Mini Cooper 5-drzwiowy | Dla minirodziny

Mini zaprezentował "rodzinną", pięciodrzwiową wersję hatchbacka. Jest większe, pojemniejsze, ale wciąż ma dawać przyjemność z jazdy

Mini powracając na rynek w roku 2000 miało charakter typowego fun-cara i zyskało ogromną popularność. Ale potrzeby rynku szybko się zmieniły. Pomimo wprowadzania kolejnych wersji rekreacyjnych (Cabrio), rekreacyjno-użytkowych (Clubman) i sportowych (Coupe), obok tradycyjnego hatchbacka (3d) klienci najchętniej sięgają po większego Countrymana. Jego wersja trzydrzwiowa (Paceman) także nie odniosła spodziewanego sukcesu. Jak więc widać pięciodrzwiowe Mini to naturalna kolej rzeczy.

Mini Paceman Adventure | Ku przygodzie

Większe Mini

Inżynierowie nie poszli na łatwiznę, zresztą "wykrojenie" dodatkowej pary w krótkim nadwoziu wcale nie byłoby takie proste. Nowa wersja powstała przez wydłużenie rozstawu osi o 72 mm (do 2567 mm). Pozwoliło to wygospodarować miejsce na trzyosobową kanapę z tyłu, na której w stosunku do wersji 3d jest 15 mm więcej miejsca nad głową i 72 mm więcej na nogi. Większy o 67 l jest bagażnik mieszczący w wersji 5d 278 l bagażu. Oparcie kanapy jest dzielone w proporcjach 60:40, a opcjonalnie można zamówić podłogę bagażnika mocowaną na różnych wysokościach.

Zwiększenie rozstawu osi oznacza dłuższe nadwozie. Przybyło 161 mm (do 3982 mm i 4005 mm w wersjach Cooper S i Cooper SD). Mini 5d jest też wyższe o 11 mm (1425 mm) od 3d, ale szerokość wynosząca 1727 mm jest identyczna dla obydwu modeli.

Mini Countryman - Ogłoszenia

Elementy stylistyczne w postaci grilla, lamp, kół, motywów kolorystycznych a także wnętrze - to elementy żywcem przejęte z Mini 3d. Inżynierowie zapewniają, że także odczucia zza kierownicy mają być niemal identyczne. Mini 5d ma się prowadzić jak gokart.

Wyposażenie Mini jest typowe dla segmentu premium. Na pokładzie może się znaleźć 8,8-calowy kolorowy wyświetlacz, HUD (Head-Up Display), asystent parkowania z kamerą, aktywny tempomat, system City-Safety z funkcją hamowania awaryjnego, nawigacja z funkcją informacji o korkach, czy system multimedialny z dostępem do internetu i wieloma aplikacjami.

Concorso d'Eleganza Villa d'Este | Mini Superleggera Vision | W stylu retro

Tylko Cooper

Na początek w ofercie będą cztery wersje silnikowe, wszystkie z dodatkowym oznaczeniem Cooper. Silniki benzynowe wyposażone są m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie (TwinPower Turbo), i zmienne fazy rozrządu. Mniejszy (Mini Cooper 5d) ma 1,5 l pojemności, trzy cylindry i osiąga 136 KM (4500-6000 obr./min.) mocy oraz 220 Nm (1250-4000 obr./min.) momentu. Pozwala mu to na osiągnięcie setki w 8,2 s i rozpędzenie się do 207 km/h, a wszystko przy średnim spalaniu wynoszącym 4,8 l/100 km. Większy silnik, stosowany w Mini Cooper S 5d, ma pojemność 2,0 l i oferuje 192 KM (4700-6000 obr./min.) mocy i 280 Nm (300 Nm z overboostem) maksymalnego momentu obrotowego (1250-4750 obr./min.). Cooper S osiąga setkę w 6,9 s o może rozpędzić się do 232 km/h, przy średnim spalaniu na poziomie 6 l/100 km.

Mini Cooper - Ogłoszenia

Mini nie zapomniało o miłośnikach oszczędzania i oferuje dwie wersje wysokoprężne, wyposażone m.in. w turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek oraz we wtrysk typu common-rail. Mini Cooper D 5d napędzany jest silnikiem R3 1,5 l o mocy 116 KM (4000 obr./min.) mocy oraz 270 Nm (1750 obr./min.) momentu. Mimo niewielkiej mocy Cooper D potrafi osiągnąć prędkość 100 km/h w 9,4 s i rozpędzić się do 203 km/h. Średnie spalanie określone zostało na 3,7 l/100 km. Większy silnik wysokoprężny (Mini Cooper SD) ma już cztery cylindry i 2,0 l pojemności, co przekłada się na lepsze osiągi silnika: 170 KM (4000 obr./min.) i 360 Nm (1500-2750 obr./min.); i samochodu: 0-100 km/h w 7,4 s i V-max wynosząca 225 km/h. Średnie zużycie paliwa to zaledwie 4,3 l/100 km.

ZOBACZ TAKŻE:

Galeria tygodnia | Mini Cooper i Cooper S - Duże zdjęcia

Najpopularniejsze foteliki samochodowe w Okazje.info - czerwiec 2014 KinderKraft fotelik Comfort Graco Fotelik samochodowy Junior Maxi Recaro Fotelik samochodowy Young Sport Zobacz inne foteliki samochodowe w

Więcej o:
Copyright © Agora SA