Renault Megane R.S. 275 Trophy-R | 7:54.36 | Dopięli swego

Po tym jak Seat pochwalił się, że Leon Cupra 280 ustanowił nowy rekord Nurburgringu dla samochodów seryjnych z przednim napędem, Renault nie mogło się z tym pogodzić i postanowiło w jak najszybszym czasie odebrać tytuł Hiszpanom

Seat Leon Cupra | Rekord na Nurburgringu

Francuzi rozpoczęli program #Under8, mający na celu stworzenie limitowanej wersji modelu Megane R.S., która pozwoli na okrążenie Północnej Pętli w czasie krótszym niż 8 minut. Rekord ustanowiony przez Seata wynosił 7:58.40, a poprzedni z 2011 roku należący do Renault Megane RS 265 Trophy - 8:07.97.

W rezultacie powstała radykalnie sportowa seria Megane R.S. 275 Trophy-R, będąca dwumiejscowym modelem na bazie najnowszego Megane R.S. 275 Trophy, odchudzonym o 101 kg oraz ze sportowym wyposażeniem stosowanym zazwyczaj w samochodach wyczynowych. W tej sytuacji nie mogło się więc nie udać. Renault poprawiło swój poprzedni rekord o 14 sekund, wyraźnie bijąc również Seata. Nowy rekord okrążenia toru Nruburgring wynosi teraz 7 minut i 54,36 sekundy.

Samochód jest wyposażony w zawieszenie Cup z samoblokującym się mechanizmem różnicowym, silnik benzynowy 2.0 o mocy zwiększonej do 275 KM, tytanowy układ wydechowy Akrapovic, jednodrożne regulowane amortyzatory "Öhlins Road&Track" ze sprężynami z kompozytów oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 dostosowane do tego modelu. Zrezygnowano z tylnej kanapy. Z przodu zamontowano sportowe fotele Recaro Pole Position z poliwęglanu, które są wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. W ofercie akcesoriów dostępna jest też sześciopunktową uprząż. Specjalny drążek oraz siatki chronią pasażerów przed przesunięciem się bagażu.

Sprawdź oferty specjalne na nowe modele Renault

Dla amatorów jazdy na torze, którzy chcą zyskać kilka cennych sekund na okrążeniu, dostępny jest akumulator litowo-jonowy, pozwalający dodatkowo obniżyć masę auta. Mocne hamowanie zapewnia specjalny układ hamulcowy, również przyczyniający się do zmniejszenia masy samochodu (o następne 3 kg). Są to hamulce tarczowe wykonane ze stali i aluminium o średnicy 350/28. Limitowana seria modelu wyróżnia się także specjalnym wyglądem.

Do sprzedaży trafi tylko 250 egzemplarzy Renault Megane R.S. 275 Trophy-R w tej samej specyfikacji, w której pobito rekord na Nurburgrinu. Najpierw auto pojawi się we Francji, a potem trafi na 15 wybranych rynków. Producent nie zdradził jeszcze jego ceny.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Fabryczni tunerzy - Renault RS, Gordini i Alpine

Więcej o:
Copyright © Agora SA