Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. I | Zaczynamy

Jak mało który model, Octavia przypadła do gustów polskich odbiorców. Przez następne pół roku poszukamy tajemnicy jej sukcesu

Samochód: Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Aktualny przebieg: 4020 km
Problemy: brak
Powód testu: Damy wycisk hitowi sprzedaży

To już trzecia generacja Octavii. Ta Skoda, jak mało które auto na rynku idealnie wstrzeliła się w oczekiwania polskiego klienta. Nie schodzi z podium list sprzedaży. Przez kolejne pół roku zamierzamy dać jej niezły wycisk i sprawdzić co jest warta. W najnowszej odsłonie auto jest dłuższe, szersze i ma większy rozstaw osi. Coraz trudniej porównywać go do kompaktowych konkurentów. Dzięki temu jest jednak oferuje obszerne wnętrze, duży bagażnik i odpowiedni komfort.

Skoda Octavia Laurin & Klement Skoda Octavia Laurin & Klement | Debiut na polskim rynku

Nasza Octavia wyposażona jest w silnik o pojemności 1,4 litra o mocy 140 KM. Zobaczymy czy to wystarczy. Na pewno jesteśmy zadowoleni z wyposażenia - Elegance oferuje właściwie wszystko co samochód mieć powinien. Nie licząc modelu RS to najbogatsza wersja, w której seryjnie montuje się m.in : czujniki parkowania z przodu i z tyłu, 17 calowe obręcze kół ze stopów lekkich, dwustrefową klimatyzację automatyczną Climatronic, spryskiwacze reflektorów przednich, lusterko wsteczne z czujnikiem deszczu oraz czteroramienną skórzaną wielofunkcyjną kierownicę obsługującą radio i telefon. Do tego jest cała paleta elektronicznych programów czuwających nad utrzymaniem auta na drodze, a gdy to już zawiedzie mamy pełen pakiet poduszek powietrznych łącznie z, montowaną od podstawowej wersji Active poduszką kolanową.

Fakt, że możemy zamówić dużą liczbę ekstradodatków pokazuje jak bardzo dojrzałą technicznie firmą jest Skoda.

Testowy egzemplarz wyposażony jest w szereg opcjonalnych dodatków. Przy konfiguracji "bez ograniczeń" suma summarum zebrało się ich na kwotę 35 600 złotych. Dużo, ale dzięki temu będziemy mogli sprawdzić co w codziennej eksploatacji się przydaje, a co nie. Oprócz tego fakt, że możemy zamówić tak wiele ekstradodatków pokazuje jak bardzo dojrzałą technicznie firmą jest Skoda. Dzięki temu można bardzo spersonalizować sobie ten model pod swoje indywidualne potrzeby. Co fajne sporo rzeczy z listy dodatków kosztuje rozsądne pieniądze. Za dobór profilu jazdy ("DRIVE SET UP") zapłacimy tylko 400 zł, podgrzewanie przednich foteli kosztuje 800 złotych, a podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej jedyne 100 złotych. W jednym z kolejnych odcinków testu przyjrzymy się dokładniej wyposażeniu standardowemu i opcjonalnemu.

Skoda Octavia - ogłoszenia

To co już mi się bardzo podoba, to fakt wykorzystania przez koncern VAG elementów z najnowszych modeli Volkswagena, jak np. rewelacyjny, duży dotykowy ekran z systemem multimedialnym, nawigacją, komputerem pokładowym itd. Jest to jedno z najlepszych urządzeń tego typu na rynku, które ustępuje jedynie temu, co oferuje w swoich topowych modelach BMW. Widać, że Skoda przestała być traktowana przez Niemców jako tania marka.

O wszystkich innych detalach Octavii będziemy rozpisywać się w kolejnych odcinkach. Póki co ruszamy w drogę...


ZOBACZ TAKŻE:

SKODA FABIA III | Czeska rewolucja

Skoda Fabia 2014

Najpopularniejsze samochodowe odtwarzacze video w Okazje.info - czerwiec 2014
Zdjęcie Peiying Alien PY9905
Peiying Alien PY9905

Zdjęcie DIGNITY 2 DIN
DIGNITY 2 DIN

Zdjęcie Kruger & Matz KM2003
Kruger & Matz KM2003

Więcej o:
Komentarze (15)
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. I | Zaczynamy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: -p0p

    Oceniono 14 razy 6

    A ja proszę o sugestię szanownych redaktorów jaki mogą z czystym sumieniem ponadprzeciętnie trwaly silnik w niej polecić .

  • Gość: Piotrek

    Oceniono 6 razy 2

    Warto przypomniec prognozy redakcji moto.pl i forumowiczow na temat sprzedazy Skody Octavii III. Dobrze ze forumowicze moga pisac uzywajac pseudonimow. Pseudonim mozna zmienic, ze wstydu, patrz np. "czujny_obywatel" lub "gostek_gostek"

    http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14030701,Skoda_Octavia_Combi_od_63_500_zl.html

    http://moto.pl/MotoPL/1,88389,13469028,Skoda_Octavia_kombi___Galeria.html

    http://moto.pl/MotoPL/1,88389,13425353,Salon_Genewa_2013___Skoda_Octavia_Combi.html

  • Gość: nomorevw

    Oceniono 31 razy 1

    Redaktorom życzę powodzenia, tym bardziej, że test wcale nie musi okazać się długodystansowy. Bo np. po 50.000 przeskoczy pasek rozrządu. Ciekawe, czy wtedy spece ze Skody powiedzą to samo, co chłopaki z ASO VW (przypadek mojego golfa VI, 1.4 TSI), że wynika to z ... braku umiejętności kierowcy.

  • Gość: AA

    Oceniono 7 razy -1

    jeździłem testowym 1.4 140 dsg. jeździ się tym super. toyota corolla czy auris to przy tym taczki. niestety dźwięki jakie czasami padały z silnika ostudziły mój zapał. wpisałem w goglach tsi, dsg problems i odechciało mi się. zresztą znajoma kupiła nowego golfa i 2 razy już był u niej serwis. czekam na wyniki testu tylko aby obiektywny był.

  • xrnzaaas200

    Oceniono 19 razy -1

    To typujemy po ilu kilometrach po raz pierwszy trzeba będzie lawetę wzywać?

  • Gość: nomorevw

    Oceniono 26 razy -2

    Redaktorom życzę powodzenia, tym bardziej, że z tym silnikiem test wcale nie musi być długodystansowy. Bo na przykład po 50.000 km przeskoczy pasek rozrządu ... oczywiście z powodu braku umiejętności kierowcy, jak to podsumowali spece w ASO VW oglądając mojego golfa (VI, 1.4 TSI).

  • blobos

    Oceniono 20 razy -4

    Tesciowie po niezlych doświadczeniach z fabia zdecydowali sie na te cudo, kombi, wersja 1.2 105 PS z DSG, wyszlo prawie 80k pln a brakuje takich banalnych rzeczy jak lusterka w kolorze nadwozia, bluetooth, wielka łaską bylo dorzucenie dywanikow :-) jednak najwiekszy zonk pojawil sie podczas pierwszej podróży w 5 osób, otóż jakis debil przedłużył tak szufladę na tunelu środkowym ze z tylu w srodku siedzieć mozna tylko okrakiem, pol biedy na miescie ale kazda dluzsza podróż tym autem to porażka, no i co wy na to droga redakcjo ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX