HondaJet debiutuje podczas EAA AirVenture Oshkosh 2014

Wczoraj, podczas pokazów lotniczych EAA AirVenture Oshkosh 2014, odbywających się w Wisconsin w Stanach Zjednoczonych, zadebiutował pierwszy produkcyjny odrzutowiec HondaJet. Po zakończeniu uroczystości uświetniających to wydarzenie, samolot wzbił się w powietrze i dał pokaz swoich możliwości, wykonując pokazowe przeloty z małą i dużą prędkością

Odrzutowiec Hondy coraz bliżej

"Pokazy EAA AirVenture Oshkosh były miejscem kilku premier związanych z odrzutowcem HondaJet. Pod wieloma względami to wydarzenie zapoczątkowało przygodę Hondy w branży lotniczej," powiedział Michimasa Fujino, prezes i dyrektor zarządzający Honda Aircraft Company. "Zdecydowaliśmy się na debiut wersji produkcyjnej samolotu HondJet właśnie w tym miejscu, aby zademonstrować potęgę marzeń i inspirować innych nieustannym dążeniem naszej firmy do ich realizacji."

Pierwszy produkcyjny odrzutowiec HondaJet będzie prezentowany na stoisku firmy Honda Aircraft Company do 1 sierpnia. Oprócz samolotu, odwiedzający EAA AirVenture Oshkosh 2014 będą mogli podziwiać nowego ASIMO - opracowanego przez Hondę, zaawansowanego robota humanoidalnego.

HondaJet jest najnowocześniejszym lekkim odrzutowcem dyspozycyjnym na świecie, charakteryzującym się wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. W wyniku wieloletnich prac badawczo-rozwojowych, inżynierowie Hondy stworzyli konfigurację Over-The-Wing Engine Mount (OTWEM), która zakłada umieszczenie silników nad skrzydłami, a także kadłub i skrzydła samolotu o naturalnym przepływie laminarnym oraz w pełni kompozytową strukturę kadłuba. Wszystkie te innowacje sprawiają, że HondaJet jest najszybszym, najbardziej przestronnym i najbardziej wydajnym odrzutowcem w swojej klasie.

EAA AirVenture Oshkosh to jeden z najważniejszych pokazów lotniczych na świecie, który każdego roku przyciąga ponad 500 000 osób. Lotnicze show potrwa do niedzieli 3 sierpnia i jest organizowane na płycie lotniska Wittman Regional Airport.

HondaJet jest najbardziej zaawansowanym technicznie, lekkim odrzutowcem dyspozycyjnym o najlepszych w tej klasie samolotów osiągach, komforcie, jakości i sprawności. HondaJet lata szybciej, wyżej, ciszej i bardziej ekonomicznie od swoich konkurentów, a jednocześnie wnosi wiele innowacji technicznych i rozwiązań nietypowych dla konstrukcji współczesnych maszyn. Jednym z nich jest umieszczenie silników nad skrzydłami Over-The-Wing Engine Mount (OTWEM), co pozwala radykalnie poprawić osiągi i zmniejszyć zużycie paliwa. Taka koncepcja konstrukcji płatowca prowadzi do obniżenia poziomu hałasu w kabinie oraz tego docierającego na ziemię w czasie lotu, a także umożliwia powiększenie przestrzeni dla pasażerów i pojemności ładunkowej.

HondaJet napędzany jest przez dwa bardzo oszczędne silniki turboodrzutowe GE Honda HF120 i został wyposażony w najbardziej zaawansowany system awioniki z dostępnych dla lekkich turboodrzutowych samolotów dyspozycyjnych. Jest to nowej generacji system Garmin? G3000 z trzema panoramicznymi, 14-calowymi monitorami i dwoma mniejszymi dotykowymi ekranami funkcyjnymi. HondaJet jest pierwszym komercyjnym samolotem zbudowanym przez Hondę i jak na tę firmę przystało, oferuje najwyższy poziom osiągów, ekonomii i wartości w relacji do ceny.

ZOBACZ TAKŻE:

ASIMO 2014 | Nowa generacja robota Hondy

Więcej o:
Copyright © Agora SA