Saab | Zombi nie żyje

Marka Saab próbowała wstać z grobu, ale jak widać nawet chiński kapitał ma swoje ograniczenia. Właściciel marki, firma NEVS, złożył wniosek o bankructwo. Zombi umrze ponownie
Saab 9-3 (2002-2011) - opinie Moto.plUżywane: Saab 9-3 (2002-2011)

Powrót miał być elektryzujący. Pod koniec ubiegłego roku w dawnej fabryce Saaba w Trollhattan rozpoczęto krótkoseryjną produkcję nowego Saaba. Na bazie modelu 9-3 (z 1999 r.) powstał samochód elektryczny, który miał być odpowiedzią na motoryzacyjne potrzeby przyszłości. Ale najwyraźniej przyszłość jeszcze nie nadeszła, albo zakręceni na punkcie ekologii Szwedzcy klienci nie przekonali się do tego pomysłu.

Ile kosztują używane Saaby? Ogłoszenia

Całe przedsięwzięcie kosztowało majątek, a bez sprzedaży firmie brakowało przychodów. W maju tego roku wstrzymano produkcję z powodu braku płynności finansowej - jak to oficjalnie określono. Chińscy współwłaściciele najwyraźniej uznali, że dalsze inwestycje nie przyniosą upragnionego zysku, więc firma złożyła w szwedzkim sądzie wniosek o bankructwo.


ZOBACZ TAKŻE:

Najciekawsze samochodowe wnętrza | Top 15

Najciekawsze samochodowe wnętrza | Top 15

Więcej o:
Komentarze (1)
Saab | Zombi nie żyje
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • flugzeugwerke

    0

    Bazą elektryka był 9-3 Griffin na platformie feniks, czyli prędzej 2011r, a nie 1999 (1998-2002 to były jeszcze 3 i 5 drzwiowe modele). Przecież wystarczy wpisać w gogle, to nie jest wiedza tajemna, panie Marcinie Lewandowski.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX