Audi prezentuje nowy silnik 3.0 TDI

Podczas 35. wiedeńskiego sympozjum dotyczącego silników Audi przedstawiło nową generację wysokoprężnej jednostki V6 TDI o pojemności trzech litrów. Turbodiesel stał się jednocześnie mocniejszy i oszczędniejszy
Rodzina modeli Audi Ultra Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

Nowy silnik V6 TDI o pojemności 2 967 ccm będzie oferowany w dwóch wariantach generujących moc 218 lub 272 KM. Do tej pory było to: 204 i 245 KM. Mocniejsza wersja generuje 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+ 50 Nm). Dodatkowo Audi zapewnia, że w zależności od modelu, nowa jednostka może być o 13 proc. oszczędniejsza od poprzedniej, emitując do 15 g CO2/km mniej. "Clean diesel" spełnia normę emisji spalin Euro 6.

Sprawdź ile kosztuje używane Audi A6

Co się zmieniło? Pierścienie i sworznie tłokowe zoptymalizowano tak, by tarcie było minimalne. Skrzynia korbowa i nowo zaprojektowane głowice cylindrów mają odrębne obiegi chłodzenia cieczą. Zaawansowane, innowacyjne zarządzanie temperaturą jeszcze bardziej poprawia jego sprawność. Zmodernizowano również turbosprężarkę i dostosowującą się teraz do bieżących potrzeb pompę olejową. Po raz pierwszy w historii branży motoryzacyjnej zastosowany w nim katalizator magazynujący NOx, filtr cząstek stałych oraz wtryski SCR połączono w jeden zespół.

Poza zmodernizowaną jednostką 3.0 TDI, Audi zaprezentował w Wiedniu również nową 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynię biegów S tronic dla modeli z silnikami umieszczonymi wzdłużnie i napędem na przednie koła. Producent reklamuje nową przekładnię jako sportową, bardziej komfortową i wydajną.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi SQ5 | Test | Nie tylko dla pań

Audi SQ5

 

Najpopularniejsze opony w Okazje.info - maj 2014
Dębica PASSIO 2 195/65/R15 91T
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R15
  • Szerokość: 195
3 opinie
Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55/R16 91V
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R16
  • Szerokość: 205
3 opinie
Dunlop SP Sport Bluresponse 195/65/R15 91H
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R15
  • Szerokość: 195
1 opinia
Więcej o:
Komentarze (61)
Audi prezentuje nowy silnik 3.0 TDI
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • czynnik.rakotworczy

    Oceniono 61 razy 53

    "Po raz pierwszy w historii branży motoryzacyjnej zastosowany w nim katalizator magazynujący NOx, filtr cząstek stałych oraz wtryski SCR połączono w jeden zespół."

    --znaczy, ze jak padnie filtr to cały "zespół" do wymiany? Cudownie ale audi to auta głównie firmowe, kierowca może spać spokojnie.

  • Gość: tombou

    Oceniono 52 razy 32

    ciekawe jaka bedzie cena tego zintegrowanego filtra/katalizatora/wtrysku SCR.Jesli auto nie bedzie pokonywalo wiekszosci tras na długich autostradach tylko po miescie,to nawet moze do 100 tys km nie dojechac.A koszt wymiany raczej powyzej 10 tys zł, gratulacje dla nabywcy-frajera i niewolnika producenta

  • Gość: przemo

    Oceniono 19 razy 15

    A kiedy pokaże nowy 1.9 tdi, żebyśmy mogli kupić fury za 15 lat??

  • Gość: Mietek mechanik

    Oceniono 25 razy 15

    Cud sympozjum. Już sie ciesze że bedzie robota za parę lat jak klienci z super tedeikami podjadą. A jeszcze skrzynia s tronic. sam miód

  • Gość: qoros

    Oceniono 17 razy 9

    Głowicę drugą dokładają jakby ta pękła?

  • Oceniono 14 razy 8

    a mnie ciekawi ile oleju trzeba będzie dolewać pomiędzy przeglądami, widać że niemcy widzą co się dzieje z filtrami po gwarancji :D

  • Oceniono 13 razy 5

    Pewnie nawet niemcy filtry wycinają więc co się dziwić że zintegrowali, a swoją drogą ciekawe ile oleju silnikowego będzie zjadać ta nowość

  • aerofan

    Oceniono 4 razy 2

    Kiedy wsadzom w Oktawie ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX