deutsche Bank Polska S.A. Oferta jest zatem ograniczona, ale to dobry prognostyk na przyszłość.

Fundusz grantowy wynosi 39 mln euro. Ma to pozwolić na dofinansowanie zakupu przez polskie przedsiębiorstwa ok. 2 tys. samochodów. Firma otrzyma dopłatę, jeśli przedstawi dokumenty sprzedaży lub zezłomowania dotychczasowego pojazdu. Ponadto nowy samochód musi emitować przynajmniej o 20 proc. mniej CO2. Nie ma konieczności wyboru auta hybrydowego, ale ten rodzaj napędu będzie promowany.

Wszystkie procedury ograniczono jak to tylko możliwe, wszelkich formalności przy pomocy pracowników obu partnerów można dopełnić w salonach Toyoty lub Lexusa przy wyborze samochodu. Przy spełnieniu wszystkich warunków do końca bieżącego roku, dopłata zostanie udzielona w lutym 2015 roku. Następny termin upłynie przed czerwcem 2015 roku, ponieważ środki są wypłacane dwa razy do roku, wtedy firma uzyska dopłatę w sierpniu.

Witold Nowicki, Dyrektor Handlowy Toyota Motor Poland: Toyota i Deutsche Bank, dzięki funduszom Unii Europejskiej, po raz pierwszy w Polsce dopłacają do zakupu nowego samochodu przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Program jest bardzo prosty, cała procedura ogranicza się do wizyty na stacji dilerskiej Toyoty lub Lexusa i wypełnieniu na miejscu dokumentó. Docelowo chcemy wspólnie z Deutsche Bankiem spowodować, by przedsiębiorcy w Polsce zaczęli jeździć nowocześniejszymi samochodami, które nie tylko emitują mniej szkodliwych substancji, ale także zużywają mniej paliwa, są niezawodne, oraz bezpieczne. Przedsiębiorca, który zdecyduje się wymienić swój dotychczasowy samochód na Toyotę lub Lexusa, korzystając z kredytu Deutsche Bank, otrzyma bezzwrotnie grant w wysokości 9-procent zaciągniętego kredytu. Jest tylko jeden warunek Unii Europejskiej - nowy pojazd musi mieć o 20% niższą emisją CO 2 niż dotychczasowy. Program Toyoty i Deutsche Bank jest unikatowym sposobem na wykorzystanie grantu ze środków unijnych. Dzięki bezzwrotnym dopłatom, małe i średnie firmy w Polsce będą mogły wymieniać teraz swoje samochody tak często, jak robią to wielkie korporacje obsługujące liczne floty pojazdów, tj. co 3-4 lata. Mam nadzieję, że ten program wymiany samochodów na bardziej ekologiczne i ekonomiczne spowoduje, że kilka tysięcy małych i średnich polskich firm drastycznie odmłodzi swoje pojazdy.

Paweł Dziekoński, Dyrektor Departamentu produktów Kredytowych w Deutsche Bank Polska: Z punktu widzenia przedsiębiorcy decydujące w ramach współpracy Deutsche Bank i Toyoty są korzyści z możliwości zakupu auta w kredycie z grantem ze środków Unii Europejskiej i preferencyjnym oprocentowaniem w porównaniu z typowym finansowaniem leasingu auta. Kredyt z dopłatą jest więc finansowo korzystniejszy, a grant i oszczędność na odsetkach przewyższają korzyści z tarczy podatkowej leasingu. Mam nadzieję, że wspólną ofertą trafiamy w preferencje biznesowe klientów MŚP, którzy, jak wynika z naszych obserwacji, wolą być właścicielami auta. Do tej pory zdecydowana większość firm, nawet decydując się na leasing, po kilku latach wykupywała samochody, stając się ich właścicielami. Nabywając auto na kredyt, przedsiębiorca staje się właścicielem od razu, a zakupiony samochód jest częścią majątku trwałego firmy budując jej wartość. Nie zapominajmy, że amortyzacja samochodu również buduje tarczę podatkową, więc łączna pula korzyści z nowego pojazdu w firmie jest naprawdę znaczna. Z punktu widzenia finansowania redukcji emisji CO 2 to partner, z którym mogliśmy stworzyć produkt wyjątkowy i jednocześnie odpowiedzieć na zapotrzebowanie szerokiego rynku. W ramach naszego programu finansujemy auta hybrydowe oraz auta z jednostkami tradycyjnymi, o ile zapewniają co najmniej 20% redukcji poziomu CO 2 .

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota Prius | Osiemnaste urodziny

Więcej o:
Copyright © Agora SA