Salon Paryż 2014 | Nowe Audi A6 | Facelifting technologii

Dokładnie trzy lata temu na salonie samochodowym w Paryżu Audi zaprezentowało aktualną generację modelu A6. Tegoroczna edycja targów będzie miejscem prezentacji wersji po faceliftingu
Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?

Jak to przy okazji modernizacji bywa, zmiany nie są radykalne, ale Audi postawiło głównie na technologię. Z wyglądu zmieniły się tylko takie detale jak: przedni grill, lekko przestylizowane zderzaki i końcówki wydechów, listwy progowe oraz wkłady reflektorów, które opcjonalnie mogą być wyposażone w światła w technologi LED lub martix LED.

Ceny używanego Audi A6

Znacznie więcej zmieniło się pod maską. Teraz wszystkie trzy silniki TFSI i pięć TDI spełniają normy emisji spalin Euro 6. Najmniejsza jednostka 1.8 TFSI ultra dołącza do palety silnikowej i pozwoli "a-szóstce" zapewnić średnie spalanie na poziomie 5,7 litra na 100 km. Najsłabszy diesel TDI ultra ma pojemność 2 litrów i moc 150 KM, a średnio ma zadowolić się 4,2 litra oleju napędowego. Wersję TDI wyposażono również w zapowiadane sprężyny amortyzatorów wykonane w technologi GFRP, czyli tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Dzięki temu masa pojazdu zmalała o niespełna 5 kg. Obie wersje silnikowe ultra wyposażono w nowo opracowane automatyczne skrzynie biegów S tronic, które zastąpią przestarzałą przekładnię Multitronic.

Lekkie modyfikacje przeszła również jednostka 3.0 TDI, która generuje 218 KM lub 272 KM. W wersji z dwoma turbosprężarkami trzylitrowy diesel osiąga moc aż 320 KM. W specjalnej wersji competition, która powstała dla uczczenia 25-lecia technologi TDI, ten sam silnik generuje 326 KM, które przy pełnym otwarciu przepustnicy, zwiększają się krótkotrwale do 346 KM.

Mocy przybyło również pod maską usportowionego modelu S6, który zamiast 420 KM dysponować będzie stadem 450 koni mechanicznych. Dzięki temu S6 po facelitingu będzie przyspieszać o 0,2 sekundy szybciej. Moc i osiągi RS6 pozostały bez zmian.

Odświeżone Audi A6 pojawi się w salonach pod koniec roku. W Niemczech podstawowy model benzynowy będzie kosztować od 38,400 euro.

ZOBACZ TAKŻE:

Historia literek RS w Audi trwa już...

Audi z dopiskiem RS | To już 20 lat

Więcej o:
Komentarze (10)
Salon Paryż 2014 | Nowe Audi A6 | Facelifting technologii
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • 0apud0

    Oceniono 56 razy 50

    Fajny, kupię sobie takiego, za 15 lat jak Niemiec będzie sprzedawał :)

  • liczbynieklamia

    Oceniono 29 razy 23

    > TDI, ten sam silnik generuje 326 KM, które przy pełnym otwarciu przepustnicy, zwiększają się krótkotrwale do 346 KM
    Chociaż współczesne diesle mają przepustnice, to nie służą one do regulacji mocy (to załatwia się regulacją dawki oleju napędowego), a do poprawnej pracy układu recyrkulacji spalin.

  • satyron

    Oceniono 11 razy 1

    zarty , zartami ...posiadam VW Golf 90 Tdi z 2002 ..200 000 km. Samochod zarejestrowany we Francji , gdzie zamieszkuje. Jedyne co mam do powiedzenia , to zal ze wzgledu na fakt , ze starajc sie zaoszczedzic na kosztach pewnych standardowych napraw , wykonalem je w Polsce , u VW. To byl blad . Na szczescie jest to konstrukcja ostatnich wspanialych lat niemieckiej mechaniki..

  • nauszy

    0

    3 lata temu był salon we Frankfurcie. A A6 zaprezentowano w 2011, ale w marcu, w Genewie…

  • cichwoda

    Oceniono 7 razy -1

    facelifting? wizualnie sie nie zmienil, ale...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX