Nissan X-Trail | Pierwsza jazda | Większy Qashqai

Nissan zamierza jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję w segmencie samochodów typu crossover/SUV. Nie tak dawno japońska firma wprowadziła do sprzedaży zupełnie nową odsłonę swojego bestsellera, modelu Qashqai, a wkrótce ofertę uatrakcyjnią zmodernizowany Juke oraz trzecia generacja modelu X-Trail, którym mieliśmy okazję przedpremierowo odbyć jazdę próbną
Nissan X-Trail Nissan X-Trail (2000 - 2007) - opinie Moto.pl

Nissan od lat słynął z produkcji aut terenowych, ale jakiś czas temu zdecydowanie postawił na crossovery oraz SUV-y i... dobrze na tym wyszedł. Auta tego typu biją rekordy popularności. Ich właściciele rzadko zjeżdżają poza utwardzone drogi, więc coraz częściej napęd 4x4 traktują jako zbędny. Liczy się modny wygląd, wygoda użytkowania i wyższa pozycja za kierownicą. Do tego opisu idealnie pasuje najnowsza generacja X-Traila, która "wygrzeczniała" i upodobniła się do mniejszego Qashqaia.

Podobieństwa znajdziemy przyglądając się przodom obu samochodów. X-Traila wyróżniają inaczej ukształtowane LED-owe światła do jazdy dziennej oraz "cięższa" sylwetka. Takie teraz mamy czasy, Nissan to bynajmniej nie pierwsza marka samochodowa, która unifikuje swoje modele. Znacznie łatwiej odróżnić oba auta z tyłu.

Samochód zbudowano na modułowej platformie sojuszu Renault-Nissan. Nowy X-Trail jest o 17 mm dłuższy (4 643 mm), 30 mm szerszy i 5 mm niższy od swojego poprzednika. Prześwit pozostał taki sam - 210 mm. O 90 kg zmalała masa własna pojazdu, m.in poprzez zastosowanie w budowie materiałów kompozytowych. Nowa generacja ma o 76 mm zwiększony rozstaw osi, co przekłada się na przestronniejszą kabinę. Skoro już jesteśmy przy wnętrzu, to przyjrzyjcie się dokładnie desce rozdzielczej i porównajcie ją z tą w Qashqaiu - czyste "kopiuj/wklej".

Za dopłatą nowy X-Trail może być 7-osobowy, co jest wynikiem wycofania z oferty modelu Qashqai+2. Dwa dodatkowe miejsca trzeba jednak traktować jako awaryjne na krótkie dystanse albo dla dzieci - to norma w autach tej wielkości, nie ukrywa tego sam producent. Z drugiej strony należy podkreślić, że w dwóch pierwszych rzędach pasażerowie nie mogą narzekać na brak przestrzeni. Tylne fotele można przesuwać, regulując ilość miejsca na nogi i pojemność bagażnika. Ponadto układ przestrzeń bagażowej możemy dostosować do potrzeb dzieląc ją na dwie części w poziomie bądź w pionie, co umożliwia wygodne przewożenia jednocześnie większych i mniejszych przedmiotów.

Nissan X-Trail - sprawdź oferty sprzedaży

Początkowo pod maską X-Traila będzie mógł pracować tylko jeden silnik Diesla 1.6 dCi, znany z modeli Renault. Turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 DIG-T o mocy 163 KM trafi do oferty dopiero w przyszłym roku. Turbodiesla można wybrać z ręczną lub bezstopniową skrzynią biegów. Elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła dostępny jest tylko w przypadku manualnej przekładni. Jednostka, generująca 130 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego (tyle samo momentu, co do tej pory dwulitrowe dCi), zapewnia sprawne, oszczędne i komfortowe podróżowanie nowym X-Trailem. Nie zmienia to jednak faktu, że przydałby się w ofercie jeszcze mocniejszy motor, który umożliwiłby przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 10,5 s.

Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni pracą bezstopniowej skrzyni CVT (japońskie marki najczęściej je stosują). U Nissana nazywa się ona Xtronic. Skrzynia imituje pracę tradycyjnego automatu o wielu przełożeniach, co wyczujemy podczas mocniejszego naciśnięcia pedału gazu, kiedy biegi zmieniane są skokowo. Przy spokojnej jeździe możemy z kolei liczyć na płynne i łagodne włączanie poszczególnych wirtualnych przełożeń.

Produkcja nowego Nissana X-Trail rozpocznie się w lipcu w Japonii. W polskich salonach model ten pojawi się dopiero na przełomie sierpnia i września. Ceny zaczynają się od 114 900 zł. Szczegółowy cennik w linku poniżej.

Summa summarum

X-Trail nie jest już SUV-em w starym stylu. Pudełkowate kształty porzucił na rzecz najnowszej stylistyki marki. Auto jest komfortowe i przestronne, tylko czy nie za bardzo upodobniło się do Qashqaia? Z drugiej strony może to być zaletą, ponieważ mniejszy Nissan cieszy się dużym powodzeniem na rynku.

Gaz

Atrakcyjna stylistyka, wysoki komfort jazdy, wiele możliwości aranżacji bagażnika, system kamer 360 stopni

Hamulec

Tylko jeden silnik w ofercie (drugi benzynowy dopiero w 2015 roku), brak automatycznej skrzyni biegów w wersji 4x4

Zapraszamy do galerii Nissana X-Trai - duże zdjęcia


Nissan X-Trail | Kompendium

Nadwozie SUV, 5d, 5/7-os.
Silnik
turbodiesel R4, 1598 cm3
Moc 130 KM przy 4000 obr./min.
Moment obr. 320 przy 1750 obr./min.
Skrzynia biegów 6-ręczna
Xtronic CVT 6-ręczna
Napęd na przednie koła
na przednie koła
na cztery koła
Wymiary 4643 x 1820 x 1695 mm
Rozstaw osi 2706 mm
Poj. bagażnika 550 l
0-100 km/h 10,5 s
11,4 s 11,0 s
Śr. zużycie paliwa*
4,9 l/100 km
5,1 l/100 km 5,3 l/100 km
Prędkość maks. 188 km/h 180 km/h 186 km/h
Cena
od 114 900 zł

*dane producenta

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Nissan X-Trail | Ceny w Polsce

Nowy Nissan X-Trail | Ceny w Polsce

Nissan Juke po liftingu

2014 Nissan Juke - Geneva Motor Show

Więcej o:
Komentarze (23)
Nissan X-Trail | Pierwsza jazda | Większy Qashqai
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: v-rod

    Oceniono 3 razy 1

    puki to auto nie otrzyma silnika minimum 2 litry disel 170 koni w automacie nie będzie nic warte

  • Gość: Gość

    Oceniono 2 razy 2

    Panie Krzysztofie X-Tronic to 6 biegowy automat, a nie bezstopniowe CVT. KLL i r3 proponuję się przejechać Dacią, Renault, Nissanem, w tej kolejności i sprawdzić co jest czym, a nie wiernie kopiować czyjeś wypowiedzi. To że samochody należą do jednego koncernu i mają podobne rozwiązania techniczne nie czyni ich jednakowymi, istnieją różnice w doborze i jakości materiałów, technologii produkcji. Wystarczy spojrzeć na PSA i Mitsubishi i Toyotę, oraz VW, Skodę, Audi i Seata.

  • Gość: jooohny

    Oceniono 4 razy 4

    W galerii nie ma ani jednego zdjecia zrobionego przez redakcję. Nie stac was na aparat czy może żadnego testu nie było?

  • Gość: r3

    Oceniono 9 razy -5

    To nie Nissan, to podpicowana Dacia.

  • art141

    Oceniono 3 razy 1

    silnik zdecydowanie za mały. Radzi sobie nieźle pod warunkiem że się jedzie samemu, ale już z rodziną i pełnym bagażnikiem będzie słabo. Podobnie jest z nową Hondą CRV z takim silnikiem. Pewnie jak dojdzie większy silnik i napęd 4x4 cena podskoczy pod 150 tys. a w tej cenie już jest w czym wybierać. Poza tym w porównaniu z poprzednim X-trailem który miał jakieś zacięcie terenowe ten to już mieszczuch i bulwarówka a to nie każdemu podpasuje. No ale teraz taka moda.

  • Gość: mojra

    Oceniono 6 razy 2

    Samochody b. fajne i owszem, ale może Nissan wziąłby się za załatwianie reklamacji związane z tymi pojazdami. Byłoby miło.

  • Gość: mąż i ojciec

    Oceniono 17 razy 7

    bardzo ładne nadwozie, tylko mocniejszy silnik diesla min 2.0 150KM, jakbym miał kupować nowe autko to na pewno bym się nad nim zastanowił, bo qashqai trochę wg mnie za mały bagażnik ma, rodzinki bym nie zmieścił na wczasy ;-) pozdrawiam wszystkich...

  • aprox99

    Oceniono 32 razy 22

    średnie zużycie paliwa 4,9 L ze skrzynią manualną.Nissan może się już teraz nastawić na sprawy sądowe i skargi z powodu niedotrzymania norm spalania.Już czytać tego nie można.

  • Gość: kLL

    Oceniono 41 razy -13

    To klon Dacii Duster - nie ma czym się podniecać.W Indiach sprzedają Dustera jako X-trail z mniejszym przypudrowaniem. Przy takiej cenie lepiej kupić chyba Dacię - różnice niewielkie poza garstką gadżetów.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX