Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VI | Pod maską

Moto-kardiologia - zaglądamy pod maskę SX4 S-Cross, by przyjrzeć się sercu naszego długodystansowego Suzuki

Samochód: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance Aktualny przebieg : 13 250 km Problemy: brak Powód testu: chcemy sprawdzić co potrafi najnowszy model Suzuki

Suzuki SX4 S -Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy

Suzuki SX4 S-Cross może być napędzany jedynie silnikiem 1.6 o mocy 120 KM. Na szczęście klient ma wybór pomiędzy jednostką benzynową VVT oraz turbodieslem DDiS. Nasz egzemplarz należy do tych oszczędnych. Ma to swoje zalety (np. mniejsze spalanie), ale też wady (jest cięższy o 130 kg od benzyniaka).

Pod maską Suzuki pracuje silnik wysokoprężny 1.6 DDiS (Diesel Direct Injection by Suzuki) z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail. Wbrew temu, co sugeruje nazwa, ten Diesel jest dziełem Fiata, a nie japońskich inżynierów, którzy jedynie dostosowali go do potrzeb własnych modeli. Jednostka jest nastawiona na niskie obroty. Moc 120 KM uzyskiwana jest przy 3750 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 320 Nm dostępny przy 1750 obr./min.

SX4 S-Cross potrafi być bardzo oszczędny, ale potrzeba do tego wstrzemięźliwości. Powstrzymywać się trzeba przed przekraczaniem 110 km/h w trasie (4,1-4,5 l/100 km) i oszczędnie operowanie gazem w warunkach miejskich (5,5 l/100 km). Wtedy spalanie będzie zbliżone do danych producenta (odpowiednio: 4,0 i 5,7 l/100 km), czasem nawet nieco niższe. Przy ciężkiej nodze wyniki będą o 1,5-2 litry wyższe. Zważywszy na napęd 4WD, wynik jest więcej, niż dobry.

Obsługa

Pod maską jest dość ciasno, ale obsługa nie jest skomplikowana. Wlew płynu do spryskiwaczy jest po prawej stronie auta przy samym pasie przednim. Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego jest dobrze widoczny i łatwo z niego odczytać stan płynu. Jedynie wymiana akumulatora wymaga zdemontowania początkowej rury w układzie dolotowym.

Na przeglądy należy się zgłaszać z SX4 S-Cross co 20 tys. km przebiegu, lub co 12 miesięcy

Przepalające się żarówki - zmora kierowców współczesnych aut - nie są częstą przypadłością SX4 S-Cross. Jeśli już coś takiego nam się przydarzy, dostęp do reflektora od strony silnika jest niemal wzorowy.

Przeglądy

Na przeglądy okresowe SX4 S-Cross musi się meldować co 20 tys. km przebiegu, lub co 12 miesięcy, w zależności, co nastąpi szybciej. Niestety właściciele wersji DDiS muszą pogodzić się z tym, że ich silnik ma rozrząd napędzany paskiem zębatym. Jego wymiana jest przewidziana co 140 tys. km, lub 5 lat (60 miesięcy). Na pocieszenie można dodać, że serwis Suzuki nie zaleca jego wymiany przez terminem podawanym przez producenta.

Sprawdź ceny ogłoszeń Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki oczekuje, że silnik 1.6 DDiS będzie najpopularniejszą wersją wybieraną przez Europejczyków. W Polsce na przeszkodzie jej popularności może stanąć cena. Różnica pomiędzy silnikiem benzynowym i wysokoprężnym wynosi aż 18 tys. zł. Trzeba więc dużo jeździć, by różnica się zwróciła.

Dane techniczne znajdziecie w pierwszej części testu długodystansowego.

ZOBACZ TAKŻE:

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Tańsza alternatywa

Więcej o:
Copyright © Agora SA