Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Nowe Volvo XC90 | Multimedia na pokładzie
Zajrzyj do środka nowego Volvo XC90
Szwedzki producent zapowiada, że nowe XC90 będzie jednym z najbardziej zaawansowanych aut na rynku w obszarze elektroniki i multimediów. Wiele dostępnych funkcji nie musi jednak oznaczać dużej liczby przycisków na desce rozdzielczej i skomplikowanej obsługi. Volvo proponuje duży centralny ekran dotykowy, pełniący funkcję centrum dowodzenia niemal wszystkimi systemami pokładowymi.
Nowy interfejs, będący częścią systemu Volvo Sensus, wykorzystuje duży ekran dotykowy, komendy głosowe i head-up display. Wybrane informacje są także wyświetlane bezpośrednio na wyświetlaczu zegarów samochodu. Mogą to być m.in. mapy i wskazówki nawigacyjne, wykaz połączeń telefonicznych, czy informacja o odtwarzanej muzyce.
W projektowaniu nowych rozwiązań brało udział wiele zewnętrznych firm. Apple dostarczył system CarPlay, Ericsson był odpowiedzialny m.in. za rozwiązania i aplikacje zawieszone w chmurze, a dostawcą systemów nawigacji jest HERE.
Współczesne samochody oferują kierowcy coraz więcej funkcji i aplikacji związanych z dostępem do Internetu. Multimedia, rozrywka, nawigacja - to wszystko może rozpraszać kierowcę. Staraliśmy się znaleźć klucz, by obsługa tego wszystkiego była prosta, a użytkownik był maksymalnie skupiony na prowadzeniu auta - mówi Dr Thomas M. Müller, Vice President Electrics/Electronics & E-propulsion w Volvo Car Group.
Co dla kierowcy oznacza więcej elektroniki w samochodzie? Będzie on mógł np. sprawdzić lokalizację najbliższych miejsc parkingowych wraz z ich cenami. Może też zorientować się jakie w okolicy znajdują się restauracje i jakie jest ich menu. Po wybraniu właściwego lokalu, można ustawić go jako punkt docelowy w nawigacji. Samochód może też umówić nas na przegląd, a nawet przygotować serwis na to, jakie materiały eksploatacyjne będą potrzebne. Z niecierpliwością czekamy, by sprawdzić działanie nowych systemów Volvo w praktyce.
ZOBACZ TAKŻE:
![]() |
![]() |
![]() |
|
APOLLO BETA | Dignity HT-165 | Peiying PY3118 | |
Sprawdź ceny > | Sprawdź ceny > | Sprawdź ceny > | |
Odtwarzanie | |||
---|---|---|---|
Obsługiwane formaty plików | MP3 | MP3 | MP3 |
Parametry techniczne | |||
Moc wyjściowa | 4 x 25 W | 2 x 40 W | 4 x 45 W |
Wejścia/Wyjścia | |||
Obsługa kart pamięci | Tak | Tak | Tak |
Wejście AUX | Tak | Tak | Tak |

-
Jest szansa na dopłaty do aut elektrycznych. Ministerstwo Energii chce zelektryfikować ulice. Są konkretne, ważne propozycje
-
Coraz lepsza pozycja Volvo - kolejny rekordowy rok
-
Mercedes-Benz Klasy G - cennik 2019. Do oferty dołączył diesel G 350 d
-
Co kupić na wyprzedaży? Przejrzeliśmy ofertę VW - największe rabaty na dwa modele
-
Bentley Bentayga Speed - oto nowy najszybszy SUV świata. Pojedzie aż 305 km/h
- Cupra zapowiada nowego sportowego crossovera. Czy to Terramar?
- Hyundai i20 z nowym cennikiem. Ile trzeba zapłacić za jedno z najprzestronniejszych miejskich aut?
- Różnimy się jak narty i snowboard - VW i Ford będą ze sobą współpracować, ale nie nad elektrykami
- Flagowy SUV Audi niedawno wszedł na rynek. Rocznik 2018 już ma nowy cennik
- Opinie Moto.pl: Mitsubishi Outlander 2.0 150 KM AWD/CVT - dla konserwatystów
Forum
- Ludzie nie potrafią jeździć szybko... (51)
- Czy zna ktoś może kogoś w Volvo Polska? (17)
- Trzymam kciuki za Kie ;-) (46)
- Volvo xc90 T6 nowe vs xc90 T8 demo (15)
- Czy Audi może być naprawdę luksusowe? (92)
- PL wykluczona z icarhiere. Co jest z tym narodem (62)
- "Dobra zmiana" w ubezpieczeniach (13)
- OT - "producent" zbankrutuje? (31)
- zanim zrobisz zdjęcie....3 razy się zastanów! (44)
- Rama (13)
arturx2
Oceniono 30 razy 26
W "zwykłym" samochodzie po kilku dniach znam na pamięć położenie przynajmniej najważniejszych przycisków i gałek, w "nowoczesnym" trzeba się zatrzymać, żeby na cokolwiek ustawić. Dokładniej - należałoby się zatrzymać, bo większość robi to w czasie jazdy, stwarzając zagrożenia. Bo niby czym się różni obsługiwanie tego panelu dotykowego od obsługiwania, rygorystycznie zabronionego, panelu telefonu?
Nie dziwię się Koreańczykom czy innym Japończykom goniącym za klientem pseudonowoczesnością. Ale Volvo, które na sztandarach ma bezpieczeństwo? Założę się że po chwilowym zachłyśnięciu modą, wrócą stare dobre i sprawdzone rozwiązania. Dokładnie tak, jak minęła moda na zegarki cyfrowe.
P.S. Centralna część deski wygląda jak w Kii czy Chevrolecie, kierownica jak w Jeepie. Banał.