Nowy Volkswagen Passat | Odsłona ósma

Na specjalnie zorganizowanej prezentacji w Poczdamie Volkswagen premierowo zaprezentował ósmą generację Passata. Nowy model trafi do sprzedaży w czwartym kwartale tego roku
Volkswagen Polo Dziewięć premier Volkswagena w 2014 roku

Władze koncernu z Wolfsburga podkreślają, że nowy Passat jest w stu procentach nowy. W przypadku ostatnich generacji nie można było tego do końca powiedzieć. Passat B8 ma nową stylistykę, jest wyposażony w najnowocześniejsze technologie i silniki, będzie także dostępny z napędem hybrydowym plug-in.

Samochód bazuje na modularnej platformie podłogowej MQB, która pozwoliła na wprowadzenie znacznie bardziej dynamicznych proporcji (m.in. niższe nadwozie, większy rozstaw osi, większe koła), a jednocześnie poprawiła możliwości rozmieszczenia poszczególnych podzespołów. Masa własna pojazdu, w zależności od wersji, zmalała nawet o 85 kg. Wnętrze jest uporządkowane i eleganckie. W oczy rzuca się nowy poziomy element z pasem wlotów wentylacji. Nowością są też interaktywny zestaw cyfrowych wskaźników oraz wyświetlacz Head-Up.

Używany VW Passat - ogłoszenia

Nowy Volkswagen Passat obędzie oferowany z dziesięcioma silnikami do wyboru, wszystkie z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Producent podaje, że zużycie paliwa i emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych jednostek - seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Oferta silnikowa:

- 1.4 TSI o mocy 125 lub 150 KM (z funkcją aktywnego odłączania cylindrów),

- 1.8 TSI/180 KM,

- 2.0 TSI o mocy 220 lub 280 KM,

- 1.6 TDI/120 KM,

- 2.0 TDI o mocy 150 lub 190 KM,

- 2.0 biturbo o mocy 240 KM (najmocniejszy czterocylindrowy silnik TDI Volkswagena, seryjnie wyposażony seryjnie w napęd 4MOTION i 7-biegową DSG).

Po raz pierwszy Passat będzie dostępny również z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 115 kW w parze z silnikiem elektrycznym 80 kW oraz ładowaną zewnętrznie baterią). Auto będzie w stanie przejechać maksymalnie do 50 km tylko na napędzie elektrycznym. Z mocą systemową 155 kW / 211 KM jest to jak na razie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena.

Nowa generacja modelu będzie występować w trzech poziomach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. W ofercie przygotowano również sportowe pakiety R-Line.

Seryjnie Passat B8 jest wyposażony m.in. w: 16-calowe aluminiowe obręcze kół, diodowe światła tylne (od wersji Highline również w pełni diodowe reflektory), chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem, regulację wysokości przednich foteli, system bezkluczykowy, wskaźnik ciśnienia w oponach, radioodtwarzacz z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, kierownicę wielofunkcyjną, światła do jazdy dziennej, asystenta ruszania pod górę, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy skrzyni DSG) oraz manualną klimatyzację.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Passat | 40 lat minęło

Volkswagen Passat | 40 lat minęło

Więcej o:
Komentarze (39)
Nowy Volkswagen Passat | Odsłona ósma
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jondro6

    Oceniono 76 razy 46

    Nie sądziłem że dożyję czasów kiedy to VW będzie się upodabniał do Skody :)

  • swan_ganz

    Oceniono 70 razy 32

    czy ja wiem... Dupy nie urywa, szczena nie opada... W sumie; takie sobie wozidło dla Area sales Manager f-my Danone (czyli lokalnego sprzedawcę serków truskawkowych... )

  • lukasz_patrykus

    Oceniono 44 razy 30

    no to ja wiem co będzie za 15 lat jeździło po wszystkich wioskach w Polsce ;-)

  • dupajasi0

    Oceniono 48 razy 26

    No styliści to się przy nowym Passacie nie napracowali, choć z drugiej strony chyba nikt co kupuje produkty VW nie zwraca uwagi na ich wygląd. ;-)

  • blue911

    Oceniono 22 razy 12

    Mysle,ze tym autem producent zabije model CC,bo przy tak dynamicznym wygladzie kto kupi ten drugi samochod, do ktorego trzeba wsiadac wchodzac na kolanach?

  • remo29

    Oceniono 10 razy 6

    Dziś czekałem aż panowie w mundurkach wymienią mi olej i stojąc sobie na parkingu patrzyłem na dwa passki różnej generacji. I tak sobie myślę, że dla grupy VW słowo "lifting" nie istnieje.
    --
    parada karzełków

  • Gość: Quattro

    Oceniono 6 razy 4

    Proporcje bryły nawet fajne, reszta nie urywa dupy. Środek (prócz zegarów) właściwie niezmieniony. Nie ma rewolucji, dla mnie to praktycznie kolejny face-lifting z wykorzystaniem istniejących rozwiązań. Za dwa-trzy lata będzie nowy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX