Salon Paryż 2014 | Mercedes AMG GT | 911 ma nowego rywala

Podczas wieczornej prezentacji w Affalterbach po raz pierwszy światło dzienne ujrzał Mercedes AMG GT. Samochód, który ma odebrać klientów Porsche 911, będzie dostępny w dwóch wersjach
Wideo | Mercedes zaprezentował silnik AMG GTWideo | Mercedes zaprezentował silnik AMG GT

Mimo podobnej sylwetki AMG GT nie jest następcą pierwszego stworzonego od podstaw przez oddział AMG samochodu sportowego o nazwie SLS. Nadwozie AMG GT wpisuje się w obecną stylistykę marki. Przednie lampy przypominają te z klasy C, a tylne z najnowszego modelu S Coupe. Wszystko zamknięto w bardzo zgrabnej i kompaktowej sylwetce, podkreślonej licznymi wlotami powietrza.

Nowe sportowe dziecko niemieckiego koncernu będzie dostępne w dwóch wersjach - GT i GT S. W obu pod maską znajdzie się 4-litrowy silnik V8 biturbo, którego sprężarki Borg Werner będą generować maksymalne doładowanie na poziomie 2.3 bara. Wszystkie 8 cylindrów wykonano z opracowanego przez Mercedesa materiału o nazwie Nanoslide, który redukuje tarcie w celu poprawy efektywności spalania.

 

W słabszej wersji AMG GT będzie dysponował mocą 462 KM i 600 Nm dostępnych w przedziale od 1600 do 5000 obr./min. Dzięki aluminiowej konstrukcji nadwozia i wadze wynoszącej 1540 kg, AMG GT będzie w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4 sekundy i maksymalnie osiągnąć prędkość 304 km/h.

Sprawdź ceny Mercedesów

Klienci wersji S będą mieli do dyspozycji 510 KM i 650 Nm momentu obrotowego generowanego w przedziale od 1750 do 4750 obr./min. Dzięki temu GT S będzie osiągał setkę po 3,8 sekundy, a prędkościomierz zatrzyma się na wartości 310 km/h.

Obie wersje jednostki napędowej będą współpracować z tylko jedną, automatyczną, siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią AMG. Wnętrze AMG GT, które mogliśmy zobaczyć już wcześniej, jest połączeniem sportowego stylu i nowoczesnego designu. Warto wspomnieć m.in. o tunelu centralnym, na którym osiem przycisków AMG Drive Unit ułożono w kształcie litery V nawiązując tym do silnika V8.

Ceny w Niemczech będą zaczynać się od 100 tys. euro. Więcej szczegółów o aucie poznamy w trakcie premiery na targach w Paryżu.

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes SLS AMG GT Final Edition

Galeria tygodnia | Mercedes SLS AMG GT Final Edition

Więcej o:
Komentarze (26)
Salon Paryż 2014 | Mercedes AMG GT | 911 ma nowego rywala
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • vittold1

    Oceniono 52 razy 50

    szarpałbym jak komornik meblościankę.

  • Gość: Artur

    Oceniono 14 razy 14

    Fajny, ale paradoks jest taki, ze miał fajniejszego poprzednika (SLS) niestety wyglada jak jego tańsza odmiana. Szkoda, ze nie będzie SLSa, bo to dla mnie jedno z ladniejszych aut na świecie

  • Gość: klm

    Oceniono 8 razy 6

    "... sprężarki Borg Werner..." - kolejne pierdy ignoranta Sielickiego...

  • Gość: xyz

    Oceniono 8 razy 4

    Kto te bzdury pisał? 4-litrowy benzyniak przy doładowaniu 2.3bar miałby z 1200Nm a moc w okolicach 900 koni...

  • buletta

    Oceniono 2 razy 2

    "na kolana chamy śpiewa Lucjan Pavarotti"

  • emasele

    Oceniono 6 razy 2

    jakie turbosprężarki ? jakiej firmy? BorgWarner jak już nie Werner....

  • blue911

    Oceniono 1 raz 1

    No,dobrze - a co z SLSem?? Seksowny wyglad,niezle parametry, drzwi wziete z klasyka,duzo szumu, testowany przez Schumahera ,blablabla I co? I koncza produkcje (czy juz skonczyli?). Skoro koncza to sie nie sprzedaje. Mam racje? Czekam na wyjasnienie z Sindelfingen albo Affaltenbach,hahaha.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX