Subaru WRX S4 | Jak wygodne STI

Subaru WRX STI to samochód o sportowych aspiracjach, więc nie można mówić w jego przypadku o komforcie. Właśnie dlatego na japońskim rynku debiutuje model WRX S4
Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

S4 oznacza w tym przypadku "sports performance”, "safety performance”, "smart driving” i "sophisticated feel”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza sportowe osiągi, bezpieczeństwo, inteligentną jazdę i wyrafinowanie.

Sportowe osiągi ma zapewnić dwulitrowy silnik w układzie boxer o mocy 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego, dostępnych w przedziale 2000 - 4800 obr./min. To tylko 8 KM i 22 Nm mniej niż najnowsze wcielenie japońskiego WRX STI. WRX S4 wyróżnia się tym, że dostępny jest wyłącznie ze skrzynią Sport Lineartronic CVT, która to ma stanowić główny element wygody i wyrafinowania tego modelu.

Oto ceny używanej Imprezy w Polsce

Na bezpieczeństwo i przyjemną jazdę będą miały wpływ systemy EyeSight, który rozpoznaje przeszkody na drodze, Vehicle Dynamics Control odpowiadający za stabilizację toru jazdy, Active Torque Vectoring inteligentnie rozdzielający moc między kołami oraz elektryczny hamulec ręczny. Pomocy może okazać się także system Active Lane Keep pomagający utrzymać auto w torze jazdy oraz układ zapobiegający przyspieszaniu w momencie kolizji.

WRX S4 wygląda bardzo podobnie do dostępnego w Stanach Zjednoczonych modelu WRX, ale jego wizerunek może odmienić pakiet stylistyczny STI, w skład którego wchodzą: 18-calowe felgi, kontrastujące dokładki zderzaków i progów oraz nakładki na lusterka. Auto z pakietem STI dostępne jest jedynie w dwóch kolorach - WR Blue Pearl i Crystal White Pearl.

ZOBACZ TAKŻE:

Subaru WRX STI | Japonia z 2-litrowym silnikiem

Więcej o:
Komentarze (20)
Subaru WRX S4 | Jak wygodne STI
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: legacy

    Oceniono 30 razy 28

    W nowym Forku XT 240kM CVT działa i jakoś nie psuje się , więc nie wiem po co komentarze ?

  • lanou

    Oceniono 23 razy 19

    A idioci oczywiście czytać nie umieją... To NIE jest sportowa wersja WRX STi tylko jego luksusowa odmiana. W autach ukierunkowanych na WYGODĘ nie będzie manualnej skrzyni, bo automat jest po prostu bardziej komfortowy. Bezstopniowa skrzynia pozwala utrzymać równe przyspieszenie (chociaż dwusprzęgłowe nowoczesne DSG w Audi nie szarpie, czego nie można powiedzieć o skrzyniach w BMW), fakt, CVT jest niskoobrotowe, ale dzięki turbosprężarce będzie i tak zbierać się w praktycznie całym zakresie obrotów. Do tego nie ma żadnego dowodu na to, że CVT są awaryjne, brak danych odnośnie kulowej (planetarnej) odmiany w Lexusach, ale te standardowe stożkowe nie psują się wcale bardziej od skrzyń pozostałych producentów. Propozycja wrzucenia do tego auta wolnossącego 2.0 R4 i automat 4-biegowy to jakaś pomyłka i powrót do lat '80, w których 4-biegowe automaty robiły furorę, teraz 6 biegów w automacie to podstawa, a większość producentów robi 7-biegowe (VAG), a BMW nawet 8-stopniowe.

  • Gość: fragi

    Oceniono 17 razy 15

    widze że same drobnomieszczańskie szpeca od awaryjności sie pokazały
    tak samo przepowiadali w latach 90 tych że silnik wysokoobrotowy w Japońcu to sie rozsypie ino moment ,gdzie tak mały wysilony wytrzymie hehe

  • hart_brejker

    Oceniono 6 razy 6

    Bardzo ładna subaryna.
    Większość samochodów wygląda jak VW, a ten jest inny i to mi się podoba :)

  • pan_tempura

    Oceniono 2 razy 2

    piękna! piękna! piękna! szkoda, że Lexusy i regularne Toyoty nie są tak ładne.

  • Gość: Nik

    Oceniono 43 razy -19

    CVT przy tych parametrach silnika i "przeznaczeniu" samochodu to jakiś kompletnie pomylony, koszmarnie zły sen!!! No jeszcze zwykły hydrokinetyk albo DSG. Ale bezstopniowa?! I co, polski dealer po miesiącu sprzedaży zacznie przeprowadzać płatne szkolenia ze stylu jazdy dostosowanego do skrzyni w "Twoim nowym WRX" tak jak to zrobił z wybitnym sprzęgłem w Boxer Diesel.
    Hahahah

  • Gość: Koleś

    Oceniono 29 razy -21

    WRX ze skrzynią bezstopniową ? Rozumiem, że miłośnicy lubią szybko latać i wysokie obroty nie są im obce ... ale jak wysoka będzie awaryjność ?

  • nikifor666

    Oceniono 34 razy -22

    Btw - łańcuchy rozciągną się po 7, a padną po 15 czy 20tys. km? A wariatory? 35?

    Swoją drogą lepiej wsadzić tam wolnossący 2.0 150KM i zwyczajny automat nawet 4-ro biegowy, szybciej i tak nie pojedziesz, a w naprawie tańszy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX