Salon Paryż 2014 | Mazda MX-5 | Czwarta generacja

W 2015 roku Mazda wprowadzi na rynek czwartą generację kultowego modelu MX-5. Po raz pierwszy mały roadster dzieli wiele elementów z nowym modelem koncernu Fiata. Premiera na salonie w Paryżu
Mazda CX-9Mazda CX-9 po raz trzeci w Polsce

Najnowszy model MX-5 pozostał wierny wytycznym pierwszej generacji. To nadal mały, zwinny, purystyczny roadster, który ma silnik zabudowany z podłużnie z przodu i tylny napęd. Według szefa stylistycznego Mazdy Ikuo Maeda czwarta generacja wpisuje się swoim wyglądem idealnie w linię stylistyczną Mady Kodo. Coś czego wg. Ikuo Meda brakowało poprzednikowi.

Używana Mazda MX-5

Nowa Mazda jest nieco mniejsza od swojego poprzednika, ale za to ma obszerniejsze wnętrze. Długość auta zmniejszyła się aż o 10,5 cm. Karoseria nowego modelu jest o 2 cm niższa za to o 1 cm szersza. Więcej miejsca w środku uzyskano m.in. przez powiększenie rozstawu osi o 1,5 cm. Co do stylizacji nowej MX-5 to jej wygląd nie kładzie na kolana. Jesteśmy ciekawi waszych opinii.

Wnętrze swoją stylizacją i wykorzystaniem niektórych elementów najbardziej przypomina poprzednią MX-5. Po raz pierwszy w tym modelu mamy powiew nowej technologii. Na środkowym tunelu zamontowano pokrętło do sterowania nawigacją i innymi gadżetami wyświetlanymi na ciekłokrystalicznym ekranie.

Pod maską pojawią się jednostki napędowe z serii najnowszej technologii Skyactive. W normalnym języku oznacza to dwulitrowy silnik o mocy 160 KM i drugi o mocy 130 KM i pojemności 1,6 litra. Dobrą informacją jest fakt, że żaden z silników nie będzie posiadał turbodoładowania. Moc przekazywana będzie przez sześciobiegową, manualną przekładnię (opcjonalnie automatyczną ) na tylne koła. Dzięki wykorzystaniu lekkich materiałów nowe MX-5 jest o 100 kg lżejsze od poprzednika. Roadster ma idealny rozkład mas 50:50.

Według aktualnych informacji od 2015 roku koncern Fiata planuje wprowadzić na rynek roadstera zbudowanego na tej samej platformie co MX-5. Coraz więcej wskazuje na to, że nie będzie to Alfa Romeo, a model Fiata bądź nowy Abarth. Tak czy inaczej włoski projekt ma otrzymać zupełnie odmienną stylizację i jednostki napędowe pochodzące z koncernu Fiat. Obydwa modele budowane będą jednocześnie w fabryce Mazdy w Hiroszimie.

ZOBACZ TAKŻE:

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

Mazda 3 hatchback


Więcej o:
Komentarze (47)
Salon Paryż 2014 | Mazda MX-5 | Czwarta generacja
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • robur.zabojca.kur

    Oceniono 73 razy 69

    Zabawne są te komentarze. Samochód, który z założenia ma być małym, niezbyt mocnym roadsterem dającym kupę radości z jazdy jest ganiony za to, ze jest mały i za słaby. Wielu jak widać siedziało w salonie, ale mało kto jeździł po ulicy, a co dopiero po torze...

  • jeddd

    Oceniono 38 razy 34

    Można powiedzieć, ze po ostatnim mariażu Alfa Romeo-Nissan, gdzie japończycy zaprojektowali karoserią, a włosi produkowali, poszli po rozum do głowy i jest nadzieja, że włoski styl i japońskie wykonanie zakończy się dużym sukcesem.

  • hart_brejker

    Oceniono 29 razy 21

    Fajnie wygląda i pewnie będzie super jezdziła jeżeli czerpie z poprzednich generacji.
    Cieszy mnie to, że silnik nie jest wzmacniany turbiną, czysta moc:)
    Mazda pokazała, że można wycisnąć duży moment z silnika bez turbiny.
    Miałem okazje jeździć nową 3 z 2.0 120 km i przyznam, że byłem w zszokowany taka elastycznością benzyniaka.
    Wyprzedzanie to była czysta przyjemność - to był moment (jak nowym dieslem).
    Myślę, że stopień sprężania 14:1 robi swoje:)
    Gdybym nie wiedział to dałbym tej 3 150 koni-jest tak dynamiczna i przy okazji mało pali jak na 2.0.

  • bebestman

    Oceniono 12 razy 12

    Pojeździłbym :D Te małe leniwe przymrużone oczka.... i ten feeling roadstera :) Pojeździłbym... Mazdo. Daj mi go na teścik :)

  • Gość: szybko znaczy nisko

    Oceniono 3 razy 3

    Swietne auto, ideał nic dodac nic ujac.

  • Gość: Tylny Napęd

    Oceniono 23 razy 3

    Dość ładna, choć spodziewałem się, że będzie ładniejsza. Niestety jest to samochód bardzo mały. Mam 185cm wzrostu i przymierzałem się do niego w salonie. I głowa wystawała mi ponad linię łączącą przednia szybę i kabłąki za zagłówkami. Mało komfortowe uczucie, bo po dachowaniu, obawiam się, miałbym głowę "zeszlifowaną" do poziomu oczu. Nie dało się tego wyeliminować ustawieniami fotela, bo zakres jego regulacji jest dość mały, a w pionie albo go w ogóle nie było, albo był właśnie dalece niewystarczający.
    Słowem, fajne auto, ale dla niższych kierowców.
    Szkoda, że Honda zaprzestała produkcji S2000. Piękny, ponadczasowy samochód z mocnym silnikiem i mam wrażenie, że w środku lepiej rozwiązany, niż ta Mazda.

  • Gość: fragi102

    Oceniono 5 razy 1

    daję jej 6.5 s/100 z 2.0 160 KM

  • Gość: gosssccc

    0

    at robur.glab
    Nie wiesz co to roadster.

  • chlopzlasu

    Oceniono 18 razy 0

    Dokładnie tak. Mam 193 cm wzrostu. W poprzednim modelu jak wsiadłem to mogłem miec przednia szybę zamalowana bo i tak patrzyłem ponad nia. A dodatkowo kierownica moglbym kręcić kolanami... Nie rozumiem takiej polityki. Tracą wielu potencjalnych klientow. Od dawna jestem fanem Mazdy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX