Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. II | W trasie

Długodystanowa Octavia od samego początku testu jest w ciągłym ruchu. Ostatnio zaliczyła swoją pierwszą długą trasę

Samochód: Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Aktualny przebieg: 7250 km
Problemy: brak
Powód testu: Damy wycisk hitowi sprzedaży

Wybraliśmy się Skodą do Stuttgartu. 1170 km z Warszawy. Trasa długa, ale dzięki autostradom i braku ograniczenia prędkości w Niemczech do pokonania w sensownym czasie. Przy okazji dobry test dla Octavii.

Skoda Octavia 1,4 TSI Elegance Skoda Octavia 1,4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. I | Zaczynamy

To dobre auto w trasę. Nie trzeba się zastanawiać co z sobą zabrać, a co zostawić. Do 580-litrowego bagażnika zmieści się wszystko i jeszcze więcej. Dodatkowy plus to ogromna tylna klapa, przez którą zmieszczą się również gabarytowo duże pakunki. Łatwo rozkładana tylna kanapa pozwoli powiększyć powierzchnię do 1620 litrów. Wynik, którego może pozazdrościć niejedno gabarytowo większe kombi. Taki duży bagażnik ma też swoje złe strony. Zawsze w nim zostawiasz mniej potrzebne rzeczy. Leżą, bo nie przeszkadzają. Na chwilę obecną w Skodzie podróżuje czyjaś kurtka, koc, jakieś buty i kilka innych drobiazgów.

Chciałbym, ale nie ma się do czego przyczepić. Materiały dobre, miękkie i miłe w dotyku. Jakość wykończenia z górnej półki.

W środku sprawdza się niemieckie podejście. Wszystko jest uporządkowane i dokładnie tam gdzie się tego spodziewasz. Duże przyciski, czytelne zegary i rewelacyjny, dotykowy wielofunkcyjny ekran. Materiały dobre, miękkie i miłe w dotyku. Jakość wykończenia z górnej półki. Chciałbym, ale nie ma się do czego przyczepić. Również fotele zasługują na pochwałę. Ich sportowy charakter podkreślony jest przez zintegrowane z oparciem zagłówki i mocniejsze boczne wyprofilowanie. W skrócie - są wygodne i mają dobre trzymanie boczne.

Skoda Octavia - ogłoszenia

A jak Octavia spisuje się w trasie? Zacznijmy od niemieckich autostrad. To dobre wyzwanie dla silnika o pojemności 1,4 litra i 140 KM mocy. Mimo, że prędkość maksymalna Skody wynosi 215 km/h wiadomo, że ta wersja nie jest demonem prędkości. Nie o to tu chodzi. Ma być w miarę szybko i stosunkowo oszczędnie. Do 200 km/h Octavia rozpędza się bez najmniejszych problemów. Równo i stale nabiera prędkości. Każde kolejne 5 km/h to wyzwanie. Wymaga czasu i wysiłku. Utrzymanie na trasie tempa około 180 km/h nie przyprawia jednak większych problemów. I to niezależnie od ukształtowania terenu.

Oczywiście tak szybka jazda równa się duże zużycie paliwa. W tym przypadku trzeba liczyć ze średnim wynikiem około 11,5 do 12,5 l/100 km. Wystarczy jednak nieco zwolnić i  przy prędkościach przelotowych rzędu 160/180 km/h spalanie spada poniżej 10 l/100 km i realny zasięg 500 km na jednym zbiorniku paliwa. Zużycie paliwa w Octavii 1.4 jak w mało którym aucie zależy od obranego od nas stylu jazdy. Wystarczy zrezygnować z dynamicznego przyspieszania, przestawić się na równą jazdę i osiągamy spalanie bliskie temu co podaje producent, czyli nieco ponad 5 litrów na 100 km. W niedalekiej przyszłości sprawdzimy jakie uzyskamy najmniejsze średnie zużycie paliwa.

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda 4x4 | Pierwsza jazda | Łapy, łapy, cztery łapy

Skoda Octavia Combi

 

Najpopularniejsze nawigacja samochodowa w Okazje.info - czerwiec 2014
Zdjęcie GoClever Navio 405 Polska
GoClever Navio 405 Polska
  • Przekątna ekranu: 4,3 cala
  • Pamięć: 4096 MB
  • Czytnik kart pamięci
  • Dostawca map: Goclever Map
2 opinie
Zdjęcie MIO Spirit 690 Europa
MIO Spirit 690 Europa
  • Przekątna ekranu: 5 cali
  • Pamięć: 4096 MB
  • Czytnik kart pamięci
  • Dostawca map: MioMap
2 opinie
Zdjęcie TOMTOM XXL CLASSIC Europa
TOMTOM XXL CLASSIC Europa
  • Przekątna ekranu: 5 cali
  • Pamięć: 2048 MB
  • Dostawca map: TomTom
9 opinii
Więcej o:
Komentarze (17)
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. II | W trasie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Piotr

    Oceniono 34 razy 28

    Znowu test skupia sie na tym jak szybko samochod pojedzie. To nie jest wyscigowka, w tym samochodzie chodzi o co innego. Chcialby wrazenia z wsadzenia 4 osobowej rodziny (z nastoletnimi dziecmi) + maximum bagazu + dluga trasa przez miasta i kiepskie drogi. Jak bardzo niewygodne sa fotele? Jak dokucza twarde zawieszenie? Jak bardzo ciasny jest bagaznik? Jak nic nie widac na ekranie dotykowym w sloncu? Jak swiatla nie doswietlaja pobocza? To sa rzeczy ktore sa istotne dla samochodu tej klasy, a nie przyspieszenie od 180 do 200.

  • Gość: Michu

    0

    Jeśli autor uważa, że Octavia ma we wnętrzu materiały z górnej półki to chyba jeździł wcześniej tylko Polonezem i Lanosem. Górna część deski rozdzielczej fakt jest bardzo przyjemna i miękka, ale boczki drzwiowe są słabe, przednie mają górną część miękką, a tylne boczki ten sam element mają z twardego plastiku. Do tego panel sterowania szybami jest z epoki fabii 2 i wygląda po prostu tragicznie. Słupki przednie w O2 były pokryte materiałem, w O3 są z plastiku na wzór materiału, osłony przeciwsłoneczne strasznie małe i plastikowe, tragiczne wrażenie dotyku podczas opuszczania. Można jeszcze znaleźć kilka wpadek, plusem jest jakość spasowania, bo nic nie trzeszczy ale same materiały furory nie robią.

  • Gość: miro

    0

    mam 1.4 TSI w swoim pasacie. powiem tak - chodzi jak zły! Zrywa asfalt i wciska w fotel. magia!
    Jestem ze stolicy, a auto brałem z Gdańska. Kupiłem z pomocą gościa z automotogo, bo co bede trafic czas i pieniadze na podroz do 3miasta :)

  • Gość: VW

    Oceniono 2 razy 0

    silnik 1.4 TSI co z tego ze dynamiczny jak ma wady fabryczne wszedzie go odradzaja omijac z daleka !!!

    Cóż z tego, że silnik 1.4 TSI zapewnia dobre osiągi, jeśli stwarza ryzyko wystąpienia poważnych awarii. Ich konsekwencją może być bardzo silny drenaż portfela. Największe problemy stwarzają łańcuch rozrządu, tłoki i pierścienie tłokowe, sprzęgło w napędzie sprężarki oraz wtryskiwacze.Cóż z tego, że silnik 1.4 TSI zapewnia dobre osiągi, jeśli stwarza ryzyko wystąpienia poważnych awarii. Ich konsekwencją może być bardzo silny drenaż portfela. Największe problemy stwarzają łańcuch rozrządu, tłoki i pierścienie tłokowe, sprzęgło w napędzie sprężarki oraz wtryskiwacze.

    Cóż z tego, że silnik 1.4 TSI zapewnia dobre osiągi, jeśli stwarza ryzyko wystąpienia poważnych awarii. Ich konsekwencją może być bardzo silny drenaż portfela. Największe problemy stwarzają łańcuch rozrządu, tłoki i pierścienie tłokowe, sprzęgło w napędzie sprężarki oraz wtryskiwacze.

  • Gość: ada

    Oceniono 6 razy -4

    cieszę się że skupiają się na osiągach i spalaniu.. bagażnik to sobie idż do salonu obejrzeć.. jedno jest pewne.. zmieścisz swoje graty. ważne by skupić się też hałasie, trzymaniu w zakrętach, światłach, stabilności auta zapakowanego w 5 osób i bagaż.

    warto by porównać czasy przyśpieszeń 60-100 na 4 i 80-120 na 5 z octavią 1,6 tdi

  • Gość: f2

    Oceniono 40 razy -16

    jeszcze nie potrzebowaliście lawety? szok... pewnie jakiś dopieszczony model dla prasy

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX