Toyota FCV | Ogniwa paliwowe trafiają do produkcji

Podczas pokazu w Tokio, Toyota zaprezentowała wersję produkcyjną pierwszego modelu koncernu, napędzanego ogniwami paliwowymi. Limuzyna o nazwie FCV zadebiutuje na rynku japońskim w kwietniu 2015 roku, a następnie w Stanach Zjednoczonych i Europie

Nissan NV200 - test | Za kierownicą

Toyota FCV będzie kosztowała w Japonii ok. 7 mln jenów. Początkowy okres sprzedaży obejmie regiony z rozwiniętą infrastrukturą tankowania wodoru. Innowacyjne podejście Toyoty do alternatywnych źródeł napędu sprowadza się do trzech głównych założeń: wprowadzania do produkcji nowych technologii napędu, budowania efektywnych, niskoemisyjnych i ekonomicznych samochodów, a następnie dokonywanie prawdziwej zmiany w motoryzacji poprzez upowszechnianie ich na rynku.

Samochód z napędem wodorowym jest szczególnie obiecują konstrukcją. Wodór powstaje z naturalnych źródeł energii, można go łatwo przechowywać i transportować. Po sprężeniu ma większą gęstość energetyczną niż wykorzystywane dziś akumulatory. Toyota pracuje nad samochodami na ogniwa paliwowe od ponad 20 lat. System opracowany i opatentowany przez firmę uzyskuje energię elektryczną z reakcji chemicznej wodoru i tlenu. Samochód jest wyposażony w zbiorniki przystosowane do magazynowania wodoru pod dużym ciśnieniem. Już w 2002 roku Toyota rozpoczęła w Japonii i Stanach Zjednoczonych leasingowanie na ograniczoną skalę samochodów z napędem na ogniwa paliwowe - wówczas były to SUV-y o nazwie „Toyota FCHV".

Od 2002 roku napęd na ogniwa paliwowe został gruntownie zmodyfikowany. Model prezentowany obecnie ma osiągi i zasięg na poziomie samochodów benzynowych, a tankowanie wodoru zajmuje 3 minuty. W czasie jazdy pojazd emituje wyłącznie parę wodną, powstałą w wyniku reakcji wodoru i tlenu.

Samochody z napędem na ogniwa paliwowe są kolejnym po hybrydach krokiem milowym w rozwoju motoryzacji. Nie emitują dwutlenku węgla ani innych szkodliwych substancji, oferując komfort i osiągi na tym samym poziomie, co dotychczasowe samochody wykorzystujące napęd spalinowy. Toyota wierzy, że ogniwa paliwowe mają olbrzymi potencjał i zrewolucjonizują motoryzację.

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota Prius | Osiemnaste urodziny

Toyota Prius | Osiemnaste urodziny

Najpopularniejsze felgi w Okazje.info - lipiec 2014
KFZ 9880 7JJ x 16 5x139,7/108,4 ET5
  • Rozmiar: 7 x 16
  • Rozstaw śrub: 5 x 139,7
  • Typ: Stalowe
  • Odsadzenie: ET5

Alcar KFZ Stalhrad 8756 6x16 5x114,3 ET45
  • Rozmiar: 6 x 16
  • Rozstaw śrub: 5 x 114,3
  • Typ: Stalowe
  • Odsadzenie: ET45

Peugeot 3008 4x108x65 ET32
  • Rozmiar: 16
  • Rozstaw śrub: 4 x 108
  • Odsadzenie: ET32

Więcej o:
Komentarze (31)
Toyota FCV | Ogniwa paliwowe trafiają do produkcji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Nippon

    Oceniono 52 razy 38

    Auto rzeczywiście szpetne, ale jeśli sprawa wypali, to rzeczywiście będzie rewolucja. 7 mln jenów to w przeliczeniu ok. 210 tys. zł. Cena jak najbardziej w zasięgu, biorąc pod uwagę zero emisji, zniżki w niektórych krajach, a w perspektywie, jeśli ten napęd się upowszechni, pewnie nawet tankowanie za darmo, albo za niewielką opłatą.
    Dla mnie rewelacja - jeździć się pewnie będzie tak samo fajnie, jak hybrydami Toyoty, a do tego z rury kapać będzie woda, a za paliwo wodorowe płacić się będzie grosze, bo nie trzeba go będzie kupować od Ruskich ani Arabów. To aż za piękne.

  • Gość: hydrogen

    Oceniono 38 razy 30

    "Wodór powstaje z naturalnych źródeł energii, można go łatwo przechowywać i transportować" - powodzenia z przechowywaniem wodoru.

  • turbo-liberal

    Oceniono 19 razy 19

    > Wodór powstaje z naturalnych źródeł energii
    No tak, węgiel i uran już nie są naturalne :)
    > można go łatwo przechowywać
    O tak! Wodór jest szczególnie dobrze znany z łatwości przechowywania :D

  • interfere

    Oceniono 16 razy 16

    Ani słowa o kosztach wytwarzania wodoru potrzebnego do przejechania 100 km. No, poza wiarą autora że powstaje "naturalnie". Zapewne zbiera się w naturalnych zagłębieniach ziemnych... ;-)

  • Gość: maro

    Oceniono 13 razy 7

    Toyota i Hyundai przecierają szlaki jeśli chodzi o komercjalizację tych samochodów. Co prawda większość producentów samochodów ma takie prototypy ale jak na razie tylko ci dwaj się zdecydowali na rozpoczęcie sprzedaży. Trzymam kciuki aby się udało!
    Warto polecić strony promocyjne obydwu producentów samochodów na ogniwa paliwowe:
    http://www.hyundaimedia-fuelcell.co.uk/#/default/default-page1.html
    http://www.toyota.com/fuelcell/

  • remo29

    Oceniono 9 razy 5

    Jezusie nazareński, co się temu toyotu stało w tył?? Projektant płakał jak rysował.
    --
    parada karzełków

  • Gość: com4tee

    Oceniono 23 razy 5

    imponująco brzydki. toyota na zlecenie koncerów paliwowych chce udowodnić że rewolucja paliwowa w biznesie moto nie ma sensu bo nikt nie kupuje tych aut. specjalnie do tego celu zatrudnili team designerów ssangyonga Rhodius

  • Gość: gość niedzielny

    Oceniono 13 razy 5

    Przód OK, może trochę za ordynarne te wloty po bokach, ale tył?... no wybaczcie....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX