Ford Focus ST po liftingu z silnikiem Diesla

Ford finalizuje modernizację gamy modelowej Focusa. Wisienką na torcie jest wersja ST, która właśnie została zaprezentowana podczas Goodwood Festival of Speed
Ford Focus RS Historia Fordów ze znaczkiem RS

Po raz pierwszy Ford Focus ST będzie oferowany z dwoma silnikami do wyboru. Do benzynowej, 250-konnej jednostki 2.0 EcoBoost dołączy wysokoprężna 2.0 TDCi o mocy 185 KM. Auto z Dieslem pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy i może rozpędzić się do 217 km/h. Wyniki benzyniaka to 6,8 sekundy do "setki" i 248 km/h prędkości maksymalnej. Również po raz pierwszy montowany będzie system start/stop, ograniczający zużycie paliwa.

Używany Ford Focus - sprawdź ogłoszenia

Zmiany zaszły także w wyglądzie samochodu, który upodobnił się do pozostałych wersji po liftingu. Oczywiście ST wyróżnia się sportowym body-kitem. We wnętrzu przeprojektowano deskę rozdzielczą, co ma gwarantować bardziej intuicyjną obsługę urządzeń pokładowych. Nowością jest także spłaszczona u dołu kierownica. Auto będzie można wyposażyć w system SYNC 2 z 8-calowym ekranem dotykowym i zaawansowanym system kontroli głosowej.

Sportowa odsłona kompaktu otrzymała zmodyfikowane zawieszenie, przeprogramowany układ stabilizacji toru jazdy i bardziej bezpośredni układ kierowniczy. Do oferty wprowadzono dedykowany tylko dla Focusa ST nowy lakier nadwozia o nazwie Stealth. Drugi nowy kolor to Deep Impact Blue, który dołączył do charakterystycznego żółtego Tangerine Scream oraz czerwonego, czarnego i białego.

Zamówienia na nowego Forda Focusa ST będzie można składać od jesieni. Pierwsze egzemplarze trafią do dealerów na początku 2015 roku. Ceny modelu poznamy bliżej premiery rynkowej.

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2014 | Ford Focus po liftingu

Ford Focus FL

Najpopularniejsze radia samochodowe w Okazje.info - czerwiec 2014
Zdjęcie AUDIOMEDIA AMR113
AUDIOMEDIA AMR113
  • Port USB
  • Rodzaj nośników: brak
  • Obsługiwane formaty plików: MP3, WMA
  • Obsługa kart pamięci

Zdjęcie PIONEER MVH-160UI
PIONEER MVH-160UI
  • Port USB
  • Rodzaj nośników: brak
  • Obsługiwane formaty plików: MP3
  • Wejście AUX

Zdjęcie OVERMAX OV-CR-411G
OVERMAX OV-CR-411G
  • Port USB
  • Rodzaj nośników: brak
  • Obsługiwane formaty plików: MP3, WMA
  • Obsługa kart pamięci

Więcej o:
Komentarze (14)
Ford Focus ST po liftingu z silnikiem Diesla
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Apsik!

    Oceniono 13 razy 9

    Środkowa konsola jest idealna dla osób, które lubią gnieść sobie jajka między udami. Te wszystkie konsole są fajne tylko na zdjęciach- a jeśli chodzi o miejsce na nogi, to więcej miejsca jest w Kadecie.

  • art141

    Oceniono 10 razy 8

    ciekawe czy tak jak w moim Mondeo 2.0 TDCi po 30 tys. trzeba będzie wymienić sprzęgło i dwumasę i pan w serwisie powie że zdarzało im się wymieniać i po 10 tys. Bo może jeżdżę za ostro a jak nie to zbyt ostrożnie też niedobrze. Trzeba tak jeździć w sam raz.

  • muminjeden

    Oceniono 2 razy 2

    Przejechałem poprzednia generacją focusa 100 kkm w niecałe 3 lata i były to najmilej przejechane kilometry jaki zaliczyłem różnymi autami przez ponad 30 lat. Nowego modelu już nie kupię właśnie ze względu na konsolę i ogólnie miejsce w środku. To krok do tyłu w wykonaniu Forda.

  • Gość: Piotrek

    Oceniono 3 razy 1

    Moim zdaniem to najwiekszym problemem tego samochodu jest jego wnetrze. Konsola niby juz poprawiona, ale i tak nieudana.

  • Gość: czlekkk

    Oceniono 5 razy 1

    niech projektanci zmienią swiatła z tyłu bo przód juz wyglada porządnie. Tył nadal porażka.

  • Gość: gość

    0

    A ja przejechałem 20tys km focusem ST 2014 i pozwolę sobie na jedną uwagę. W modelu przed liftingiem wajha rękawa jest obok dźwigni zmiany biegów, co jest wygodne dla tych, którzy tej wajhy używają nie tylko podczas parkowania. W modelu 2015 jest cofnięta do tyłu w miejsce, gdzie się ją instaluje w normalnych samochodach. Po co było to zmieniać?

  • Gość: Mariner

    0

    Z tą konsolą środkową nie dramatyzowałbym. Przejechałem focusem mk3 65 tys km ( jednorazowo nawet 1500 km) i nigdy nie czułem się skrępowany i pognieciony. Na pewno jest bardziej komfortowo niż w poprzednim moim samochodzie BMW e46

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX