Porsche Cayenne po faceliftingu | Ostrzejsze rysy

Od debiutu drugiej generacji Porsche Cayenne minęły już cztery lata, przyszedł więc czas na odświeżenie wizerunku niemieckiego SUV-a
Porsche Cayenne Coupe | X6 już może się bać?Porsche Cayenne Coupe | X6 już może się bać?

Pierwsze zdjęcia nowego Cayenne pokazują, że styliści zdecydowanie wyostrzyli linie nowego modelu. Z przodu pojawił się przeprojektowany zderzak z większymi i bardziej zaznaczonymi wlotami powietrza, w które wkomponowano migacze, oraz nowym kształtem atrapy chłodnicy. Bardziej zaznaczono także przetłoczenia maski.

Zmianie uległy również przednie lampy. Ich kształt przypomina te z modelu Panamera po liftingu. Bi-ksenonowe reflektory z punktowymi LED-ami znajdą się na wyposażeniu wersji S, Diesel, Diesel S i nowej wersji S E-Hybrid2. W wersji Turbo, której wloty przedniego zderzaka zostały jeszcze bardziej powiększone i przeprojektowane w stylu Macana Turbo, znalazły się w pełni LED-owe lampy z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS).

W tylnej części nadwozia na pierwszy rzut oka widoczne są nowe, węższa i mniej zaokrąglone lampy oraz ostrzejszy w kształcie zderzak, który szczególnie w wersji Turbo dodatkowo podkreśla umieszczone w nim końcówki wydechu.

Szukasz używanego Cayenne? Sprawdź ceny

Spodziewaną nowością jest zastąpienie w wersji Cayenne S silnika 4.8 V8, turbodoładowaną jednostką V6 o pojemności 3,6 litra. Mniejsza pojemność nie oznacza w tym przypadku mniejszej mocy. Silnik V6 jest mocniejszy o 20 KM i 50 Nm, generuje moc 420 KM i 550 Nm momentu obrotowego. Jest przy tym bardziej ekonomiczny i zapewnia lepsze osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,5 sekundy (5,4 z pakietem Sport Chrono), maksymalnie Cayenne S rozpędza się do 259 km/h.

Nową wersję silnikową stanowi także Cayenne S E-Hybrid2, która jest pierwszą hybrydą typu Plug-in w klasie SUV. Układ przeniesiono z Panamery o tej samej nazwie i oparty jest on o trzylitrową jednostkę V6 z turbodoładowaniem o mocy 333 KM i silnik elektryczny generujące dodatkowe 95 KM. W sumie układ ten jest w stanie dostarczyć kierowcy maksymalną moc 416 KM i 590 Nm. Sprint do setki zajmuje mu 5,9 sekundy, a na liczniku maksymalnie może pojawić się 243 km/h. Jazda z wykorzystaniem tylko silnika elektrycznego możliwa jest w przedziale prędkości od 18 do 36 km/h.

Modyfikacje mechaniczne objęły także poprawienie sztywności konstrukcji nadwozia dla lepszego komfortu pasażerów oraz system Stop/Start Plus. We wnętrzu pojawiła się za to nowa dla Cayenne kierownica, znana z już z modelu Macan.

Nowe Porsche Cayenne pojawi się na rynku 11 października, a jego ceny w Niemczech będą zaczynać się od kwoty 66 260 euro za wersję Diesel. Najtańszy model benzynowy, Cayenne S będzie kosztował 80 183 euro, a za wersję Turbo trzeba będzie zapłacić minimum 128 378 euro. Nowa hybryda została wyceniona na 82 087 euro i jest o 1000 euro tańsza od obecnie sprzedawanej wersji.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche On Track | Auto 24 Ring | Granice wytrzymałości

Porsche On Track | Auto 24 Ring | Granice wytrzymałości

Więcej o: