Bentley Continental GT3-R | Tym razem osiągi

Bentley Continental GT to luksusowe coupe. Nad osiągi przekłada wygodę pasażerów. Nowa wersja GT3-R to zupełnie inne stworzenie, tu liczą się tylko osiagi

Bentley Continental GT Speed

Bentley Continental GT3 to samochód stworzony z myślą o wyścigach. Nisko osadzone nadwozie, prawdziwy dyfuzor, ogromne skrzydło z tyłu, czy koła mocowane centralną nakrętką to elementy rzadko spotykane w modelach seryjnych. Niespotykany wygląd zainspirował inżynierów do stworzenia drogowej wersji nazwanej GT3-R.

Continental GT3-R nie przypomina wyścigowego GT3, ale ma też niewiele wspólnego z seryjnym GT. Pierwsza różnica to silnik. Czterolitrowe V8 rozwija specjalnie dla tego modelu 580 KM (przy 6000 obr./min.) mocy i 700 Nm (od 1700 obr./min.) momentu obrotowego. Aby poprawić osiągi zredukowano masę własną o ok. 100 kg, dzięki temu setka jest osiągana po 3,8 sekundy. Napęd przekazywany jest przez ośmiobiegowy automat ZF oraz odnowiony układ napędu obu osi, wyposażony po raz pierwszy w system Torque Vectoring. Dzięki temu GT3-R ma być najbardziej rasowym autem sportowym Bentleya dopuszczonym do ruchu drogowego.

Zawieszenie pneumatyczne posiada funkcje samopoziomowania, ale zostało dostosowane do najwyższych osiągów. Hamulce CSiC (Carbon Silicon Carbide) z 420-mm tarczami z przodu i ośmiotłoczkowymi zaciskami odpowiadają za zatrzymywanie GT3-R z każdej prędkości, a ta maksymalnie może wynosić 273 km/h.

Bentley nie musi być (bardzo) drogi - Ogłoszenia

Niższa masa jest zasługą m.in. pozbycia się tylnej kanapy. Wnętrze wykończono materiałami najwyższej jakości, w tym skórą Beluga i alkantarą, a poznać je można po zielonych wstawkach.

Powstanie zaledwie 300 sztuk Continentala GT3-R. Wszystkie będą budowane ręcznie w Crewe i wykańczane przez dział Bentley Motorsport.

ZOBACZ TAKŻE:

Bentley zaczyna odliczanie do premiery SUV-a

Więcej o:
Copyright © Agora SA