Alfa Romeo Giulietta QV | Mocna jak 4C

Do sprzedaży w Europie trafia właśnie Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde z turbodoładowaną jednostką benzynową 1750 o mocy 240 KM i dwusprzęgłową skrzynią TCT

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB LPG | Test | Alfa daje w gaz!

Na rok modelowy 2014 Alfa Romeo odświeżyła model Giulietta. Zmiany nie są duże, ale dają się zauważyć. Podczas salonu samochodowego w Genewie zaprezentowano unowocześnioną Giuliettę Quadrifoglio Verde (z wł.: czterolistna koniczyna), także po zmianach.

Alfa Romeo Giulietta - Ogłoszenia

Zmiany są głównie techniczne. Po pierwsze postawiono na wzmocnienie silnika. Zamiast dotychczasowych 235 KM, teraz Turbo Benzina będzie generować 240 KM - tyle, co w modelu 4C. Po drugie ręczną skrzynię sześciobiegową zastąpiono dwusprzęgłową TCT (Twin Clutch Transmission), także o sześciu przełożeniach. Dla lepszych efektów dźwiękowych zastosowano rezonator w układzie dolotowym. Układ przeniesienia napędu na przednie koła Q2 z blokadą dyferencjału i układ DNA pozostały bez zmian. W środku znajdziemy m.in.: nową kierownicę, czy kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami.

Co to jest Quadrifoglio Verde?

Pierwszym pojazdem Alfa Romeo z logo Quadrifoglio Verde był RL, którym Ugo Sivocci wygrał 14. edycję Targa Florio w 1923 r. Od tego czasu wszystkie wyścigowe Alfy zdobi ten szczęśliwy emblemat, będący ich znakiem rozpoznawczym na całym świecie. Począwszy od lat 60. XX wieku jest on umieszczany także na sportowych wersjach samochodów przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych.

ZOBACZ TAKŻE:

Alfa Romeo Giulietta | Lekkie zmiany

Więcej o:
Copyright © Agora SA