Zajrzyj do środka nowego Volvo XC90

Nowe XC90 jest jedną z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku. Nic w tym dziwnego, skoro na następcę największego SUV-a marki trzeba było czekać aż 12 lat! Szwedzi stopniowo podgrzewają atmosferę, właśnie ujawnili wygląd wnętrza drugiej generacji modelu
Nowe XC 90Nowe Volvo XC90 zaawansowane technologicznie

Tym samochodem Volvo zamierza otworzyć nowy rozdział w swojej historii, zarówno pod względem designu, jak i technologii. Przed oficjalną premierą nowego XC90, która odbędzie się w sierpniu tego roku, zaprezentowano trzy samochody koncepcyjne, ukazujące przyszły kierunek stylistyczny marki. Dziś możemy zobaczyć kabinę ostatecznej wersji modelu.

Używane Volvo XC90 - sprawdź ogłoszenia

We flagowym SUV-ie Volvo delikatnie czuć amerykański styl, ale przecież Stany Zjednoczone są największym rynkiem zbytu tego samochodu. Szwedzi podkreślają, że do wykończenia kabiny użyto najwyższej jakości materiałów, postawiono też na wiele wysmakowanych detali, które mają podkreślić luksusowy charakter pojazdu.

"Największe wrażenie robi dotykowa konsola centralna, przypominająca tablet. To serce zupełnie nowego układu sterowania auta" - powiedział Thomas Ingenlath, Senior Vice President Design w Volvo Cars. Centralna konsola ma tylko kilka podstawowych przycisków nawigacyjnych. Cała reszta funkcji dostępna jest za pośrednictwem ekranu dotykowego.

Druga generacja modelu również będzie siedmioosobowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń. Będą to nowe, jeszcze bardziej komfortowe fotele, lepiej dopasowane do ciała i z wieloma możliwościami regulacji.

Producent podał również pierwsze informacje odnośnie jednostek napędowych nowego XC90. Do napędu przewidziano wyłącznie dwulitrowe i czterocylindrowe silniki z nowej gamy Drive-E. Początkowo do wyboru będą silniki Diesla o mocy 190 i 225 KM. Wersje benzynowe, które dołączą w późniejszym czasie, będą dysponowały mocą 250-300 KM. Następnie do oferty trafi też odmiana hybrydowa. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy napędem na wszystkie lub przednie koła. Najwyższa wersja modelu będzie przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6 s, czyli o 1,2 s szybciej niż flagowa wersja dotychczasowej generacji. W aucie znajdzie się całkowicie nowe zawieszenie, pojawi się też szereg innowacyjnych systemów bezpieczeństwa aktywnego.

Volvo XC90, produkowane od 2002 roku, było pierwszym SUV-em marki. Auto trafiło w gusta klientów, jeszcze przed premierą złożono na nie kilkanaście tysięcy zamówień. W Polsce około 150 klientów nabyło przynajmniej dwa takie auta, choć są i tacy, którzy kupili trzy i cztery egzemplarze przez okres 12 lat. Teraz sytuacja się powtarza. Wiele osób na świecie zamówiło nowe XC90, zanim jeszcze zostały opublikowane jego oficjalne zdjęcia. Odbiory samochodów rozpoczną się w przyszłym roku.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Najciekawsze koncepty Volvo

Volvo XC70 Surf Rescue

 

Najpopularniejsze opony w Okazje.info - maj 2014
Dębica PASSIO 2 195/65/R15 91T
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R15
  • Szerokość: 195
3 opinie
Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55/R16 91V
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R16
  • Szerokość: 205
3 opinie
Dunlop SP Sport Bluresponse 195/65/R15 91H
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R15
  • Szerokość: 195
1 opinia
Więcej o:
Komentarze (56)
Zajrzyj do środka nowego Volvo XC90
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: volvo V70

    Oceniono 16 razy -4

    Będzie drogie i awaryjne. Czyli takie jak wszystkie nowe projekty.
    Wnętrze przypomina Jeepa.

  • Gość: dannyparis

    Oceniono 9 razy -3

    Ach, te samochody dla mas. Volvo, Audi, BMW, VW, Skode i inne g*wna. Polecam prawdziwą sztukę: Bentley, Porsche, Range Rover, Jaguar. Wystarczy chociażby spojrzeć na ostatnie auta klasy premium SUV Porsche Macan i koncept Jaguara, a wnet zapomnicie o Volvo.

  • Oceniono 13 razy -3

    Ze Szwedzkiej marki to zostało logo. Teraz to Chińczyk: Geely Automobile i zaraz się okaże, że taki sam Puzzel jak XC60. Płyta Forda Mondeo, napęd od Range Rovera i kto wie skąd silnik. Jakiś czas temu benzyny dostarczał Mitrsubish a diesle PSA (Peugeot Citroën). Potem przestałem się interesować tą marką - nie lubię składaków :)

  • cracovpl

    Oceniono 21 razy -3

    Ładne, ale już chińszczyzna :(

  • adriani75

    Oceniono 6 razy -2

    Nic rewelacyjnego ale ok, chce. Niestety Volvo to mistrz w prototypach a jak już wypuszczają to wychodzi jak zwykle. Zobaczę to uwierzę, zresztą biała skóra i już widzę że to podpucha

  • marych

    Oceniono 1 raz -1

    poprzedni XC 90 był bliźniakiem mazdy CX9, róznił sie lekko maska i cena o 100 tys większą.
    W takim razie czekamy na nową CX9.

  • 4zero

    Oceniono 11 razy -1

    w/g mnie design tego wnetrza nie wróży za dobrze a propos reszty.... nuda, nuda i jeszcze raz nuda. Volvo miało swój styl wnętrza - minimalistyczny ale i dośc elegancki, kokpit zwrócony w stronę kierowcy. W tym wnetrzu nie ma nic na czym moznaby zatrzymac wzrok, bo chyba nie na tym "telewizorze" po srodku i brzydkich i za mocno wyeksponowanych nawiewach. Uwazam, że tylko BMW ma swój wyjatkowy i ponadczasowy styl wnetrza.

  • jan.fils

    Oceniono 17 razy -1

    Ja wiem, że tego typu aut nie kupuje się dla ich realnej wartości, ale po to, aby pokazać sąsiadom, że ma się auto za 300k.

    Pomijając ten aspekt, chyba nikt nie wierzy w niesamowite terenowe właściwości tego, 99.9% tych aut nigdy nie wyjadą w teren a układ jezdny ma zapewnić komfort i bezpieczeństwo na asfalcie a nie w terenie.

    Dlatego pytanie nr 1 - co ma takiego niesamowitego to auto czego nie ma Fiat Freemont V6? Tak jest wszystko 4x4, skóra, prosty silnik nie do zajechania V6 280KM, 7 miejsc, 20cm prześwitu, kamera cofania, nawigacja i 100 innych bajerów...

    Ok - załóżmy, że Fiat to chłam.

    Za 150k można mieć nową (choć bez gwarancji) Mazdę CX9 - full wypas.

    Za Volvo XC90 z jako takim wyposażeniem trzeba dać 250k.

    Gdzie tu sens?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX