Plan Opla | Do 2022 roku 8 proc. udziału w europejskim rynku

Opel zaprezentował uaktualnioną wersję strategii DRIVE!2022, w której wyznaczono sobie pięć kluczowych celów do osiągnięcia. Od 2015 roku firma ma zacząć przynosić zyski
Opel Vivaro II Opel Vivaro i Renault Trafic | Nowe dostawcze bliźniaki

Do 2022 r. udział marek Opel i Vauxhall w europejskim rynku ma wynieść 8 procent przy koncentracji na rentownym wzroście. Założono także osiągnięcie 5-procentowej marży zysku (zysk przed odsetkami i opodatkowaniem - EBIT). Jednocześnie firma planuje dalsze podnoszenie jakości swoich produktów, jak również poziomu zadowolenia klientów i pracowników.

Prezes firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, powiedział: „W ciągu ostatnich miesięcy zarząd intensywnie pracował nad aktualizacją inicjatywy DRIVE!2022. Efektem tych działań jest prezentowany dziś katalog strategicznych celów. Poczyniliśmy już przygotowania do stopniowego wdrażania tego planu. Cieszymy się też pełnym poparciem ze strony General Motors jako spółki macierzystej”.

Opel koncentruje się na trzech strategicznych priorytetach: modelach, markach i zwiększeniu udziału w rynku. W szybkim tempie realizowana jest już ofensywa modelowa i silnikowa. Na lata 2014-2018 firma planuje wprowadzenie w sumie 27 nowych modeli i 17 silników.

Ponadto producent z Russelsheim zamierza wzmocnienie wizerunku Opla jako przystępnej i wzbudzającej emocje niemieckiej marki. Będzie on osiągnięty dzięki innowacjom technicznym, niemieckiej inżynierii oraz korzystnemu stosunkowi wartości produktu do jego ceny. Przykładem innowacji technicznych jest OnStar - kolejny etap rozwoju łączności, który już od 2015 r. pozwoli przeobrazić samochód w hotspot Wi-Fi.

Sprawdź oferty specjalne na nowe Ople

Kolejnym priorytet to udział w rynku i cele w zakresie wzrostu. Do 2022 r. Opel zamierza zwiększyć swój udział w rynku niemieckim z 7,2 do 10 procent. Natomiast w Europie (łącznie z Rosją i Turcją) udział w rynku ma wzrosnąć z obecnych 5,8 do 8 procent. Także do 2022 r. Opel, wraz z brytyjską siostrzaną marką Vauxhall, planuje awansować na drugie miejsce na europejskim rynku samochodów osobowych.

Dziesięcioletni plan DRIVE!2022 został po raz pierwszy ogłoszony latem 2012 r. Już w 2013 r. firma poczyniła znaczne postępy w sferze operacyjnej, ograniczając poziom strat w Europie o ponad połowę. Opel spodziewa się, że rok 2014 będzie pełen wyzwań. Z jednej strony firma kontynuuje poprawę działalności operacyjnej. Z drugiej jednorazowe koszty związane na przykład z zamknięciem zakładu w Bochum, czy zmiennością kursów walutowych - będą źródłem presji na zyski. Dzięki niższym kosztom produktowym i strukturalnym, racjonalizacji wykorzystania mocy produkcyjnych zakładów, wyższym przychodom ze sprzedaży oraz poprawie profilu marki firma planuje odzyskać rentowność do połowy bieżącej dekady.

ZOBACZ TAKŻE:

Już w 2015 roku Chevrolet wycofa się z Europy - szczegóły

Już w 2015 roku Chevrolet wycofa się z Europy

Więcej o: