Salon Nowy Jork 2014 | Subaru Outback | Po raz piąty

Amerykanie jako pierwsi mają okazję zobaczyć nowego Outbacka. Wygląda jak wersja po liftingu, ale to zupełnie nowy model
Subaru Legacy | Fikcja i rzeczywistość Subaru Legacy | Fikcja i rzeczywistość

Outback kreowany jest na odrębny model, jednak nie trzeba specjalisty, by zauważyć pokrewieństwo z Legacy kombi. Podobnie jak poprzednio, Outback debiutuje chwilę po sedanie Legacy. to już piąta generacja terenowego kombi Subaru.

Bryła nadwozia została narysowana na wzór poprzednika, ale z przodu widać światła w stylu znanym z WRX STI i oferowanego w Japonii Levorga. Na zderzakach zastosowano listwy ochronne, szkoda jedynie, że po bokach nadwozia ograniczają się do progów i dolnych krawędzi drzwi. Na uwagę zasługują też masywne relingi o ciekawym kształcie.

Subaru Outback - Ogłoszenia

Chociaż nowy Outback wygląda podobnie, to sporo zmieniono. Subaru chwali się nowym kątem pochylenia przedniej szyby, której dolna krawędź przesunięto o 5 cm do przodu. Siedzenia są teraz mocowane nieco wyżej, rozstaw osi wzrósł nieznacznie o 0,5 cm, długość o 1,5 cm, a szerokość o niecałe 2 cm. Subaru twierdzi, że przekłada się to na większą przestrzeń na wysokości ramion i większy bagażnik. Największe wrażenie robi jednak prześwit wynoszący 22 cm, nie każdy samochód terenowy może się pochwalić takim wynikiem, nie mówiąc o rekreacyjnym crossoverze.

Na rynku amerykańskim w ofercie będą dwa silniki: B4 2.5 (175 KM) i B6 3.6 (256 KM) oferowane standardowo ze skrzynią bezstopniową CVT. Na pokładzie nie zabraknie systemów bezpieczeństwa, wśród których znajdziemy poprawiony Active Torque Vectoring, Rear Vehicle Detection System, Blind Spot Detection, Lane Change Assist i Rear Cross Traffic Alert.

Nie jest znana data europejskiej prezentacji nowego Outbacka, ale miejmy nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku. W USA terenowe kombi Subaru trafi do sprzedaży w połowie tego roku.


ZOBACZ TAKŻE:

Subaru Outback 2.0D | Test | Indywidualista

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

Więcej o:
Komentarze (17)
Salon Nowy Jork 2014 | Subaru Outback | Po raz piąty
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: KB

    Oceniono 20 razy 12

    Brawo - wygląda na to, że projektantom Subaru udało się zrobić auto, które nie jest brzydsze od wcześniejszej generacji... Pozostaje mieć tylko nadzieję, że w wersji europejskiej będzie diesel 2.0 ze skrzynią manualną.

  • Gość: Gościu

    Oceniono 5 razy 5

    Bardzo fajne uniwersalne auto, do tej pory podoba mi sie generacja z 2005-2008 i jakbym kiedyś sprzedał Forestera i chciał coś bardziej komfortowego to tylko Outbacka.

  • twojalewareka

    Oceniono 19 razy 3

    Subaru robi auta na rynek USA, Europa nie ma znaczenia. Niestety z tego powdu wykonczenie KIA Ceed przy Subaru to majstersztyk, serwis i przedstawicielstwo tego producenta w Polsce to ponury zart, do tego fatalna awaryjnosc ostatnich generacji... Subaru? Nie dziekuje.

  • Gość: własciciel outbacka

    Oceniono 2 razy 2

    Mam outbacka diesla od trzech lat,115 000 km. chodzi bez zarzutu, wygodny, szybki, cichy i bardzo ekonomiczny. w terenie również ok. jedyne wady to zbyt miękkie fotele i zjadanie oleju przy bardzo dynamicznej jezdzie( czyli ciągle:) W zakrętach rewelacyjny, tam gdzie inni hamują, ja dodaję gazu.

  • karakalla

    Oceniono 1 raz 1

    Po tych zdjęciach ciężko coś ostatecznego wnosić, ale myślę, że wizualnie samochód będzie OK. Nie jest szczególnie wyrazisty, taki poprawnie uśredniony, bez elementów ryzykownych, będzie robił wrażenie dzięki masywności i "muskularności".

  • Gość: doro

    Oceniono 1 raz 1

    chodzi o idealny japoński samochód, bez przecinka, czyż nie?

  • Gość: west

    Oceniono 7 razy -1

    Dziękuję bardzo za Subaru. Miałem z dieslem po 130tyś pękł korbowód, żenada.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX