Salon Paryż 2014 | Peugeot 208 HYbrid Air

Podczas salonu samochodowego w stolicy Francji Peugeot pochwali się prototypem 208-ki napędzanym układem hybrydowym wykorzystującym sprężone powietrze
Peugeot 2008 1,2 Allure | Test | Tylko do miasta Peugeot 2008 1,2 Allure | Test | Tylko do miasta

Idea wykorzystania sprężonego powietrza do napędu pojazdów nie jest nowa. Niestety próby zastosowania go nie przyniosły spodziewanych rezultatów. Inżynierowie z koncernu PSA wspólnie z niemiecką firmą Bosch postanowili skorzystać za sprężonego powietrza, jako energii wspomagającej silnik spalinowy. Zalety są dwie. Oprócz realnych oszczędności w zużyciu paliwa system HYbrid Air ma być niedrogi w produkcji. Dzięki temu będzie możliwe stworzenie niedrogich hybrydowych modeli miejskich.

Idea systemu HYbrid Air została przedstawiona już na początku 2013 roku, ale dopiero teraz PSA zaprezentuje jeżdżący prototyp. Jest to Peugeot 208 HYbrid Air 2L. Jak sugeruje sama nazwa naniesiona na nadwozie samochód ma się zadowalać średnio jedynie dwoma litrami benzyny na każde 100 km. To znakomite osiągnięcie, gdyż standardowe 208 z zastosowanym w hybrydzie silnikiem 1.2 VTi (82 KM) żąda średnio 4,5 l/100 km.

Peugeot 208 - Ogłoszenia

Zalety układy hybrydowego wykorzystującego sprężone powietrze widoczne są głównie w mieście, ale też podczas ruchu wymuszającego częste zmiany prędkości. Zbiornik jest w stanie napełnić się w błyskawicznym tempie osiągając maksymalne ciśnienie w zaledwie 10 sekund.

Seryjny samochód z napędem HYbrid Air ma pojawić się na drogach w 2016 roku. Będzie wyposażony w trzy tryby jazdy, podobnie jak hybryda spalinowo-elektryczna.


ZOBACZ TAKŻE:

Air-Hybrid, zobacz jak działa hybryda pneumatyczno-spalinowa

Air-Hybrid, czyli hybryda pneumatyczno-spalinowa

Więcej o: