Aston Martin Vanquish i Rapide S | Nowa skrzynia, lepsze osiągi

Dwa modele znanej angielskiej marki produkującej samochody sportowe będą teraz jeszcze szybsze. To zasługa nowej skrzyni o ośmiu przełożeniach
Range Rover Sport SVR | Najszybszy SUV na NurburgringuNajszybszy SUV na Nurburgringu

Na rok modelowy 2015 Aston Martin przygotował dla swoich klientów nie lada nowość. Modele Vanquish i Rapid S zostaną wyposażone w nową ośmiobiegową skrzynię automatyczną dostarczaną przez firmę ZF. Aston Martin nazywa ją Touchtronic III. Dzięki niej znacznie poprawiły się osiągi bez konieczności ingerowania w silnik.

Aston Martin - Ogłoszenia

Vanquish

Dla Aston Martina to najdroższy seryjny model w palecie. W Polsce trzeba za niego zapłacić niemal 1,4 mln zł. Dlatego firmie zależy, by pod maską znajdowało się to, co najlepsze. Silnik V12 o pojemności 6 litrów pozostał bez zmian, ale przeprojektowany układ wylotowy pozwolił zyskać 3 KM, dzięki czemu moc wynosi teraz 568 KM. Moment obrotowy wzrósł o 10 Nm co oznacza, że jego maksymalna wartość wynosi 630 Nm przy 5500 obr./min. Te zmiany same w sobie nie przyniosłyby znaczącej poprawy osiągów, ale w połączeniu z nową skrzynią biegów - to co innego. Przyspieszenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h wynosi teraz 3,6 s, zamiast dotychczasowych 4,1 s. Co ciekawe także prędkość maksymalna znacząco wzrosła, z 295 do 322 km/h.

Rapide S

Zmiany w Rapidzie S są bardzo zbliżone do tych z modelu Vanquish. Silnik dzięki przeprojektowanemu zyskał 2 KM i może się teraz pochwalić mocą 552 KM, moment obrotowy ma identyczną wartość 630 Nm. Dzięki zastosowaniu nowej skrzyni także i tu czas przyspieszenia uległ wyraźnej poprawie. Zamiast dotychczasowej wartości 4,9 s w katalogu będzie teraz widniało 4,2 s. W obydwu modelach zużycie paliwa zmniejszyło się o 11% i wynosi średnio 9,1 l/100 km.

Aston Martin Touchtronic III

2015 Aston Martin Vanquish

ZOBACZ TAKŻE:

Aston Martin V12 Vantage S Roadster | Najszybszy Aston bez dachu

Aston Martin V12 Vantage S Roadster | Najszybszy Aston bez dachu

Więcej o: