Rekordowy przejazd seryjnego Hyundaia na wodór

Hyundai ix35 Fuel Cell, pierwszy seryjnie produkowany samochód zasilany ogniwami paliwowymi, przejechał na jednym zbiorniku wodoru rekordową trasę o długości 700 km
fot. Toyota Toyota FCV | Ogniwa paliwowe trafiają do produkcji

Trasa testu prowadziła przez trzy kraje skandynawskie (Norwegię, Szwecję i Danię), a pokonali ją dwaj niezależni kierowcy, pionierzy ekologicznej jazdy: Marius Bornstein i Arnt G. Hartvig. Modelem ix35, napędzanym energią elektryczną uzyskiwaną z wodoru, przejechali oni z Oslo do Malmö przez Göteborg i Kopenhagę. Podróż trwała 10 godzin, a średnia prędkość jazdy wyniosła 76 km/h.

Hyundai ix35 - ogłoszenia sprzedaży

Według założeń producenta zasięg samochodu na jednym tankowaniu wynosi 594 km. Test udowodnił, że przy odpowiednim prowadzeniu pojazdu i korzystnych warunkach drogowych możliwe jest uzyskanie dużo lepszego wyniku. Po przejechaniu 70 km komputer pokładowy pokazywał, że pojazd może pokonać jeszcze dystans 10 km.

"Nasz plan zakładał zakończenie podróży w Kopenhadze, ale po dotarciu na miejsce okazało się, że w zbiorniku nadal jest wodór, co umożliwiło nam kontynuowanie jazdy. Kiedy dojechaliśmy na stację w Malmö mieliśmy jeszcze zasięg na kolejnych, kilka kilometrów. Wynik, jaki udało nam się osiągnąć, pokazuje możliwości modelu ix35 Fuel Cell oraz potencjał tej technologii. Jestem zdania, że to był światowy rekord” - powiedział Marius Bornstein.

Obydwaj kierowcy mają już za sobą długodystansowy test modelu ix35 Fuel Cell. W kwietniu 2012 roku pokonali odległość 2 260 km, podróżując z Oslo do Monako i promując tym samym wodorowe systemy paliwowe oraz rozwijającą się infrastrukturę stacji tankowania. W czerwcu tego roku powstała w Malmö kolejna stacja wodorowa w ramach europejskiego projektu HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles).

ZOBACZ TAKŻE:

Hyundai ix35 2.0 CRDi | Test | Niekoniecznie z...

Hyundai ix35 2.0 CRDi A/T Premium

Więcej o:
Komentarze (10)
Rekordowy przejazd seryjnego Hyundaia na wodór
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: znawca

    Oceniono 10 razy 8

    Koreanczycy jesli podali 594 km ,nalezy im wierzyc ,Gorzej jest z naszymi sasiadami z zachodu ,oni podaja zuzycie dizelka 1,5 L na 100 .km. Cos tu nie gra.

  • occam

    Oceniono 21 razy 5

    na głównej "Koera rośnie w siłę. Pobili rekord przejazdu autem zasilanym..."

    poprawcie panowie "dobrzy" dziennikarze

  • Gość: leon

    Oceniono 6 razy 4

    "Po przejechaniu 70 km komputer pokładowy pokazywał, że pojazd może pokonać jeszcze dystans 10 km"
    Czy ktoś sprawdza tu, to co napisze ?Najpierw piszą że 700 km teraz że po przejechaniu 70 km komputer pokazuje jeszcze 10 km dystansu

  • eligiusz_podchrapek

    Oceniono 3 razy 1

    A może by tak pobić rekord rdzewiejących klap bagażnika w i30 i łuszczących się lakierów spod klamek? Do tej pory najszybciej to wyszło po roku. W nowym modelu uda się po pół roku?

  • Gość: fragii102

    Oceniono 3 razy 1

    słomski to jednak debil hehe

  • Gość: maniek

    Oceniono 1 raz 1

    n apewno produkcja seryjna rozpoczeła się w 2003

  • Gość: fragii102

    0

    to ile wodoru spalili na te 900km???
    bo chyba o czyms piszecie jak strona widoczna hehe

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX