Zajrzyj do środka nowego Volvo XC90

Nowe XC90 jest jedną z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku. Nic w tym dziwnego, skoro na następcę największego SUV-a marki trzeba było czekać aż 12 lat! Szwedzi stopniowo podgrzewają atmosferę, właśnie ujawnili wygląd wnętrza drugiej generacji modelu
Nowe XC 90Nowe Volvo XC90 zaawansowane technologicznie

Tym samochodem Volvo zamierza otworzyć nowy rozdział w swojej historii, zarówno pod względem designu, jak i technologii. Przed oficjalną premierą nowego XC90, która odbędzie się w sierpniu tego roku, zaprezentowano trzy samochody koncepcyjne, ukazujące przyszły kierunek stylistyczny marki. Dziś możemy zobaczyć kabinę ostatecznej wersji modelu.

Używane Volvo XC90 - sprawdź ogłoszenia

We flagowym SUV-ie Volvo delikatnie czuć amerykański styl, ale przecież Stany Zjednoczone są największym rynkiem zbytu tego samochodu. Szwedzi podkreślają, że do wykończenia kabiny użyto najwyższej jakości materiałów, postawiono też na wiele wysmakowanych detali, które mają podkreślić luksusowy charakter pojazdu.

"Największe wrażenie robi dotykowa konsola centralna, przypominająca tablet. To serce zupełnie nowego układu sterowania auta" - powiedział Thomas Ingenlath, Senior Vice President Design w Volvo Cars. Centralna konsola ma tylko kilka podstawowych przycisków nawigacyjnych. Cała reszta funkcji dostępna jest za pośrednictwem ekranu dotykowego.

Druga generacja modelu również będzie siedmioosobowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń. Będą to nowe, jeszcze bardziej komfortowe fotele, lepiej dopasowane do ciała i z wieloma możliwościami regulacji.

Producent podał również pierwsze informacje odnośnie jednostek napędowych nowego XC90. Do napędu przewidziano wyłącznie dwulitrowe i czterocylindrowe silniki z nowej gamy Drive-E. Początkowo do wyboru będą silniki Diesla o mocy 190 i 225 KM. Wersje benzynowe, które dołączą w późniejszym czasie, będą dysponowały mocą 250-300 KM. Następnie do oferty trafi też odmiana hybrydowa. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy napędem na wszystkie lub przednie koła. Najwyższa wersja modelu będzie przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6 s, czyli o 1,2 s szybciej niż flagowa wersja dotychczasowej generacji. W aucie znajdzie się całkowicie nowe zawieszenie, pojawi się też szereg innowacyjnych systemów bezpieczeństwa aktywnego.

Volvo XC90, produkowane od 2002 roku, było pierwszym SUV-em marki. Auto trafiło w gusta klientów, jeszcze przed premierą złożono na nie kilkanaście tysięcy zamówień. W Polsce około 150 klientów nabyło przynajmniej dwa takie auta, choć są i tacy, którzy kupili trzy i cztery egzemplarze przez okres 12 lat. Teraz sytuacja się powtarza. Wiele osób na świecie zamówiło nowe XC90, zanim jeszcze zostały opublikowane jego oficjalne zdjęcia. Odbiory samochodów rozpoczną się w przyszłym roku.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Najciekawsze koncepty Volvo

Volvo XC70 Surf Rescue

 

Najpopularniejsze opony w Okazje.info - maj 2014
Dębica PASSIO 2 195/65/R15 91T
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R15
  • Szerokość: 195
3 opinie
Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55/R16 91V
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R16
  • Szerokość: 205
3 opinie
Dunlop SP Sport Bluresponse 195/65/R15 91H
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R15
  • Szerokość: 195
1 opinia
Więcej o:
Komentarze (56)
Zajrzyj do środka nowego Volvo XC90
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Johnny Bravo

    Oceniono 91 razy 67

    Przyjemne to szwedzkie wzornictwo. Jak z zewnątrz będzie równie ładnie to szykuję się hit sprzedaży, zwłaszcza że nowe Q7 lekko odstrasza.

  • przemekthor

    Oceniono 29 razy 19

    Auto piękne i tak dalej.
    Ale jak się mają te dwulitrowe R4 do rynku amerykańskiego?

  • rowerzysta2x2

    Oceniono 37 razy 19

    Jedyny SUV, który mi się w miarę podoba. No, może jeszcze Landrovery i BMW ujdą. Fajne smaczki (kluczyk, drewno z fakturą, szwedzka flaga).

  • Gość: Czyjawiem

    Oceniono 43 razy 15

    O gustach się nie dyskutuje, w sumie nawet ten chiński rodowód nie wpływa jakoś na opinie klientów o volvo, ale silniki to niestety nie klasa premium, o ile w takiej lidze volvo chce grać. Nawet nie chodzi o jakieś wypasione V8, ale porządne szóstki powinny być jako możliwość wyboru. Bez tego volvo nigdy nie będzie postrzegane jako pełnoprawne premium, raczej obok alfy czy audi tylko (aczkolwiek audi nie ma problemu z silnikami, tylko z kiepskim wizerunkiem wyższych modeli).

  • jan.fils

    Oceniono 26 razy 12

    Ze strony Volvo wynika, że w PL auto ma dwie opcje silnikowe D4 163KM i D5 200KM.

    Czy oni upadli na głowę?

  • jan_dreptak

    Oceniono 17 razy 11

    jeżdżę już siódmym volvo i tak:
    1. takiej odporności i trwałości jak stare, kanciate 240 nie miał już żaden po nim
    2. volvo jako solidne, pancerne auto skończyło się na modelu V70 classic;
    3. kultury pracy silnika diesla to volvo od MB będzie się jeszcze długo uczyć, 2,4 R5 nigdy nie zbliży się do 3,0 V6;
    4. przez chwilę był dostępny V50 z silnikiem 2,4D - bardzo przyjemne auto ale już ich nie ma,
    5. silnik 2,4D w v50 dostarcza radości, w V70 jeszcze daje radę, w XC70 dostaje lekkiej zadyszki, - montowanie tego lub co gorsza 2.0 w dużym samochodzie jak XC90 to delikatnioe mówiąc nieporozumienie

  • Gość: Marek Bisak

    Oceniono 17 razy 11

    Na dotykowy ekran w Citroenach Picasso (80tys) dziennikarzyny narzekaja, a w przypadku Volvo za 250tys pieja z zachwytu? Daleko od dziennikarskiej rzetelnosci, oj daleko...

  • Gość: motyla noga

    Oceniono 32 razy 10

    "... Thomas Ingenlath, Senior Vice President Design w Volvo Cars. ..."

    To prawie jak Doktor Senator Andrew Lepper.

  • xarte

    Oceniono 15 razy 5

    Sorry ale dla mnie ten wielki ekran środkowy wygląda jak bidet.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX