Audi A7 i Audi S7 po faceliftingu | Niezły Matrix

Pod koniec wakacji w salonach pojawi się Audi A7 i S7 po liftingu. Oprócz likwidacji zmarszczek auta przeszły kurację wzmacniającą
Audi A3 Clubsport Quattro Concept | Zapowiedź RS3? Audi A3 Clubsport Quattro Concept | Zapowiedź RS3?

Po trzech latach produkcji przyszła pora na zmiany. Audi A7 i jego sportowa wersja oznaczona jako S7 to udane dobrze sprzedające się modele. Takich aut nie warto zmieniać radykalnie, drobne poprawki są bezpieczniejszym rozwiązaniem. Tak właśnie stało się w przypadku największych kombilimuzyn Audi.

Zmiany zewnętrzne są ledwo zauważalne. Do nowości należy zderzak z szerszym grillem o nowym kształcie, odświeżone końcówki rur wydechowych, światła z LED-ami w kształcie leżącej litery T oraz opcjonalne reflektory LED Matrix. We wnętrzu ograniczono się do zmian materiałów wykończeniowych, ale są też nowości których nie widać gołym okiem. Należą do nich systemy Night Vision, inteligentny tempomat z funkcją start/stop, czy nawigacja MMI z grafiką Nvidia.

Sprawdź ile kosztuje używane Audi A6

Nowe modele Audi A4, A5 i A6 UltraNowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

Od strony technicznej największe zmiany nastąpiły w palecie silników wysokoprężnych. Jednostka 3.0 TDI zamiast dotychczasowych odmian 204 KM, 245 KM i 313 KM, będzie teraz oferować 218 KM, 272 KM i 320 KM. Najsłabszy z nich, montowany w "ekologicznej" serii Ultra, zużywa wg producenta średnio 4,7 l/100 km (więcej szczegółów na temat nowego silnika 3.0 TDI w linku poniżej). Audi rezygnuje ze skrzyń bezstopniowych Mutitronic, zastąpi je nowy dwusprzęgłowy S-Tronic o siedmiu przełożeniach.

Audi S7 także będzie mocniejsze. Ośmiocylindrowy silnik 4.0 TFSI zamiast dotychczasowych 420 KM będzie teraz rozwijał 450 KM. Jednocześnie obniżono spalanie stosując system dezaktywowanych cylindrów COD (Cylinder On Demand). Podobnie, jak najmocniejszy stosowany w A7 Diesel (320 KM), w S7 silnik będzie współpracował z ośmiobiegową skrzynią automatyczną Tiptronic.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Audi prezentuje nowy silnik 3.0 TDI

Audi prezentuje nowy silnik 3.0 TDI

Więcej o:
Komentarze (6)
Audi A7 i Audi S7 po faceliftingu | Niezły Matrix
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: dj

    Oceniono 4 razy 0

    najpiękniejsze w swojej klasycznej formie jest audi a8, ponadczasowe

  • Gość: quattro

    Oceniono 3 razy -1

    Się trochę poprawiło w siódemce. Środek ładny, ergonomiczny, świetnie wykończony. Przód dużo lepszy. Jednak uważam, że dupa brzydka. Wali jakoś proporcje całego auta, przez co dla mnie A7 wyglądem wciąż odstaje od konkurencji MB i BMW.

  • Gość: Bungo

    Oceniono 13 razy -1

    Kto projektował ten obwisły tyłek??? Zgroza...

  • Gość: rysiek

    Oceniono 15 razy -3

    Tył wygląda jak Opel Calibra po liftingu w firmie tuningowej.

  • Gość: ben

    Oceniono 19 razy -3

    Audi nigdy nie robiło pięknych samochodów, ale od kilku lat są stopniowo coraz brzydsze...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX