Nowe baterie do Leafa kosztują...

Nissan USA ogłosił ceny nowych akumulatorów do swojego pierwszego seryjnie produkowanego modelu o napędzie elektrycznym
Nissan e-NV200 | Elektryczny van na startNissan e-NV200 | Elektryczny van na start

Gwarancja (w USA) na baterie do modelu Leaf wynosi 8 lat lub 100 tys. mil na uszkodzenia i 5 lat lub 60 tys. mil na utratę pojemności. Nissan Leaf został zaprezentowany w 2010 roku, więc niedługo pierwsze egzemplarze utracą gwarancję w zakresie pojemności. W związku z tym Nissan postanowił ujawnić cenę nowego zestawu.

Nowe akumulatory to koszt 5,5 tys. dolarów netto. Stare należy zostawić u dilera. Do tego trzeba doliczyć zestaw adaptacyjny dla starszych modeli za 225 dolarów i koszt samej usługi. Wymiana powinna zająć ok. trzech godzin. W sumie więc wychodzi ponad 6 tys. dolarów (ok. 20 tys. zł).

Nissan Qashqai - Ogłoszenia

Producenci zachwalają samochody elektryczne podkreślając, że energia elektryczna przez nie zużywana jest dużo tańsza od paliw. Dużo rzadziej wspomina się o wyraźnie większej utracie wartości w stosunku do aut napędzanych silnikami spalinowymi, czy hybryd oraz o koszcie wymiany akumulatorów. Te, jak widać, potrafią być bardzo wysokie.

ZOBACZ TAKŻE:

Czy Polacy polubią samochody hybrydowe i elektryczne?

Czy Polacy polubią samochody hybrydowe i elektryczne?

Najpopularniejsze pozostałe akcesoria motoryzacyjne w Okazje.info - lipiec 2014
Gembird REJESTRATOR TRASY DCAM-005

Quatros Praska do tłoczków hamulcowych gwint prawy

Kamera rejestrator samochodowy DOD V650 (2 kamery)

INTERTEC Dwufunkcyjna mata przedniej szyby - 73774

Adapter kaseta magnetofonowa - odtwarzacz CD/MP3

Więcej o:
Komentarze (35)
Nowe baterie do Leafa kosztują...
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ekolog

    Oceniono 12 razy 8

    i gdzie tu EKOLOGIA

  • andrzej2310

    Oceniono 13 razy -3

    Każdy użytkownik urządzeń UPS wie, że wymiana baterii po 5 latach w takim urządzeniu bedzie konieczna, co powoduje konieczność wyłożenia ponad 50% wartości urządzenia na zakup nowych baterii. Podobnie jest w samochodach elektrycznych, gdzie po 5 latach trzeba bedzie wymienić akumulatory, których koszt zakupu przewyższy 50% ceny samochodu nowego. I co WY na to? Opłaca się?

  • rafiol

    Oceniono 2 razy 0

    Surprise !

  • ampli-tuner

    Oceniono 5 razy 5

    Z tego co widzialem, akumulatory zostaly wycenione na 6500 dolarow - jesli przy wymianie odda sie stary zestaw, dostaje sie 1000 dolarow upustu. Zestaw adaptacyjny zas potrzebny jest, gdyz wymieniane baterie maja nieco inny sklad chemiczny, dzieki czemu lepiej radza sobie z praca w wysokich temperaturach:

    autovolta.pl/89-baterie-na-wymiane-dla-nissana-leaf
    A co do kalkulacji dotyczacej kosztow utrzymania: trzeba jeszcze wziac pod uwage, ze w Stanach czesto dostepne sa darmowe stacje ladowania, za energie elektryczna nie placi sie wiec wlasciwie nic.

  • Gość: Mateo

    Oceniono 11 razy 9

    Tylko że, tak jak do Priusa, akumulator trakcyjny niezwykle rzadko się psuje, rzadziej niż ludzie rozbijają Priusy, dlatego na rynku wtórnym jest dużo tanich (1000$ góra) akumulatorów z rozbitków. Z tego powodu nikt nie kupuje nowych.

  • Gość: k

    Oceniono 18 razy -2

    Za parę lat, może dziesięć w odstawkę pójdą samochody spalinowe, bo akumulatory będą coraz lepsze i tańsze, może będą zasilane alkoholem, albo wodorem i pewnie w odstawkę zacznie iść kierowca, bo komputery przejmą stery.

  • Gość: Qyz

    Oceniono 10 razy 2

    Wykorzystując potęgę matematyki wychodzi że cena za prąd + amortyzacja akumulatora to około 35-40 zł na 100 KM (miasto, ruch w korkach, klima włączona) odpowiednik samochodu który pali ok 7 litrów benzyny(licząc baruję po 5,5 kto wie ile będzie kosztować za rok) Bez rewelacji, ale środowisko czystsze.

  • urbanizm

    Oceniono 37 razy 33

    To tzle samo co za skrzynie do Audi, które niestety tak długo jak te baterie nie wytrzymają...

  • hiszpan25

    Oceniono 32 razy 6

    od dawna bylo wiadomo, ze caly ten "eko szal" na auta na "baterie" to jedna wielka pomylka... niestety cena ich zakupu, zasieg, koszty ewentualnej wymiany akumulatorow jak i ich produkcji a potem utylizacji sa idiotyczne... ale co tam... interes musi sie krecic wiec pewne niewygodne tematy sie po prostu przemilczy w reklamie... a potem to juz zmartwienie klienta...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX