Skoda Yeti 1.6 TDI 4x2 Ambition | Test | W miejski teren

SUV-y i crossovery z roku na rok coraz bardziej zdobywają rynek. Pożądany jest przede wszystkim uterenowiony wygląd pojazdu, napęd 4x4 już niekoniecznie. Do takich właśnie klientów adresowana jest testowana Skoda Yeti

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy

Testowany egzemplarz Yeti to wersja po liftingu, przeprowadzonym pod koniec 2013 roku, po ponad czterech latach od debiutu SUV-a Skody. Auto straciło swoje charakterystyczne, podwójne przednie światła, które zastąpiono jednolitymi, większymi lampami (za dopłatą dostępne są reflektory biksenonowe i światła do jazdy dziennej LED). Lampy świateł przeciwmgielnych są teraz prostokątne i zamontowane niżej niż poprzednio. Ponadto Yeti otrzymało przeprojektowaną maskę, atrapę chłodnicy z nowym logo marki, nowe kolory lakierów nadwozia i wzory obręczy kół.

Na tym nowości się nie kończą. Zmodernizowany model jest oferowany w dwóch liniach stylistycznych do wyboru - miejskiej lub terenowej Outdoor - różniących się od siebie wyglądem zderzaków, listew bocznych i osłon, które mogą być polakierowane w kolorze nadwozia lub wykonane z  czarnego tworzywa sztucznego. Różnice znajdziemy również w wyposażeniu. Wariant terenowy jest dodatkowo wyposażony w pakiet na bezdroża, czujnik ciśnienia powietrza w oponach oraz układ ESP dostosowany do jazdy po nieutwardzonych drogach.

Sprawdź specjalne oferty na nową Skodę Yeti

Jednak "nasze" Yeti to odmiana miejska, bardziej elegancka i niemająca zamiaru na siłę udawać terenówki. W dodatku samochód wyposażony jest tylko w napęd przednich kół, a także pakiet GreenTec obejmujący system Start-Stop, funkcję rekuperacji energii i opony o zmniejszonym oporze toczenia, który jest seryjnym dodatkiem do silnika 1.6 TDI. Wysokoprężna jednostka umożliwia ekonomiczne podróżowanie (zużycie paliwa w trybie mieszanym nie przekracza 7 l/100 km).

Z drugiej strony nie możemy liczyć na zbyt wysokie osiągi (ponad 12 sekund od 0 do 100 km/h) i musimy przyzwyczaić się do nieco głośniejszej pracy motoru (zwłaszcza na niskich obrotach). Ta wersja seryjnie występuje z dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynią biegów DSG, która ceniona jest za błyskawiczną zmianę przełożeń. Do gustu przypadło nam sztywno zestrojone zawieszenie Yeti, które zapewnia pewne prowadzenie pojazdu, nie ograniczające aż tak mocno komfortu jazdy.

Lifting nie wpłynął na wygląd wnętrza Yeti. Wyjątek stanowi tylko trójramienna kierownica. Resztę już dobrze znamy. Deska rozdzielcza jest uporządkowana i solidnie wykonana. Więcej nowych elementów znajdziemy na liście wyposażenia opcjonalnego. ciężko w to uwierzyć, ale Yeti FL to dopiero pierwsza Skoda, która może być wyposażona w kamerę cofania. Ponadto do auta można teraz zamówić system bezkluczykowy oraz nową generację układu wspomagania parkowania (samochód automatycznie zaparkuje tyłem w luce wzdłużnej lub poprzecznej, jak i wyjedzie z miejsca parkingowego).

Kabina pojazdu nie należy do najprzestronniejszych, ale dzięki funkcjonalnemu systemowi VarioFlex, można ją dostosować do aktualnych potrzeb. Każdy z trzech tylnych foteli można oddzielnie złożyć lub całkowicie wyjąć z samochodu. Oba zewnętrzne fotele można przesuwać do przodu i do tyłu w zakresie 150 milimetrów, zwiększając ilość miejsca na nogi pasażerów lub pojemność bagażnika. Środkowy fotel po złożeniu oparcia staje się wygodnym podłokietnikiem. Yeti można również w łatwy sposób przekształcić w auto czteromiejscowe. Po wyjęciu środkowego fotela, zewnętrzne można przesuwać w poprzek, uzyskując większą przestrzeń na wysokości ramion.

Summa summarum

Skoda Yeti 1.6 TDI 4x2 to propozycja dla osób lubiących spokojną i oszczędną jazdę, a także zwracających uwagę na modny wygląd SUV-a.

Gaz

Charakterystyczny pudełkowaty wygląd, niskie zużycie paliwa, skrzynia DSG, system VarioFlex

Hamulec

Niska kultura pracy silnika 1.6 TDI, wysoka cena testowanego egzemplarza

Skoda Yeti 1.6 TDI 4x2 DSG Ambition | Kompendium

* dane producenta

ZOBACZ TAKŻE:

S koda Yeti po faceliftingu | Pierwsza jazda

Więcej o:
Copyright © Agora SA