Nowe wersje Mini | One First i Cooper SD

Gama nowego Mini w wersji trzydrzwiowej już niedługo powiększy się o dwie kolejne wersję napędowe, z podstawowym silnikiem benzynowym i najmocniejszym Dieslem
Mini Cooper S 5d Pięciodrzwiowe Mini | Dla minirodziny

Bazowe Mini będzie nazywać się One First i będzie wyposażone w trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, który w tej odmianie generuje zaledwie 75 KM mocy i 150 Nm, ale maksymalny momentu obrotowy jest już dostępny od 1400 obr./min. (w ofercie są już dwa mocniejsze warianty tego motoru: One o mocy 102 i Cooper o mocy 136 KM). Mini One First przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,8 sekundy. Według producenta auto ma zużywać średnio 5-5,2 litra benzyny na 100 km.

Kup sobie używane Mini - oferty

Druga nowość to z kolei najmocniejsza odmiana wysokoprężna Mini w historii. Czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów, wyposażony w bezpośredni wtrysk common rail i turbinę o zmiennej geometrii łopatek (Cooper SD), ma moc 170 KM i wytwarza 380 Nm momentu obrotowego przy 1500 obr./min. Mini Cooper SD potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy, a z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów Steptronic - w 7,2 sekundy. Wysokie osiągi nie muszą oznaczać wysokiego spalania. W cyklu pomiarowym NEDC średnie zużycie paliwa wynosi 4-4,1 litra oleju napędowego na 100 km.

Nowe silniki trafią do oferty Mini w lipcu tego roku, wtedy do wyboru będzie już siedem wariantów napędowych (cztery benzynowe i trzy wysokoprężne, tylko dwie najmocniejsze są czterocylindrowe). Wkrótce powinniśmy poznać ich ceny.

ZOBACZ TAKŻE:

MINI Hatch Cooper S | Pierwsza jazda

MINI Cooper S

Najpopularniejsze opony w Okazje.info - lipiec 2014
Dębica PASSIO 2 195/65/R15 91T
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R15
  • Szerokość: 195
3 opinie
Dębica PRESTO 195/65/R15 91H
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R15
  • Szerokość: 195
1 opinia
Dębica PASSIO 2 165/70/R13 79T
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R13
  • Szerokość: 165
1 opinia
Więcej o:
Komentarze (8)
Nowe wersje Mini | One First i Cooper SD
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • meszugga

    Oceniono 27 razy 27

    Trzy cylindry w benzynie, szyby w elektryce, siedzenia w skórach, dwa zwoje w mózgu.
    Nowomowa dla debili powiatowych.

  • c64

    0

    Jeśli moment 150 Nm jest stały do prędkości obrotowej, przy której jest osiągana moc 55kW (75KM) to wychodzi z tego, że powyżej 3500 tyś/min tego silnika nie ma sensu kręcić. Będzie się tym jeździć identycznie jak turbodieslem. Dopiero wersje mocniejsze będą się zachowywać jak normalna turbobenzyna, gdzie da się krecic np. do 6000 tys/min.

  • ligand17

    Oceniono 9 razy -3

    "zaledwie 75KM i 150Nm" - ładne mi "zaledwie". Silniki o takich parametrach (albo i gorszych) z powodzeniem napędzają samochody klasy C/D, które całkiem często można spotkać na naszych drogach...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX