Nowa Skoda Fabia | Pierwsze zdjęcia całości

Po serii zapowiedzi Skoda opublikowała dwa zdjęcia całego nadwozia Fabii, a następnie wnętrza. Zobaczcie co jeszcze o niej wiemy.
Produkcja Skody FabiiPrzygotowania do produkcji nowej Fabii

Nowa Fabia otrzyma najnowszą generację wydajnych silników. Wliczając wariant GreenLine, klienci w Europie będą mieć wybór czterech jednostek benzynowych i trzech wysokoprężnych. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6 i są standardowo wyposażone w system Start-Stop i układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Napęd będzie przekazywany za pomocą ręcznej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowej przekładni DSG.

Oferty specjalne na nowe Skody

Nowe silniki benzynowe bazują na technologii MQB. Trzycylindrowe jednostki 1.0 MPI mają wtrysk wielopunktowy, a czterocylindrowe o pojemności 1,2 litra są turbodoładowane i wyposażone we wtrysk bezpośredni. Ich zakres mocy sięga od 60 do 110 KM.

Oferta silników diesla dla nowej Fabii będzie składać się z trzech wersji turbodoładowanej, trzycylindrowej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i aluminiowym blokiem. Ich moc od 75 do 105 KM nie zmieniła się w stosunku do drugiej generacji Fabii, zmalała za to pojemność - z 1,6 do 1,4 litra.

Pod koniec 2015 roku do oferty zostanie wprowadzona najoszczędniejsza Fabia, wersja GreenLine z silnikiem 1.4 TDI/75 KM pod maską. System Start-Stop, rekuperacja energii kinetycznej i opony o obniżonym oporze toczenia w połączeniu z lepszą aerodynamiką pojazdu pozwolą na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie zaledwie 3,1 l/100 km, co odpowiada emisji 82 g CO2/km. Fabia GreenLine stanie się jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska modeli Skody z konwencjonalnym źródłem napędu. Oszczędniejsza jest tylko Citigo G-TEC, zasilana gazem ziemnym CNG.

Masa własna nowej Skody Fabii będzie nawet o 65 kg niższa niż dotychczas (w zależności od poziomu wyposażenia). Bazowy model z trzycylindrową jednostką 1.0 MPI bez kierowcy i płynów eksploatacyjnych waży zaledwie 980 kg.


ZOBACZ TAKŻE:

Skoda Fabia Elegance Plus | Test | Skromna elegantka

Skoda Fabia 1.2 TSI Elegance Plus - Test Moto.pl

Zdjęcie OMP Klatka bezpieczeństwa Skoda Fabia 08 AB/100/266 Zdjęcie Skoda Fabia Zdjęcie Światła dzienne LED dedykowane do Skoda DRL GRILL SET NSSC Skoda Fabia 04-08
OMP Klatka bezpieczeństwa S... Skoda Fabia Światła dzienne LED dedykow...
Sprawdź ceny > Porównaj ceny > Sprawdź ceny >
źródło:Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (101)
Nowa Skoda Fabia | Pierwsze zdjęcia całości
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • tylkoturbobenzyna

    Oceniono 156 razy 138

    Kolejna wersja najszybszego samochodu w mieście. Z fabryki wychodzi niby 3 cylindrowy zdechlak... Ale niech no tylko zyska naklejki "Lays" albo "Bonduelle". Natychmiast zmienia się w demona szybkości. Gaz w podłodze, silnik wyje, chipsy z tyłu się trzęsą, śmierć w oczach. Tak, to taka nasza odpowiedź na "Hells Angels". Przedstawiciel handlowy w Fabiedzie ...

  • 0apud0

    Oceniono 126 razy 74

    Europa już doszczętnie zwariowała z tą emisją CO2. Dlaczego nie można wsadzić normalnego silnika np. 1.6 120 KM? Niedługo wszyscy będziemy jeździć na tych zaturbionych trzech garnkach z oczekiwanym czasem życia 100,000 km.

  • Gość: HK

    Oceniono 71 razy 41

    Dali najwyższą wersję wyposażenia, włożyli najatrakcyjniejsze kółka jakie mieli, (których żaden klient nigdy nie zamówi), fotograf i spora armia jego pomagierów się napociła, grafik tez pewnie z wyższej półki, a efekt mizerny. Zgodnie z maksymą, że z gów...a bata nie ukręcisz.

  • Gość: Nano

    Oceniono 69 razy 31

    Tragedii nie ma, polotu też. Ładniejszy i to o wiele jest choćby nowy Hyundai i20. Sorry, ale cała "kurzasta" gama jest niemal identyczna. Nie kupiłbym.

  • Gość: Jess

    Oceniono 50 razy 26

    Skrytykować w Polsce skodę to jak powiedzieć coś niepochlebnego o JP2. Ale w tym przypadku nie znajduję też powodu, żeby za cokolwiek pochwalić.

  • nicram19_80

    Oceniono 32 razy 20

    Czekałem na tę Skodę, bo lubię tę markę. Mam i jestem bardzo zadowolony. Niestety, jak już tutaj wspominano, silniki to jakaś tragedia. Wszystkie turbodoładowane, żadnego wolnossącego (chyba, że to najsłabsze MPI) i ten nieszczęsny system Start-stop, który zabije rozrusznik w ciągu 2-3 lat. Mam nadzieję, że będzie można wyłączyć to cholerstwo. Niestety, prawdziwa motoryzacja umiera...

  • okiemserca

    Oceniono 18 razy 18

    Wiem że dziennikarze motoryzacyjni mają duzo pracy ale orientowanie się w technice powinno do niej należeć Zdanie:"Nowe silniki benzynowe bazują na technologii MQB..." to niezła bzdura :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX