Porsche Macan | Cztery cylindry i turbo

Porsche przedstawiło dane techniczne bazowej wersji najnowszego modelu Macan. Pod maską będzie pracować czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów
Czterocylindrowy silnik turbo w Porsche 911? Czterocylindrowy silnik turbo w Porsche 911?

Cztery cylindry to żadna nowość dla Porsche. Silniki o takiej liczbie cylindrów były stosowane w modelach 356, 912, 914, 924, 944 i 968. Jak widać było ich całkiem sporo. Teraz, na fali downsizingu, Porsche powraca do tej koncepcji, a pierwszy współczesny silnik czterocylindrowy debiutuje w podstawowej specyfikacji Macana.

Jednostka napędowa ma cztery cylindry ustawione w rzędzie, dwa litry pojemności i doładowanie realizowane za pomocą turbosprężarki. Moc maksymalna to 237 KM przy 5000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest uzyskiwany od 1500 obr./min. Napęd na koła realizowany jest poprzez dwusprzęgłową skrzynie PDK. Macan wyposażony w podstawowy napęd potrafi osiągnąć 100 km/h w 6,9 sekundy, a pali przy tym średnio zaledwie 7,5 l/100 km. Całkiem nieźle, jak na ważącego 1,8 tony SUV-a.

Pojemność skokowa silnika (1984 cm3) sugeruje, że mamy do czynienia z jednostką stosowaną już w Grupie Volkswagena. W spokrewnionym z Macanem Audi Q5 dwulitrówka generuje 180 lub 225 KM. Póki co nie wiadomo, czy wersja 237-konna powstała wyłącznie z myślą o Porsche, czy znajdzie drogę także do innych samochodów w Grupie.

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche Macan | znamy polski cennik

Porsche Macan | znamy polski cennik

Więcej o:
Komentarze (19)
Porsche Macan | Cztery cylindry i turbo
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: fragii102

    0

    macan? hehe
    coś dla pedofila hehe

  • Gość: ja

    0

    Matiz XL, w Polsce zapewnione powodzenie

  • 4slash

    0

    Macałem takie Porsche i siedziałem za kierownicą i z tyłu. Wrażenia bardzo pozytywne.
    Materiały jedna sporo gorsze w porównaniu np. do Panamery.
    Porsche jest silne dzięki modelowi Cayenne, który wpompował duużo kasy i ma politykę by sprzedawać z każdym rokiem coraz więcej.
    Ferrari celuje w inną półkę i im wystarczy 7000 szt. rocznie, a nawet jak masz kasę to czekasz na auto minimum rok-dwa.

  • junk92508

    Oceniono 2 razy 0

    A do tego fabryczna instalacja LPG!

  • Gość: Misiek

    Oceniono 1 raz -1

    I do tego fabryczna instalacja LPG!

  • smrodek71

    Oceniono 2 razy 2

    a będzie palił tyle z rozłożonymi czy złożonymi lusterkami?
    taśmę do zalepiania szpar też dają w komplecie?

  • Gość: Jarko

    Oceniono 2 razy 2

    A może warto by wspomnieć w tekście, czy chodzi o o silnik benzynowy czy diesla. Taki mały szczegół...

  • Gość: pawel

    Oceniono 2 razy 0

    Kurde, to pali tyle samo co mój i ma 2 razy większą moc... a wydawało się , że mój jest nowoczesny... Większych bzdur nie czytałem, nie słyszałem i nigdy nie uwierzę w takie spalanie przy takim momencie i mocy - owszem warunki laboratoryjne są perfekcyjnie dopasowane do bicia rekordów niskiego spalania ale w rzeczywistości to wierutne bzdury...

  • patrzy-kat

    0

    Wiatrus od LT-ka wrócił??

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX