General Motors już rok temu zapowiedział zamkniecie fabryki w Bochum w 2016 roku. Dzisiaj dowiedzieliśmy się ile będzie kosztował proces, który ma pomóc marce Opel być bardziej rentowną. Ostatnia dekada nie należy bowiem do najlepszych w historii tego producenta. Reuters szacuje, że przeniesienie produkcji Opla Zafiry z Bochum do Rüsselsheim będzie kosztowało astronomiczne 550 milionów euro. W tej kwocie mieści się również 150 milionów euro dla polskiej fabryki w Gliwicach.
Sprawdź ceny używanej Astry w Polsce
Sporym przedsięwzięciem logistycznym i finansowym będzie transport maszyn i linii produkcyjnych, które z zamykanej fabryki trzeba przenieść do fabryki w Rüsselsheim. Kolejną pozycją ogromnego rachunku będzie stanowiła pozycja wypłat wcześniejszych emerytur i odpraw dla 3300 pracowników zakładu w Bochum. Niemiecki dziennik Frankfurter Allgemeine Zeitung twierdzi, że Opel już podpisał dokumenty potwierdzające koszt restrukturyzacji wysokości 550 milinów euro. Ta decyzja oznacza również, że kolejna generacja Astry będzie wytwarzana poza granicami Niemiec. Produkcja popularnego kompaktu ruszy w przyszłym roku w Gliwicach. Polska fabryka wspólnie z brytyjskim zakładem Vauxhalla w Ellesmere Port otrzyma w sumie 300 milionów euro na proces przygotowania do produkcji jednego z kluczowych aut koncernu GM w Europie. Produkcja nowej Astry ruszy w Polsce w przyszłym roku.
ZOBACZ TAKŻE:
Opel Astra OPC - test | Pierwsza jazda
Najpopularniejsze nawigacja samochodowa w Okazje.info - maj 2014
GoClever Navio 405 Polska
TomTom GO 400 Europa
TOMTOM START 60 Europa
Zobacz inne nawigacja samochodowa
w