Wideo | Audi R8, BMW M4, Aventador i Ken Block

Co ma ze sobą wspólnego kierowca testowy Lamborghini, dwóch rywali z serii wyścigów DTM oraz najbardziej popularny na YouTube kierowca rajdowy? Internauci już mogą oglądać film z ich udziałem. Jest to pierwsza produkcja z serii Testów Tytanu pt. Titanium Strong Blackout

Jak nigdy dotąd obrazuje on, na czym polega działanie oleju silnikowego Castrol EDGE Titanium FST w ekstremalnych warunkach. Test odbył się pod Berlinem, na specjalnie na tę okazję wytyczonym, zupełnie nowym torze, nieznanym wcześniej uczestnikom próby. Przedstawia czterech śmiałków - Kena Blocka, Mike'a Rockenfellera, Adriana Zaugga i Augusto Farfusa, którzy po raz pierwszy w całkowitych ciemnościach musieli bezbłędnie pokonać świetlne przeszkody, a do tego jeszcze maksymalnie dopasować się do swoich samochodów i świetnie zsynchronizować z innymi kierowcami.

Na kilku fragmentach toru czekały na uczestników testu różne próby - drift, slalom czy piruety w „boksach” wyznaczonych światłami laserów. W ten sposób powstał rodzaj sztafety - każdy z kierowców miał do wykonania inne zadanie. Ken Block skakał Fiestą ST RX43 nad Audi R8 V10 Mike'a Rockenfellera, Augusto Farfus zmierzył się ze slalomem, a Adrian Zaugg musiał pokonać laserowy tunel. „Blackout był dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem. To tak, jakby nagle znaleźć się w grze komputerowej. Wyznaczona światłem laserów trasa pojawiała się tuż przed samochodem i zaraz znikała, a dodatkową trudnością była konieczność zsynchronizowania się z innymi kierowcami. To nie było łatwe” - powiedział Ken Block. O niesamowite efekty świetlne podczas Titanium Strong Blackout zadbały firmy Marshmallow Laser Feast (znana ze współpracy z U2, Miley Cyrus, Sony i Nike) i Logan, która już wcześniej pracowała z Blockiem przy jego Gymkhanie.

Przesuwając granice możliwości


Castrol jest synonimem pionierskich osiągnięć i najlepszych osiągów, a motywacją firmy jest przesuwanie granic tam, gdzie jest to możliwe. Dlatego niemal od początku swojego istnienia, od 115 lat, firma pomaga śmiałkom w realizacji ich marzeń. Nic więc dziwnego, że Castrol wspiera projekt, którego celem jest pobicie rekordu prędkości na lądzie. Od 28 maja na Stadionie Narodowym można oglądać replikę najszybszego samochodu świata, naddźwiękowego Bloodhounda SSC, który Castrol sprowadził, by zaprezentować swoje najnowocześniejsze technologie specjalnie z okazji odbywającego się 31 maja 18. Pikniku Naukowego, organizowanego przez Centrum Nauki Kopernik i Polskie Radio.

Wideo | Footkhana | Neymar kontra Ken Block Wideo | Footkhana | Neymar kontra Ken Block

Mierzący niemal 14 metrów pojazd ma łączną moc 135 000 KM - mniej więcej tyle, co w 180 samochodach Formuły 1. Maszyna w przyszłym roku stanie do bicia rekordu prędkości na lądzie,a w 2016 roku ma pojechać z zawrotną prędkością ponad 1600 km/h. W pojeździe szeroko wykorzystane są produkty Castrol, m.in. olej Castrol EDGE Titanium FST, używany w sportach motorowych płyn hamulcowy React SRF i inne płyny, stosowane m.in. przez NASA.

Nowe oleje z gamy Castrol EDGE Titanium FST już w Polsce

Opracowanie nowych olejów trwało niemal 5 lat, w tym czasie przetestowano ponad 2400 różnych mieszanek olejowych, a silniki podczas prób przejechały ekwiwalent 3 mln kilometrów. W efekcie powstała rodzina wytrzymałych olejów o 10 różnych lepkościach i 60 formulacjach, która wyraźnie przekracza wymagania branżowe oraz normy wielu producentów samochodów. Poszczególne lepkości są właśnie wprowadzane na rynek polski. Nowe oleje są też dostępne w linii Professional, którą można znaleźć w autoryzowanych stacjach obsługi.

Dodatek tytanu w olejach Castrol EDGE Titanium FST podwaja trwałość filmu olejowego, zapobiegając jego zerwaniu i zmniejszając tarcie. Technologia jest „ukryta” w polimerach. To sprawia, że tytan staje się płynnym składnikiem oleju i pod dużym ciśnieniem jest w stanie stworzyć niezwykle odporne „poduszki”, które minimalizują kontakt metal-metal. W rezultacie pozwala to na osiągnięcie maksimum możliwości silnika.

Testy wykazały, że olej Castrol EDGE Titanium FST jest o 45% bardziej wytrzymały od czołowych olejów konkurencji, ogranicza tarcie o 15% w porównaniu z produktami bez technologii Titanium FST, a odporność filmu olejowego jest zwiększona o 140 godzin (także w porównaniu do olejów Castrol EDGE FST.

ZOBACZ TAKŻE:

Oto nowy Ken Block

Oto nowy Ken Block

Więcej o: