Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VII | W mieście

Sprawdzamy jak długodystansowy S-Cross spisuje się w miejskiej dżungli

 

Samochód: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance
Aktualny przebieg: 16 100 km
Problemy: brak
Powód testu: chcemy sprawdzić co potrafi najnowszy model Suzuki

Silnik Suzuki 1.6 DDiSSuzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VI | Pod maską

4,3-metrowe Suzuki należy do grupy mniejszych SUV-ów w klasie. Pod względem długości plasuje się wśród takich konkurentów jak: Skoda Yeti (4,22 m) czy Mitsubishi ASX (4,29 m). Ta cecha na pewno przydaje się w mieście. Nie ma większego problemu żeby znaleźć miejsce parkingowe dla S-Crossa. Właściwie to znakomite auto do miasta. Siedzimy w nim wyżej niż w normalnym samochodzie osobowym, a dzięki temu widzimy więcej. W obserwowaniu tego co się dzieje na ulicach jak i podczas parkowania przydadzą się duże powierzchnie przeszklone. Wyżej zawieszona karoseria sprawia, że nie straszne nam wysokie krawężniki, torowiska i miejskie dziury.

To auto znakomicie spisuje się w ruchu miejskim

Suzuki nie posiada systemu Start-Stop. To dobrze, bo to jedna z tych funkcji, które i tak dezaktywuję po odpaleniu silnika. Ciągłe gaśniecie motoru denerwuje, poza tym nie dowierzam przekonywaniom o nieszkodliwości tego wynalazku dla silnika. Jak się okazuje również bez tego S-Cross radzi sobie znakomicie z oszczędnością paliwa. W naszym teście w ruchu miejskim Suzuki pali średnio 5.5 l/100 km. To wynik, który przebija dane fabryczne! Według nich w cyklu miejskim Suzuki powinno spalać 5,7 l/100 km. Oszczędność japońskiego SUV-a to jedna z jego największych zalet. Dynamiki 120 konnemu dieslowi też nie brakuje.

Sprawdź ceny ogłoszeń Suzuki SX4 S-Cross

W miejskiej dżungli Suzuki S-Cross spisuje się znakomicie. Łatwo się nim parkuje, ma małą średnicę zawracania (10,6 m pomiędzy krawężnikami), nie boi się krawężników i dziur, a z miejsca kierowcy więcej widzimy niż w normalnym aucie. Do tego nie należy zapomnieć o niskich kosztach eksploatacji. Właściwie w Suzuki trudno doszukać się wad podczas jazdy w mieście. To auto znakomicie spisuje się w ruchu miejskim.

ZOBACZ TAKŻE:

2,5 miliona samochodów Suzuki z Węgier

Suzuki Swift Sport (od 2010)Suzuki Swift Sport (od 2010)

Więcej o:
Komentarze (10)
Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VII | W mieście
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Michał

    Oceniono 18 razy 12

    Nie boi się krawężników i dziur? Z niskoprofilowymi oponami w rozmiarze 205/50R17?

  • pluuto

    Oceniono 17 razy 1

    Gdyby tylko wyglądał fajnie bo jest po prostu brzydki i nijaki

  • Gość: gienz

    0

    Mam lancię z takim silnikiem (tak tak to jednostka FIATA) i po ponad 150 tys. km powiem, że to bardzo dobra jednostka napędowa.

  • Gość: cycuś

    Oceniono 2 razy 0

    mam to autu i potwierdzam dane z artykułu ...doskonała ekonomika jazdy po mieście

  • prasco

    Oceniono 8 razy -2

    Poprzednia wersja była lepsza - przynajmniej klimatyzacja była na normalnym czynniku a nie na tym nowym HYFie. Poza drobną zmianą sylwetki i udziwnieniem wewnątrz w sumie nic się nie zmieniło. Szkoda tylko, że do testów wybraliście wersję z dieselem a nie z benzyną - wtedy byście zobaczyli jaka jest różnica pomiędzy danymi katalogowymi a rzeczywistymi....szczególnie w mieście (btw - komputer przekłamuje o około 1l). Pojeździjcie trochę po dziurach - wkrótce powinien zacząć skrzypieć fotel kierowcy i schowek

  • Gość: Paweł

    Oceniono 11 razy -3

    Widzę jedną zasadniczą wadę, ten samochód wygląda jak kupa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX