Quant e-Sportlimousine coraz bliżej produkcji

Jeśli wejdzie do produkcji będzie jedną z najszybszych limuzyn na świecie. Ten elektryczny supersamochód z unikatową technologią ma na to coraz większą szansę
Czy Polacy polubią samochody hybrydowe i elektryczne?Czy Polacy polubią samochody hybrydowe i elektryczne?

Firma Nano Flowcell AG pochodzi z Liechtensteinu. W Genewie zaprezentowała swój pierwszy samochód. Jest to czteromiejscowa, sportowa limuzyna z napędem elektrycznym o nawie Quant. Mierzy 5,25 metra długości, a w jego wnętrzu przewidziano miejsce dla czterech pasażerów.

Quant ma być samochodem czysto elektrycznym. Cztery silniki generują łącznie moc 653 KM, co ma być wystarczające do osiągnięcia setki w 2,8 sekundy. Pojemność akumulatorów zwanych nanoFlowcell (od nazwy firmy) nie jest znana, ale musi być spora. Energii musi starczyć na osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej 380 km/h. Przy normalnej jeździe zasięg ma wynosić nawet 600 km.

Tak duża pojemność akumulatorów to zasługa opracowanej przez firmę technologii nanoFlowcell. Łączy ona technologię budowy akumulatorów i ogniw paliwowych. W uproszczeniu polega ona na przepływie płynnego elektrolitu, magazynowanego w dwóch oddzielnych zbiornikach, przez ogniwo. Obydwa płyny oddziela od siebie specjalna membrana uniemożliwiająca ich mieszanie się, ale umożliwiająca reakcję. nanoFlowcell ma być pięciokrotnie bardziej wydajne od akumulatorów litowo-jonowych.

Mitsubishi Colt - Ogłoszenia

Zazwyczaj tego rodzaju firmy kończą swoją działalność na etapie szkiców, czy też pojedynczego prototypu, niekoniecznie jeżdżącego. Quant e-Sportlimousine jeździ, a ostatnio został zarejestrowany, co umożliwi firmie jazdy testowe na drogach publicznych.

ZOBACZ TAKŻE:

Xcion | Nowy elektryczny samochód z Polski

Xcion | Nowy elektryczny samochód z Polski

Najpopularniejsze akcesoria samochodowe w Okazje.info - lipiec 2014
Zdjęcie JB Partner Kamera cofania + monitor 3,5 Bezprzewodowa
JB Partner Kamera cofania + monitor 3,5 Bezprzewodowa

Zdjęcie Technaxx FMT300BT
Technaxx FMT300BT

Zdjęcie BLOW rozgałęźnik zapalniczki samochodowej 5900804012146
BLOW rozgałęźnik zapalniczki samochodowej 5900804012...

Zdjęcie HAMA ROZDZIELACZ GNIAZDA ZAPALNICZKI 1-3 12V 86918
HAMA ROZDZIELACZ GNIAZDA ZAPALNICZKI 1-3 12V 86918

Zdjęcie iTec/Pretec Transmiter Audio Bluetooth -wtyk audio 3,5 (BTHF-AD)
iTec/Pretec Transmiter Audio Bluetooth -wtyk audio 3...

Więcej o:
Komentarze (16)
Quant e-Sportlimousine coraz bliżej produkcji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: taki_jeden_gość

    Oceniono 1 raz 1

    https://www.youtube.com/watch?v=RqLpqR0SPnQ

  • Gość: Turkuć Podjadek

    Oceniono 1 raz -1

    Jakby drzwi otwierały się klasycznie,a nie do góry, to kupiłbym, bo jest odjazdowy. A pseudo redaktorzynie chcę wyjaśnić, ze przyspieszenie nie jest dzięki "konikom" tylko dzięki momentowi obrotowemu.

  • Gość: znawca

    Oceniono 2 razy 2

    Jesli bedzie lepsze albo takie jakTesla,dlaczego nie .Tesla zarabia gruba kase, jesli Quant nie przegnie z cena, sukces murowany.

  • darmen987

    Oceniono 2 razy 2

    Redox Flow battery :)

  • sselrats

    Oceniono 11 razy 11

    Bariera 100 km/h zostala pobita wlasnie samochodem elektrycznym. W 1899.

  • hikari01

    Oceniono 17 razy 11

    Przestańcie zatrudniać tych bałwanów z pierwszego roku dziennikarstwa za 2zł za artykuł... te silniki generują 925 koni mechanicznych, a moment obrotowy wynosi 2900nm na każde koło. Tego już pan początkujący redaktor nie dopisał... A samo auto nie posiada AKUMULATORÓW tylko 2 potężnie kondensatory, pozwalające na szybkie magazynowanie oraz uwalnianie energii. Jednocześnie, jest to rozwiązanie bardziej wytrzymałe niż klasyczne baterie (cykle ładowań nie wpływają źle na pojemność kondensatorów).

  • pocalujta_wujta

    Oceniono 12 razy -8

    Przyopne ignorantowi fizycznemu czyli autorowi co zapewne nie uczyl sie fizyki. To nie konie mechanoczne powoduja przyspieszenie tylko moment obrotowy. Te 653 KM biora sie z momentu obrotowego a nie odwrotnie. Polecam policzyc ile KM jest przy poczatkowej predkosci. A zaponialem polecam to komus kto nie zna fizyki no to i nie bedzie znal wzoru podstawowego.

  • ampli-tuner

    Oceniono 4 razy 2

    Osiagi w praktyce takie same, jak nieziemski Rimac Concept_One, z tym, ze w nim silnik elektryczne maja lacznie 1088 koni mocy: autovolta.pl/98-rimac-concept-one-sprawdzi-tory-formuly-e - jak to mozliwe, ze mamy do czynienia z takim samym przyspieszeniem? Wydaje mi sie, ze Rimac, jako klasyczny dwumiejscowiec, jest lzejszy od czteroosobowego Quanta...

    Predkosc maksymalna takze wydaje sie byc nieco przesadzona, 380 km/h? Rimac ma osiagac okolo 300. Jedyny powod, ktory wydaje mi sie rozsadny, to roznica w akumulatorach - byc moze te z quanta potrafia oddac wiecej energii na jednostke czasu...

    Takie osiagi w czteroosobowym samochodzie... jeszcze kilka lat postepu i okaze sie, ze elektryki calkowicie zostawia spalinowe w tyle. Ciekawe, jak prezentowaloby sie bezposrednie porownanie Formuly 1 ze startujaca w tym roku Formula E...

  • cebula600

    Oceniono 8 razy -2

    Czyli coś w rodzaju auta z napędem hipergolowym. A przynajmniej o porównywanym poziomie komplikacji jeśli chodzi o tankowanie. Pewnie w zestawie będzie stacja paliw. Stąd rozumuję, że cena będzie zaporowa dla Kowalskiego.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX