Rekordowe zyski Suzuki

W roku fiskalnym 2013 Suzuki zanotowało wzrosty we wszystkich segmentach: samochodowym, motocyklowym oraz Marine, a skonsolidowana wartość sprzedaży netto wzrosła o 14 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim

Suzuki Celerio | Następca Alto

Wskutek wzrostu sprzedaży w Japonii, Azji i Europie w porównaniu z rokiem ubiegłym, w roku fiskalnym 2013 (kwiecień 2013 - marzec 2014) skonsolidowana wartość sprzedaży produktów z gamy Suzuki wzrosła o 14 proc., czyli o 360 mild jenów, osiągając poziom 2938,3 mld jenów. Sprzedaż na macierzystym rynku wzrosła o 8,8 proc. (91,8 mld jenów) do 1132,7 mld jenów, podczas gdy pozostałe rynki wypracowały wzrost wartości sprzedaży o 17,4 proc. (268,2 mld jenów) do 1805,6 mld jenów.

Sprawdź oferty specjalne na nowe Suzuki

Zysk operacyjny wzrósł o 29,9 proc. (43,1 mld jenów), a zysk netto o 33,7% (27,1 mld jenów), osiągając 107,5 mld jenów. Przychód operacyjny wzrósł głównie dzięki dwóm czynnikom: zwiększeniu rentowności eksportu z Japonii wynikającemu z korzystniejszego kursu walut oraz większemu przychodowi w Azji. Zarówno zysk operacyjny, jak i zysk netto, osiągnęły rekordowe wartości w historii Suzuki.

Segment samochodowy Wzrost sprzedaży samochodów Suzuki w Japonii osiągnięto w wyniku wzmocnienia gamy modelowej (obniżenie poziomu zużycia paliwa w Alto Eco oraz wprowadzenie na rynek nowego modelu Hustler) oraz popularności modelu Suzuki Spacia. Zapowiadane podwyższenie podatku konsumenckiego również wpłynęło na fakt, iż klienci chętniej kupowali nowe samochody.

Poza Japonią, największe wzrosty sprzedaży zanotowano w Europie, Indiach i Indonezji, dzięki czemu ogólna wartość sprzedaży netto samochodów marki Suzuki wzrosła o 13,8 proc. (317,9 mld jenów), osiągając wartość 2615,7 mld jenów. W Europie największy wpływ na wynik sprzedaży miało wprowadzenie nowego crossovera - Suzuki SX4 S-CROSS. W roku fiskalnym 2013 zanotowano także najwyższy w historii zysk operacyjny, który wyniósł 179,3 mld jenów, co stanowi wzrost o 19 proc. w stosunku do roku fiskalnego 2012.

Segment motocyklowy W wyniku korzystnego kursu jena oraz wprowadzenia do sprzedaży w Europie nowego modelu V-Strom 1000 ABS, sprzedaż netto motocykli Suzuki wzrosła o 15,8 proc. do poziomu 266,6 mld jenów.

Segment Marine Sprzedaż silników zaburtowych oraz innych produktów z gamy Suzuki Marine osiągnęła wzrost o 11,6 proc. (5,8 mild jenów) do poziomu 56 mld jenów, w dużej mierze dzięki zwiększeniu wolumenu sprzedaży silników w Europie.

ZOBACZ TAKŻE:

Suzuki SX4 S-Cross | Pierwsza jazda | Nowe podejście

Więcej o:
Copyright © Agora SA