Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. II | W trasie

Długodystanowa Octavia od samego początku testu jest w ciągłym ruchu. Ostatnio zaliczyła swoją pierwszą długą trasę

Samochód: Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance Aktualny przebieg : 7250 km Problemy: brak Powód testu: Damy wycisk hitowi sprzedaży

Wybraliśmy się Skodą do Stuttgartu. 1170 km z Warszawy. Trasa długa, ale dzięki autostradom i braku ograniczenia prędkości w Niemczech do pokonania w sensownym czasie. Przy okazji dobry test dla Octavii.

Skoda Octavia 1,4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. I | Zaczynamy

To dobre auto w trasę. Nie trzeba się zastanawiać co z sobą zabrać, a co zostawić. Do 580-litrowego bagażnika zmieści się wszystko i jeszcze więcej. Dodatkowy plus to ogromna tylna klapa, przez którą zmieszczą się również gabarytowo duże pakunki. Łatwo rozkładana tylna kanapa pozwoli powiększyć powierzchnię do 1620 litrów. Wynik, którego może pozazdrościć niejedno gabarytowo większe kombi. Taki duży bagażnik ma też swoje złe strony. Zawsze w nim zostawiasz mniej potrzebne rzeczy. Leżą, bo nie przeszkadzają. Na chwilę obecną w Skodzie podróżuje czyjaś kurtka, koc, jakieś buty i kilka innych drobiazgów.

Chciałbym, ale nie ma się do czego przyczepić. Materiały dobre, miękkie i miłe w dotyku. Jakość wykończenia z górnej półki.

W środku sprawdza się niemieckie podejście. Wszystko jest uporządkowane i dokładnie tam gdzie się tego spodziewasz. Duże przyciski, czytelne zegary i rewelacyjny, dotykowy wielofunkcyjny ekran. Materiały dobre, miękkie i miłe w dotyku. Jakość wykończenia z górnej półki. Chciałbym, ale nie ma się do czego przyczepić. Również fotele zasługują na pochwałę. Ich sportowy charakter podkreślony jest przez zintegrowane z oparciem zagłówki i mocniejsze boczne wyprofilowanie. W skrócie - są wygodne i mają dobre trzymanie boczne.

Skoda Octavia - ogłoszenia

A jak Octavia spisuje się w trasie? Zacznijmy od niemieckich autostrad. To dobre wyzwanie dla silnika o pojemności 1,4 litra i 140 KM mocy. Mimo, że prędkość maksymalna Skody wynosi 215 km/h wiadomo, że ta wersja nie jest demonem prędkości. Nie o to tu chodzi. Ma być w miarę szybko i stosunkowo oszczędnie. Do 200 km/h Octavia rozpędza się bez najmniejszych problemów. Równo i stale nabiera prędkości. Każde kolejne 5 km/h to wyzwanie. Wymaga czasu i wysiłku. Utrzymanie na trasie tempa około 180 km/h nie przyprawia jednak większych problemów. I to niezależnie od ukształtowania terenu.

Oczywiście tak szybka jazda równa się duże zużycie paliwa. W tym przypadku trzeba liczyć ze średnim wynikiem około 11,5 do 12,5 l/100 km. Wystarczy jednak nieco zwolnić i  przy prędkościach przelotowych rzędu 160/180 km/h spalanie spada poniżej 10 l/100 km i realny zasięg 500 km na jednym zbiorniku paliwa. Zużycie paliwa w Octavii 1.4 jak w mało którym aucie zależy od obranego od nas stylu jazdy. Wystarczy zrezygnować z dynamicznego przyspieszania, przestawić się na równą jazdę i osiągamy spalanie bliskie temu co podaje producent, czyli nieco ponad 5 litrów na 100 km. W niedalekiej przyszłości sprawdzimy jakie uzyskamy najmniejsze średnie zużycie paliwa.

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda 4x4 | Pierwsza jazda | Łapy, łapy, cztery łapy

Najpopularniejsze nawigacja samochodowa w Okazje.info - czerwiec 2014

embed

GoClever Navio 405 Polska

  • Przekątna ekranu: 4,3 cala
  • Pamięć: 4096 MB
  • Czytnik kart pamięci
  • Dostawca map: Goclever Map

2 opinie

embed

MIO Spirit 690 Europa

  • Przekątna ekranu: 5 cali
  • Pamięć: 4096 MB
  • Czytnik kart pamięci
  • Dostawca map: MioMap

2 opinie

embed

TOMTOM XXL CLASSIC Europa

  • Przekątna ekranu: 5 cali
  • Pamięć: 2048 MB
  • Dostawca map: TomTom

9 opinii

Zobacz inne nawigacja samochodowa

w

Więcej o:
Copyright © Agora SA