Amerykanie wolą SUV-y, niż sedany

Po raz pierwszy w historii rynku motoryzacyjnego w Stanach Zjednoczonych, Amerykanie kupili więcej "terenówek", niż "osobówek"
Jeep Cherokee | Pierwsza jazda | Dla wszystkichJeepCherokee | Pierwsza jazda | Dla wszystkich

W maju tego roku na rynku motoryzacyjnym w USA nastąpił przełom. Amerykanie po raz pierwszy w historii kupili więcej samochodów typu SUV i crossoverów (36,5%), niż klasycznych sedanów (35,4%).

Po kryzysie z 2008 roku, kiedy ceny paliw za Oceanem poszybowały do góry, popularność dużych SUV-ów była zagrożona. Ale producenci szybko zrozumieli, że oferując mniejsze silniki o znacznie lepszej ekonomii są w stanie podtrzymać zainteresowanie w tym segmencie. Lepsza sprzedaż to także zupełnie nowe modele.

Ford Kuga - Ogłoszenia

Widać to po wzrostach sprzedaży, w maju tego roku Jeep sprzedał 58% więcej samochodów, niż w tym samym miesiącu 2013 roku. Ten sukces marka zawdzięcza nowemu modelowi Cherokee (patrz: galeria), który mimo kontrowersyjnego wyglądu jest liderem swojego segmentu (47,2% rynku wg Automotive News Data Center) na rodzimym rynku. Land Rover w tym samym okresie odnotował wzrost ponad 27% (nowy Range Rover Sport), RAM (samochody dostawcze Chryslera) ponad 19%, a GMC 8%. Nie tylko marki specjalizujące się w SUV-ach i crossoverach korzystają z dużego zainteresowania, także takie modele, jak Ford serii F (w zeszłym roku wzrost o 19%), Honda CR-V, Nissan Rogue (u nas X-Trail), czy Ford Escape (u nas Kuga) cieszą się dużą popularnością.


ZOBACZ TAKŻE:

Nissan X-Trail | Pierwsza jazda | Większy Qashqai

Nissan X-Trail | Pierwsza jazda | Większy Qashqai

Więcej o: