Sukces silnika 1.0 EcoBoost Forda

Silnik 1.0 EcoBoost okazał się dla Forda sukcesem. Można powiedzieć, że mały trzycylindrowy motor to hit sprzedaży

W jednolitrowy motor z doładowaniem wyposażony jest co piąty Ford sprzedawany w Europie. W pierwszej połowie 2014 roku firma sprzedała już około 120 tys. samochodów napędzanych tym motorem.

Silnik 1.0 EcoBoost (100 i 125 KM) oferowany jest w modelach: Fiesta, B-Max, Focus, EcoSport, C-Max, Grand C-Max, Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect, Transit Connect i Transit Courier. Aż 47% B-Maxów zamawianych jest z tym silnikiem, w przypadku Focusa odsetek wynosi 33%, a Fiesty 30%.

Sprawdź ceny Fordów Fiesta w Polsce

Niedawno w Fieście Black i Red Edition zadebiutowała wersja 140-konna. Od jesieni trafi on także pod maskę nowego Forda Mondeo.


ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Ford Mondeo | Od października w Europie

Nowy Ford Mondeo | Od października w Europie

Więcej o:
Komentarze (42)
Sukces silnika 1.0 EcoBoost Forda
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: wrojag

    Oceniono 36 razy 34

    oj nadchodzą czasy kiedy zwykły niedoładowany 4 cylindrowy silnik będzie rarytasem

  • mum-foha

    Oceniono 21 razy 17

    Do Mondeo wsadzą 1,0 z trzema cylindrami?!
    Może mam za małą, ale w pale się nie mieści.

  • sterlecki

    Oceniono 10 razy 10

    Wiosną oglądałem Focusy. Sprzedawcy w salonie próbowali za wszelką cenę wcisnąć mi auto z tym silnikiem i muszę przyznać, że ceny były dosyć atrakcyjne.

  • Gość: Pomorzak

    Oceniono 1 raz 1

    Czytając wpisy na temat nowego silnika 998 ccm Forda odnoszę wrażenie że najwięcej uwag mają osoby które nie jechały samochodem z tym silnikiem. Na pewno jest to coś nowego mam na liczniku 42000 km i jest super mimo że większość jazd to jazdy miejskie. Większość producentów ma w swej ofercie dowsingowane silniki. Jak weszły kombajny to starzy rolnicy martwili się o plewy. Zmieniły się czasy, technologie i powinniśmy się do tego dostosować. W Egipcie widziałem auriskę z gaznikem?. W europie do tego nie wrócimy.

  • hiszpan25

    Oceniono 3 razy 1

    Bardzo jestem ciekaw opinii o wszystkich tych eko silnikach po downsizingu za kilka (5-6) lat.
    Pierwsze byly jak pamietam VAG 1.4T ktore lubily zakonczyc zywot spektakularnie...
    Osobiscie jednak wole stare "nieekologiczne" silniki prostsze konstrukcyjnie... Mniej podzespolow - mniejsze szanse na awarie... (nie, nie mowie tu o silnikach konstrukcyjnie z lat 50/60 jak z FSO czy FSM)

  • joymachine

    Oceniono 5 razy 1

    Kolejny sukces to będzie sprzedaż częsci zamiennych do turbiny i samego silnika jak każdy z nich przekroczy granicę 150.000 km

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX