Quant e-Sportlimousine coraz bliżej produkcji

Jeśli wejdzie do produkcji będzie jedną z najszybszych limuzyn na świecie. Ten elektryczny supersamochód z unikatową technologią ma na to coraz większą szansę
Czy Polacy polubią samochody hybrydowe i elektryczne?Czy Polacy polubią samochody hybrydowe i elektryczne?

Firma Nano Flowcell AG pochodzi z Liechtensteinu. W Genewie zaprezentowała swój pierwszy samochód. Jest to czteromiejscowa, sportowa limuzyna z napędem elektrycznym o nawie Quant. Mierzy 5,25 metra długości, a w jego wnętrzu przewidziano miejsce dla czterech pasażerów.

Quant ma być samochodem czysto elektrycznym. Cztery silniki generują łącznie moc 653 KM, co ma być wystarczające do osiągnięcia setki w 2,8 sekundy. Pojemność akumulatorów zwanych nanoFlowcell (od nazwy firmy) nie jest znana, ale musi być spora. Energii musi starczyć na osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej 380 km/h. Przy normalnej jeździe zasięg ma wynosić nawet 600 km.

Tak duża pojemność akumulatorów to zasługa opracowanej przez firmę technologii nanoFlowcell. Łączy ona technologię budowy akumulatorów i ogniw paliwowych. W uproszczeniu polega ona na przepływie płynnego elektrolitu, magazynowanego w dwóch oddzielnych zbiornikach, przez ogniwo. Obydwa płyny oddziela od siebie specjalna membrana uniemożliwiająca ich mieszanie się, ale umożliwiająca reakcję. nanoFlowcell ma być pięciokrotnie bardziej wydajne od akumulatorów litowo-jonowych.

Mitsubishi Colt - Ogłoszenia

Zazwyczaj tego rodzaju firmy kończą swoją działalność na etapie szkiców, czy też pojedynczego prototypu, niekoniecznie jeżdżącego. Quant e-Sportlimousine jeździ, a ostatnio został zarejestrowany, co umożliwi firmie jazdy testowe na drogach publicznych.

ZOBACZ TAKŻE:

Xcion | Nowy elektryczny samochód z Polski

Xcion | Nowy elektryczny samochód z Polski

Najpopularniejsze akcesoria samochodowe w Okazje.info - lipiec 2014
Zdjęcie JB Partner Kamera cofania + monitor 3,5 Bezprzewodowa
JB Partner Kamera cofania + monitor 3,5 Bezprzewodowa

Zdjęcie Technaxx FMT300BT
Technaxx FMT300BT

Zdjęcie BLOW rozgałęźnik zapalniczki samochodowej 5900804012146
BLOW rozgałęźnik zapalniczki samochodowej 5900804012...

Zdjęcie HAMA ROZDZIELACZ GNIAZDA ZAPALNICZKI 1-3 12V 86918
HAMA ROZDZIELACZ GNIAZDA ZAPALNICZKI 1-3 12V 86918

Zdjęcie iTec/Pretec Transmiter Audio Bluetooth -wtyk audio 3,5 (BTHF-AD)
iTec/Pretec Transmiter Audio Bluetooth -wtyk audio 3...

Więcej o:
Komentarze (16)
Quant e-Sportlimousine coraz bliżej produkcji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • pocalujta_wujta

    Oceniono 12 razy -8

    Przyopne ignorantowi fizycznemu czyli autorowi co zapewne nie uczyl sie fizyki. To nie konie mechanoczne powoduja przyspieszenie tylko moment obrotowy. Te 653 KM biora sie z momentu obrotowego a nie odwrotnie. Polecam policzyc ile KM jest przy poczatkowej predkosci. A zaponialem polecam to komus kto nie zna fizyki no to i nie bedzie znal wzoru podstawowego.

  • cebula600

    Oceniono 8 razy -2

    Czyli coś w rodzaju auta z napędem hipergolowym. A przynajmniej o porównywanym poziomie komplikacji jeśli chodzi o tankowanie. Pewnie w zestawie będzie stacja paliw. Stąd rozumuję, że cena będzie zaporowa dla Kowalskiego.

  • Gość: Turkuć Podjadek

    Oceniono 1 raz -1

    Jakby drzwi otwierały się klasycznie,a nie do góry, to kupiłbym, bo jest odjazdowy. A pseudo redaktorzynie chcę wyjaśnić, ze przyspieszenie nie jest dzięki "konikom" tylko dzięki momentowi obrotowemu.

  • Gość: taki_jeden_gość

    Oceniono 1 raz 1

    https://www.youtube.com/watch?v=RqLpqR0SPnQ

  • Gość: znawca

    Oceniono 2 razy 2

    Jesli bedzie lepsze albo takie jakTesla,dlaczego nie .Tesla zarabia gruba kase, jesli Quant nie przegnie z cena, sukces murowany.

  • darmen987

    Oceniono 2 razy 2

    Redox Flow battery :)

  • ampli-tuner

    Oceniono 4 razy 2

    Osiagi w praktyce takie same, jak nieziemski Rimac Concept_One, z tym, ze w nim silnik elektryczne maja lacznie 1088 koni mocy: autovolta.pl/98-rimac-concept-one-sprawdzi-tory-formuly-e - jak to mozliwe, ze mamy do czynienia z takim samym przyspieszeniem? Wydaje mi sie, ze Rimac, jako klasyczny dwumiejscowiec, jest lzejszy od czteroosobowego Quanta...

    Predkosc maksymalna takze wydaje sie byc nieco przesadzona, 380 km/h? Rimac ma osiagac okolo 300. Jedyny powod, ktory wydaje mi sie rozsadny, to roznica w akumulatorach - byc moze te z quanta potrafia oddac wiecej energii na jednostke czasu...

    Takie osiagi w czteroosobowym samochodzie... jeszcze kilka lat postepu i okaze sie, ze elektryki calkowicie zostawia spalinowe w tyle. Ciekawe, jak prezentowaloby sie bezposrednie porownanie Formuly 1 ze startujaca w tym roku Formula E...

  • sselrats

    Oceniono 11 razy 11

    Bariera 100 km/h zostala pobita wlasnie samochodem elektrycznym. W 1899.

  • hikari01

    Oceniono 17 razy 11

    Przestańcie zatrudniać tych bałwanów z pierwszego roku dziennikarstwa za 2zł za artykuł... te silniki generują 925 koni mechanicznych, a moment obrotowy wynosi 2900nm na każde koło. Tego już pan początkujący redaktor nie dopisał... A samo auto nie posiada AKUMULATORÓW tylko 2 potężnie kondensatory, pozwalające na szybkie magazynowanie oraz uwalnianie energii. Jednocześnie, jest to rozwiązanie bardziej wytrzymałe niż klasyczne baterie (cykle ładowań nie wpływają źle na pojemność kondensatorów).

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX