Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. III | Wybór należy do Ciebie

Długodystansowa Octavia póki co bez najmniejszych problemów pokonuje kolejne kilometry. W tym odcinku przyjrzymy się bliżej systemowi ?Drive Set Up?

Samochód: Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance Aktualny przebieg : 13500 km Problemy: brak Powód testu: Damy wycisk hitowi sprzedaży

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy

Funkcje zmieniania charakteru auta i dostosowania go do naszych aktualnych potrzeb czy nastroju zarezerwowane były do tej pory dla samochodów sportowych lub aut klasy wyższej. Wyjątkiem była tylko Alfa Romeo z systemem DNA. Teraz układ "Drive Set Up" oferowany jest w niektórych modelach Volkswagena, jak i Skody. Znalazł się również w naszej długodystansowej Octavii

Do dyspozycji są cztery programy: Normal, Sport, Eco oraz Individual. Wybieramy je przyciskiem Mode, umieszczonym na konsoli środkowej, lub za pomocą dotykowego ekranu nawigacji. W tej drugiej opcji mamy do dyspozycji cały szereg dodatkowych ustawień. Co dają poszczególne programy? Zmieniają cały szereg ustawień samochodu. Sterują pracą silnika, wspomaganiem kierownicy, szybkością pracy skrzyni DSG, sterowaniem bi-ksenonowymi światłami, czułością tempomatu ACA oraz pracą klimatyzacji.

W praktyce system "Drive Set Up" sprawdza się znakomicie. Auto faktycznie prowadzi się w każdym z programów zupełnie inaczej

Każdy tryb ma wcześniej zapisane ustawienia lub możliwość przestawiania ich.W ustawieniu Normal wszystkie funkcje (układ kierowniczy, silnik, ACC, dynamiczne światła kierowane, klimatyzacja) ustawione są w neutralnym położeniu. To optymalny program do codziennej jazdy. Spokojnie, ale z odpowiednią dawką dynamiki.

Następny jest tryb Sport. Tu ustawienia auta zmieniają się tak żeby wykorzystać dynamiczny potencjał jednostki napędowej. Wspomaganie układu kierowniczego pracuje zdecydowanie bardziej mięsiście, a skrzynia biegów zmienia przełożenia przy wyższych obrotach.

Skoda Octavia - ogłoszenia

Do jak najbardziej oszczędnej jazdy stworzono profil Eco. Po jego wybraniu auto robi wszystko, żeby ograniczyć zużycie paliwa. Reakcja silnika na dodawanie gazu jest wyraźnie osłabiona, skrzynia zmienia biegi przy jak najniższych obrotach, wspomaganie kierownicy pracuje o wiele lżej, a klimatyzacja pobiera minimalną ilość energii. Komu żadne z tych ustawień nie odpowiada może w programie Individual stworzyć swój profil. Połączyć wszystkie cechy Octavii według własnych  upodobań. Każdą z pięciu funkcji można ustawić w trybie Normal, Sport lub Eco.

W praktyce system "Drive Set Up" sprawdza się znakomicie. Auto faktycznie prowadzi się w każdym z programów zupełnie inaczej. Nie jest więc to tylko kolejny przycisk, ale sterowanie funkcjami, które faktycznie coś dają. W programie Eco Skoda pali co najmniej pół litra mniej przy podobnym stylu jazdy kierowcy. Tryb sportowy sprawdza się na krętych drogach. Osobiście preferuję tryb standardowy, ale kilku redakcyjnych kolegów ustawia sobie Octavię w indywidualny dla siebie sposób, wybierając np. sportowe wspomaganie koła kierownicy. Najlepsza jest cena tego dodatku. "Drive Set Up" w pakiecie wyposażenia Elegance kosztuje tylko 400 zł.

Takie elementy wyposażenia, których na próżno szukać u konkurencji pokazują, że Skoda Octavia to nowoczesny samochód, który garściami czerpie z technologii i technicznych nowinek wypracowanych przez koncern Volkswagena. Mamy czego zazdrościć Czechom.

ZOBACZ TAKŻE:

Użytkownicy testują: Skoda Citigo

Więcej o:
Copyright © Agora SA