Nowa instalacja LPG do silnika TSI w Skodach

Oferta oryginalnej instalacji LPG do Skody Rapid została wzbogacona o silnik w technice TSI: 1.2 o mocy 85 KM
Konkurs | Przetestują nową SkodęKonkurs | Przetestują nową Skodę

To w tej chwili najmocniejsza i najbardziej zaawansowana jednostka napędowa w modelu Rapid, do której można zamontować specjalnie dostosowaną instalację LPG. Kombinacja ta debiutuje w Rapidzie w obydwu wariantach nadwoziowych - Spaceback i limuzyna - będąc drugą opcją obok wersji z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM, która zdążyła już zaskarbić sobie zaufanie klientów w Polsce.

Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (technologia TSI) wyróżnia się ponadprzeciętną dynamiką i elastycznością przy zachowaniu niewielkiej pojemności skokowej, co przekłada się na ograniczone zużycie paliwa. Specjalnie opracowana instalacja gazowa pozwala maksymalnie wykorzystać zalety tej nowoczesnej technologii, jednocześnie nie wpływając negatywnie na jej bezawaryjność i wysokie parametry.

Patrząc z zewnątrz, nowa instalacja nie różni się niczym od już stosowanych rozwiązań, lecz technologia TSI wymaga zastosowania innego sterownika gazowego, podłączonego do wewnętrznego systemu diagnostyki (samodiagnozy) samochodu. To pozwala na bieżąco kontrolować ilość wtryskiwanego paliwa i korygować skład mieszanki dla utrzymania wysokich osiągów i przyjazności środowisku.

Montaż systemu LPG w samochodach z silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa wiąże się między innymi z problemem nagrzewania się paliwa wewnątrz wtryskiwaczy benzynowych, które działają w bardzo ograniczonym wymiarze podczas pracy silnika zasilanego LPG.

Sprawdź oferty specjalne na nowe modele Skody

Instalacja Landi Renzo opracowana dla Skody rozwiązuje ten problem, przemywając przez cały czas wtryski benzynowe niewielką ilością benzyny dostarczanej do cylindrów. Strategia ta pozwala skrócić czas przebywania benzyny w podwyższonej temperaturze. Aby zapobiec procesom wewnętrznego zanieczyszczania się wtryskiwaczy benzynowych osadami przegrzanego paliwa, nowa strategia zakłada okresowe dolewanie specjalnego stabilizatora do benzyny i oleju silnikowego. W czasie najmniejszego zapotrzebowania na paliwo, podczas pracy na biegu jałowym oraz w momentach największego obciążenia silnika, stosowane jest przejście na całkowite zasilanie benzyną, w dalszym stopniu przyczyniając się do długotrwałej, bezproblemowej pracy układu napędowego.

By zapobiegać potencjalnemu powstawaniu zanieczyszczeń układu paliwowego, Skoda po raz pierwszy oferuje nowatorskie rozwiązanie profilaktyczne polegające na dodaniu specjalnego preparatu (stabilizatora) do benzyny i oleju. Dodatkowy środek jest prosty w obsłudze - dolewa się go do zbiornika paliwa co 5 000 km.

Instalacje LPG do Skody dostarcza renomowany specjalista, włoska firma Landi Renzo Polska. To optymalny wybór przy zakupie samochodu z takim rozwiązaniem: gwarantuje najlepiej przygotowaną instalację LPG do samochodu marki Skoda. Przy zdecydowanie niższych kosztach jazdy zachowywane są wszystkie przywileje zakupu Skody w salonie. Korzyści następują od momentu transakcji po długie lata eksploatacji: zapewniana jest cała szeroka gama aktualnie oferowanych rabatów i promocyjnych form finansowania zakupu oraz gwarancja, realizowana w Autoryzowanych Serwisach na terenie całej Polski w 90 serwisach uprawnionych do montażu i obsługi samochodów doposażonych w instalacje LPG.

Także tutaj widoczna jest typowa dla Skody, wyjątkowo korzystna relacja ceny do oferowanej jakości. Nowa instalacja LPG dla modelu Rapid 1.2 TSI/85KM od momentu debiutu na rynku objęta jest promocją, obniżającą jej cenę aż do 3 499 zł. Równolegle, promocyjnymi zniżkami cen objęty został także drugi wariant modelu Rapid z instalacją LPG - z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM - oraz Citigo, wyposażony w silnik 1.0 MPI o mocy 60 KM. Instalacja gazowa w modelu Rapid 1.2 MPI dostępna jest za cenę zaledwie 3 499 zł (o 851 zł taniej, niż dotychczas), w Citigo 1.0 MPI - tylko 2 499 zł (obniżka o 1 151 zł).

Skoda kompletuje jedną z najbardziej rozbudowanych i najatrakcyjniejszych finansowo ofert montażu specjalnie dostosowanych instalacji LPG do kilku modeli, co wyróżnia markę na polskim rynku, potwierdzając chęć i zdolność dostarczania Klientom najbardziej korzystnych i nowoczesnych rozwiązań.

Do dyspozycji Klientów, którzy zdecydują się na montaż instalacji LPG, jest 90 serwisów specjalnie przeszkolonych w zakresie obsługi serwisowej samochodów z instalacją LPG. Ośmioletnia współpraca z firmą Landi Renzo w zakresie montażu i obsługi instalacji LPG z siecią serwisową marki ŠKODA jest najdłużej działającym programem na rynku polskim pomiędzy importerem samochodów a producentem instalacji LPG. Doświadczenie i wiedza zdobyta w tym czasie z pewnością wpływają na jakość montażu instalacji LPG oraz sprawność techniczną serwisów, obsługujących samochody z zasilaniem LPG.

ZOBACZ TAKŻE:

Historia sukcesu | Skoda pod skrzydłami Volkswagena

Skoda Felicia

Więcej o:
Komentarze (15)
Nowa instalacja LPG do silnika TSI w Skodach
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 35 razy 33

    Wkładanie instalacji gazowej z wtryskiem pośrednim do samochodu z wtryskiem bezpośrednim to już nie tylko uwstecznienie silnika (jak włożenie instalacji mieszalnikowej do silnika z wtryskiem), ale operacja kompletnie nieopłacalna ze względu na dotryski benzyny w dużych ilościach. Jest to tym bardziej niezrozumiałe, że do tego silnika istnieją dwie świetne instalacje - Vialle LPdi i Prins VSI - proste, nieskomplikowane, eleganckie, na dodatek ograniczające zużycie benzyny do minimum.

  • saves

    Oceniono 28 razy 26

    Mam lepsze rozwiązanie jeśli ktoś chce LPG. Nie kupuj silnika TSI. Poza tym - ta "promocja"... Moi koledzy zakładają sekwencję za 2600zł. I nie są to Janusze. Siedzą w tym 20 lat.
    PS. Znowu nachalna reklama Skody Rapid. Obniżcie ceny, to nie nadążycie sprzedawać. Za te pieniądze można wybrać dużo fajniejszych samochodów.

  • bicz_ze_sznurkow

    Oceniono 32 razy 22

    Silnik TSI wyróżnia się ponadprzeciętną dynamiką i elastycznością, niezrównaną awaryjnością, szczytowym stosunkiem ceny do żywotnosci oraz turboch..jowym wypinaniem się producenta na wszelkie usterki jakie wynikają z padaczności tego szajsu. Skodę wymieniasz co 4 lata! (z konieczności)

  • mich64

    Oceniono 11 razy 11

    O lo Boga i to ma jeździć? LPG i Tsi to moim zdaniem same problemy plus żadne oszczędności.

  • Gość: alfabeton

    Oceniono 13 razy 9

    "Patrząc z zewnątrz, nowa instalacja nie różni się niczym..." Czy instalacja może patrzyć z zewnątrz? No oczywiście, zawsze w moto.pl ;)

  • Gość: klm

    Oceniono 8 razy 8

    już taką instalację do TSI Skoda oferowała bodajże rok czy dwa lata temu i szybko ją wycofała...
    pewnie tym razem bedzie podobnie...

  • Gość: bug7

    Oceniono 5 razy 5

    1,2 turbo i bezpośredni wtrysk i 85KM? Konkurencja oferuje zwykłe (czyt. mniej awaryjne) silniki z taką mocą (PSA: 1,2 82KM). Pewnie z mniejszym momentem obrotowym, ale za to bez stresu, że zaraz wydam kilka tysięcy na nowy łańcuch, turbo albo wtryski.

  • zartiepl

    Oceniono 5 razy 5

    A gdzie nagłówek "artykuł reklamowy" ???

  • bezkasy

    Oceniono 7 razy 3

    jak podaje moto.pl:

    W zamierzeniu miał być jednym z najpopularniejszych silników benzynowych koncernu Volkswagena. I tak się rzeczywiście stało. Zastosowanie znalazł w autach segmentu B, C i D. Niestety inżynierowie nie poradzili sobie z kilkoma problemami, które położyły się cieniem na jego wizerunku i mogą wydrenować kieszeń nieświadomego właściciela.

    Silnik 1.4 TSI Twincharger (160 KM) cierpi na rozciągający się łańcuch rozrządu, problemy z napinaczem łańcucha, ale też bardzo poważne wypalanie i w konsekwencji pękanie środkowych tłoków. Jeśli problemy z tłokami pojawią się podczas gwarancji skutkuje to wymianą silnika na koszt producenta, ale po niej właściciela czekają ogromne koszty. Najsłabsza odmiana (122 KM) cierpi "wyłącznie" na problemy ze wspomnianym napędem rozrządu. W silnikach 1.4 TSI pojawiają się także problemy z układem wtryskowym i awarie sprzęgła magnetycznego kompresora.

    Okres występowania problemów: od 2006 roku.

    Modele w których montowany jest silnik 1.4 TSI (122-180 KM):

    Audi: A1, A3
    Seat: Ibiza, Toledo, Leon, Altea, Alhambra
    Skoda: Rapid, Octavia, Yeti, Superb
    VW: Polo, Golf, Touran, Tiguan, Scirocco, Jetta, Passat, CC, Sharan

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX