Maciej Steinhof w Golfie GTD zwycięzcą ekoRAJDU

ekoRAJD, który odbył się w minioną niedzielę połączył próby sportowe i ?jazdę o kropelce?. Trasa, mająca niespełna 200 kilometrów, prowadziła z Wieliczki do Krynicy
VW Castrol Cup | Steinhof zaczyna drugi sezonVW Castrol Cup | Steinhof zaczyna drugi sezon

Próby sportowe zaplanowano tuż po starcie w Wieliczce, następnie w Dobczycach, Limanowej i na końcu w Krynicy, bezpośrednio przed najważniejszym tankowaniem przy udziale sędziów. To właśnie zużycie paliwa było decydujące, jednak bez szybko przejechanych prób sportowych nie można było wygrać tego rajdu. Do takiej rywalizacji świetnie nadaje się Volkswagen Golf GTD, który jest zarówno bardzo szybki jak i bardzo oszczędny.

Golf GTD wyposażony jest w silnik wysokoprężny o mocy 184 KM. Do pierwszej setki rozpędza się zaledwie w 7,5 sekundy, a średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi tylko 4,2 l/100 km.

Podczas ekoRAJDU za kierownicą Golfa GTD zasiadł usytułowany kierowca wyścigowy Maciej Steinhof, który aktualnie znajduje się w czołówce klasyfikacji generalnej pucharu Volkswagen Castrol Cup. Maciej tak podsumował swoje zwycięstwo w ekoRAJDZIE:

„Jestem bardzo zadowolony, ale i zaskoczony możliwościami Volkswagena Golfa GTD. Wygrać próby z Audi R8 czy Mercedesem AMG, gdzie za kierownicą siedzieli świetni kierowcy, to na prawdę sukces. Krystian Korzeniowski, z którym ścigamy się w Volkswagen Castrol Cup jechał benzynowym samochodem i z moim dieslem był bez szans. Golf GTD to najlepsze połączenie sportowych osiągów i minimalnego zużycia paliwa, czyli idealne auto na taki rajd .”

Trudną, górską trasę, która liczyła 177 km i obejmowała przejazdy przez kilka miast, zawodnicy musieli pokonać w określonym czasie, który wymuszał dość żwawe tempo. Średnia prędkość wyniosła 55 km/h, co w tych warunkach oznaczało, że kierowcy często musieli poruszać się z maksymalną, dozwoloną prędkością. Maciej Steinhof w Golfie GTD, z uwzględnieniem szybkich prób sportowych, uzyskał spalanie 3,94 l/100 km, jest to zużycie paliwa niższe od deklarowanego przez producenta.

Świetnie spisały się także samochody koncernu Fiata. Robert Bielecki, który jechał Alfą Romeo Gulietta był w generalnej klasyfikacji na czwartym miejscu, a nowy Jeep Cherokee, walczył z oszczędnymi Mitsubishi ASX.

W ekoRAJDZIE wystartowało 29 załóg. Wśród uczestników imprezy można było spotkać wielu doświadczonych kierowców, oprócz dwóch kierowców Volkswagen Castrol Cup na starcie stanął m.in. Tomasz Czopik, rajdowy mistrz Polski z 2003 roku.

W Eko-Rajdzie świetnie spisały się także samochody z "rodziny Fiata", Robert Bielecki Alfą Romeo Gulietta był w "generalce" czwarty, a wielkie zainteresowanie wzbudzał nowy Jeep Cherokee, który dzielnie walczył z bardzo oszczędnymi i szybkimi Mitsubishi ASX.

W ekoRAJDZIE wystartowało 29 załóg. Wśród uczestników imprezy można było spotkać wielu doświadczonych kierowców, oprócz dwóch kierowców Volkswagen Castrol Cup na starcie stanął m.in. Tomasz Czopik, rajdowy mistrz Polski z 2003 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

VW Castrol Cup | Wywiad z Maciejem Steinhofem

VW Castrol Cup | Wywiad z Maciejem Steinhofem

Więcej o: